OluÅŸturulma Tarihi: Mart 18, 2004 00:00
Beymen’in erkek koleksiyonunu gençleÅŸtirme operasyonunun bir parçası olarak tasarımı üstlenen Christophe Fortis ‘Son yıllarda Amerikalılar cuma günleri iÅŸe rahat kıyafetlerle gidiyorlardı. Åžimdi bu akımın sonu geldi. Moda klasik giyimi özledi’ diyor.BEYMEN GENÇLEŞİRKEN KALIPLAR DARALDI Christophe Fortis Beymen markasının geçmiÅŸini şöyle deÄŸerlendiriyor: ‘Beymen kaliteli ve güzel bir marka. Ama biraz çağın gerisinde kalmıştı. Fazla klasikti. Tazelenmeye, gençleÅŸmeye ihtiyacı vardı. Biz de gençleÅŸtirdik.’ Bu noktada sözü Polat Uyal alıyor: ‘Eskiden 55-60 yaşındaki müşterilerimiz klasik ürünler tercih ederdi. Åžimdi kendilerini genç gösterecek ürünler istiyorlar. Eskiden hiç renkli giyinmezlerken ÅŸimdi giyiyorlar. Erkekler renkleri kabullendi. Markayı gençleÅŸtirmek zorundaydık. Christophe bunu yaptı.’ Beymen gençleÅŸirken kalıpları da biraz daralmış. Foris’e ya göbekli Türk erkekleri ne olacak diye soruyoruz. ‘Biz her vücut tipindeki erkeÄŸi düşündük’ diyor. Christophe Foris Türk erkeÄŸini Avrupalı erkekten ayırmıyor: ‘Siz kozmopoliten insanlarsınız. Kozmopoliten insanlar televizyon izler, sinemaya gider, müzik dinler. Türk erkeÄŸinin istekleri Milano’daki, Paris’teki erkeklerle aynı. Çünkü Ä°stanbul da bir metropol. Moda globalleÅŸiyor.’ Takım elbiseler 795-995 milyon liraBu sezon Beymen erkeÄŸi seyahate çıkıyor. YolculuÄŸu Ä°ngiltere’de baÅŸlıyor, Afrika’da son buluyor. Koleksiyonda Ä°ngiltere’de bir baloda giyeceÄŸi smokinler de var, Safari kıyafetleri de, hatta mayo alternatifleri de. Tasarımlarda günümüzün modern anlayışı ile Kraliçe Victoria döneminin klasik giyim anlayışı birleÅŸiyor. Christophe Foris daha önce Tods’da çalıştığı için aksesuvar konusunda hayli deneyimli. Beymen ayakkabı koleksiyonunu geliÅŸtirmiÅŸ. Ayakkabılar artık Ä°talya’da üretiliyor. Fiyatlar Beymen maÄŸazalarındaki ithal ürünler kadar pahalı deÄŸil. Ama kalitesi onlarla yarışacak nitelikte. Çifti 495 milyon liraya satılıyor. Beymen ürünlerinde kullanılan kumaÅŸların kalitesine önem veriliyor. Ermenegildo Zegna Ä°talya’da nereden kumaÅŸ alıyorsa Beymen’de oradan alıyor. Takım elbiseler 795 milyon ile 995 milyon arasında deÄŸiÅŸiyor.Jack Nicolson’ın Diane Keaton’la birlikte baÅŸrolde oynadığı ‘AÅŸkta Her Åžey Mümkün’ü izlediniz mi? Nicolson filmde 63’lük müzmin bekar Harry Sanborn’u oynuyor. Sanborn kızı yaşındaki kızlarla gezen, bakımlı bir erkek. Dar kalıplı kıyafetler giyiyor, sarı kravatlar, masmavi kaÅŸkollar takıyor. Açıkçası genç görünmeye çalışıyor. ‘Tüm bunların Beymen Erkek markasıyla ne ilgisi var?’ demeyin. Beymen maÄŸazalarında satılan Beymen Erkek koleksiyonu bu yıl, daha önce Versace, Ermenegildo Zegna ve Tods gibi markaların tasarımını yapan Christophe Fortis’e emanet edildi. 2004 ilkbahar-yaz koleksiyonunu tanıtmak için Türkiye’ye gelen Fortis erkek giyimindeki yeni trendleri şöyle anlattı: ‘Orta yaşı geçmiÅŸ tüm erkekler artık kendilerini genç gösterecek kıyafetler alıyorlar. Erkek modasına ve tabii Beymen erkek koleksiyonuna gençlik, dinamiklik ve renk geldi. Kalıplar daraldı.’ Beymen Erkek Marka Müdürü Polat Uyal şöyle devam ediyor: ‘Eskiden 55-60 yaşındaki müşterilerimiz renkli giyinmezlerdi. Oysa yaz koleksiyonumuzda turuncular ve fuÅŸyalar var. Erkekler renkleri kabullendi.’ Beymen Erkek’in bu yaz koleksiyonu Ä°ngiliz aristokrasisinden etkileniyor. Nedenini Christophe Fortis anlatıyor: ‘İngiliz erkeÄŸi klasik bir erkek. Moda klasik erkek görüntüsünü özledi. Ä°ngiliz tarzı ile rahatlık birleÅŸti. Son iki üç yıldır Amerikalı iÅŸadamları cuma günleri iÅŸe rahat kıyafetlerle gidiyorlardı. Bu trendin ismi ‘Free Friday’ (Özgür cuma) idi. Åžimdi Free Friday out. Çünkü yeni moda takım elbiselerle haftanın her günü rahat ve özgür.’ GENÇLEÅžME OPERASYONUDünyanın en ünlü markalarını Türkiye’ye getiren Beymen, kendi markası ‘Beymen Erkek’ için ataÄŸa kalktı. Çünkü dev markalarla aynı çatı altında satılan Beymen Erkek son yıllarda fazla klasik kalmıştı. Beymen Erkek Marka Müdürü Polat Uyal yaklaşık bir yıl önce markayı gençleÅŸtirmek için kolları sıvadı. ‘Önceki yıllarda Beymen’e ait her marka, Beymen’in tasarım ekibi tarafından tasarlanırdı. Biz bu durumu biraz farklılaÅŸtırmak, özel bir tasarımcıyla çalışmak istedik. Markayı gençleÅŸtirmek ve AvrupalılaÅŸtırmak arzusundaydık. Bu sebeple Türk deÄŸil Avrupalı bir tasarımcı aradık. Ä°talya senin Ä°ngiltere benim dolaÅŸtık. Ve karşımıza Christophe Fortis ismi çıktı’ diyor Uyal. Milano’da moda tasarım eÄŸitimi gören ve Domus Academy’de master yapan Chiristophe Fortis kendi moda kökenlerini şöyle açıklıyor: ‘Domus, Ferre’nin okuludur. Ferre çok iyi bir öğretmendir. Beni o yetiÅŸtirdi.’ Mezun olduktan sonra Tods, Hogen, Versace gibi markalarla çalışan Fortis, ÅŸu anda iÅŸlerini free lance olarak yürütüyor. Ermenegildo Zegna, Seven Jeans ve Beymen Erkek için çalışan tasarımcının hayatı Ä°talya, Amerika ve Türkiye arasında mekik dokuyarak geçiyor.Â
button