OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 26, 2003 00:00
Türkiye'nin ilk basın reklam yarışması Kırmızı, hayata geçiyor. Fikir Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri'den çıktı. Hürriyet Reklam Grup Koordinatörü Taner İçten, Reklam Koordinatörü Gönül Birkiye, İletişim ve Organizasyon Müdürü Sedef Türkmen ve Proje Danışmanı Gürül Öğüt tarafından olgunlaştırıldı. Kırmızı Ödülleri'nin reklamları Klan Euro RSCG Reklam Ajansı tarafından hazırlandı. Yarışmanın jürisi reklamverenlerden, ajans patronları ve reklam yaratıcılarından oluşuyor. Jüri başkanlığını ilk yıl MCCann-Erickson WorldGroup Orta ve Doğu Avrupa Bölge Müdürü Pınar Kılıç yapacak. Kırmızı Ödülleri, türünün Türkiye'deki ilk örneği. Projenin amacı Türk basınında yayımlanan reklamların yaratıcılıklarına destek olmak. Yarışmada, beş ana kategori ve yedi alt kategoride ödül verilecek. Ayrıca büyük ödül Kıpkırmızı ve Hürriyet Özel Ödülü var. Kıpkırmızı ödülü tüm kategori birincileri arasından seçilecek en iyi reklama verilecek. Hürriyet Özel Ödülü ise her yıl farklı bir disiplinde teşvik amacıyla verilecek. İlk yılın Özel Ödül'ü ‘‘etkinlik’’ olarak belirlendi. Yarışmaya bu yıl 1 Eylül 2002-1 Eylül 2003 arası yayınlanmış özgün basın reklamları katılabilecek. Son katılım tarihi 10 Eylül. Katılacak reklam sayısında sınırlama yok. Her bir başvuru için alınacak 50 milyon lira jüri tarafından önerilecek bir çalışma veya organizasyona destek olmak amacıyla bağışlanacak. JÜRİ BAŞKANI PINAR KILIÇ(McCann-Erickson WorldGroup İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı)Jürinin karışımı çok iyi sonuç verecekKırmızı projesinin en önemli yönü tüm Türk basınına açık olması. Bu yarışmaya sadece Hürriyet'te yayınlanan reklamlar değil, Türkiye'deki herhangi bir yazılı basında çıkmış reklamlar da katılıyor. Amaç Türk basınındaki reklam etkinliğini vurgulamak ve basında neyin etkin olacağını ortaya çıkarmak. Ben mayıs başından beri bu projenin içindeyim. Jürinin oluşmasında katkılarım oldu. Yaratıcılardan, reklamverenlerden ve ajans patronlarından oluşan çok değerli bir jüri hazırladık. Bence jürideki bu karışım çok iyi sonuç verecek. Reklamları değerlendirirken etkinliğe değil yaratıcılığa bakacağız. HAKAN BEHLİL (Unilever Gıda Kategorisi Direktörü ve Kurumsal Sözcü) İçinde bulunduğumuz tüm sektörlerde, tüketici ve marka arasındaki her türlü ilişkide kalite ve dürüst rekabeti artırıcı buna benzer çalışmalarda olmak bize gurur veriyor.DENİZ BARLAS (Manajans / Thompson Ajans Başkanı ve Kreatif Direktör) Bir kere adını sevdim: Kırmızı! Hepimiz için yeni bir heyecan yaratacağını, ilanların, kampanyaların kalitesini ve yoğunluğunu artıracağını umuyorum.CEM BOYNER (Boyner Holding Murahhas Azası) Bizim gazeteler renkli. Haberler renkli, köşe yazarlarının kocaman vesikalık resimleri var, onlar da renkli. Reklamın kendisini okutması bir yana, görünür olması bile bir marifet. Bu yarışma gerçek reklamcıyı ve reklam vereni olağanüstü yaratıcı olmaya zorluyor. Kırmızı işte bu ortamın önderlerini ödüllendirecek ve onlara cesaret verecek. KURTCEBE TURGUL (Medina Turgul DDB, metin yazarı) Yaratıcılığı değerlendiren yarışmalar ve ödüller, yalnızca reklam ajanslarını motive etmekle kalmıyor, reklamverene, mecralara ve nihayetinde tüketiciye, 'iyi' reklamın varlığı konusunda önemli bir hatırlatma yapıyor. Kırmızı'nın işaret etmek istediği alan çok belli: Basın. Yalnızca mecraya özel bir yarışma, yeni, taze ve farklı bir fikir. Özetle, iyi fikir!'HAYRİ ÇULHACI (Akbank Genel Müdür Yardımcısı-Strateji Ve Kurumsal İletişim) En eski ve hálá önemli kitle iletişim aracı olan basının bir reklam mecraı olarak önemini vurgulayacak olan böylesi bir inisiyatife girmesinden dolayı Hürriyet Gazetesi'ni kutlarım. Yarışmanın tüm reklamveren ve reklam ajanslarını kucaklayacak şekilde dürüst ve şeffaf bir biçimde gerçekleşmesini ve sektörün gelişimine katkıda bulunmasını temenni ederim.NİL BAĞCIOĞLU (Rafineri Reklamcılık AŞ'nin ortağı ve Ajans Başkanı) Basın ilanlarında yaratıcılığı motive edecek çalışmaların hepsini destekliyorum. Önemli olan saygın ve sürekli olması. Basın reklamlarında yaratıcı olmak daha zor. Kırmızı Ödülleri sayesinde özenli ve fikirli basın ilanları hazırlanacak. Markalar ve ajanslar için önemli geri dönüşler olacak diye düşünüyorum.DOĞAN YARICI (3. Kuşak Yöneticisi ve Yaratıcı Yönetmen) Görüntü ve ses teknikleri inanılmaz bir hızla değişti, gelişti ama biz reklamcıların elinde bir basın reklamı için hálá iki basit uygulama unsuru var: Fotoğraf ve tipografi. Basın, bu nedenle en ‘‘has’’ mecra bence. Kırmızı, işte böylesine önemli bir mecranın ürünlerini ödüllendirmek için ortaya çıkıyor. Ve Hürriyet, uzmanı olduğu konuya ustaca odaklanarak (bunu kategori seçimi ve jüri oluşumunda açıkça görebiliriz), biz reklamcıların da 'basın yaratıcılığımıza' yeniden odaklanmamızı sağlıyor. Bu girişimin Türkiye'deki diğer ödüllere de yeni ufuklar açtıracağını şimdiden görebiliyorum.ARZU ÜNAL (Y&R Ajans 2. Başkanı) İyi bir basın ilanı yapmak, iyi bir TV filmi yapmaktan daha zor ve emek yoğun bir süreç ister. Güçlü bir fikir bir dosya kağıdına çizilebilecek kadar basit ve yalın olandır ve her zaman kolay bulunmaz. Bulanları tebrik etmek ve ödüllendirmek gerekir. Bunu yapmaksa sektörün lideri Hürriyet'e yakışır.MEHMET CEM TOPÇUOĞLU (TBWA/İstanbul Ajans Başkanı) Kırmızı gibi yarışmaların düzenlenmesi reklam ajansı çalışanlarının motivasyonlarını arttıracağı gibi, reklam verenlerin de basın reklamlarına bakışını pozitif olarak etkileyecek. Bu tür yarışmalar aynı zamanda basın reklamlarının yaratıcılık seviyelerinin artmasına da yol açacak. EMRE SENAN (Klan Euro RSCG'nin ortağı-Ajansın yaratıcı yönetmeni) Yarışmanın adını ben koydum. Kırmızı tasarımcıların sevdiği bir renktir. Basında yapılan iletişimin has rengidir. Sıcaktır, cayır cayır bir hali vardır. Ben bu yarışmayı çok önemsiyorum. Türkiye'nin en büyük basın kuruluşunun böyle bir yarışmaya öncülük etmesi ve objektif olacağını açıklaması çok güzel. Kırmızı, Kristal Elma'ya rakip değil, kardeş. İkisinin varlığı birbirinin başarısını tetikleyerek genel kaliteyi artıracak. Yılda iki defa heyecan yükselecek. Ayşe Sözeri Cemal Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaşkanıBu yarışmayla basın reklamının gücünü daha da öne çıkartacağızNEREDEN AKLA GELDİ?Kırmızı Ödülleri, bir gün bir toplantıda, haydi basın reklamları yarışması yapalım denilerek ortaya çıkmış bir fikir değil. Uzun zamandır bu yarışma için hazırlanıyoruz. NE YAPMAK İSTENİYOR?Biz Kırmızı projesiyle kaliteli, yaratıcı ilanların artmasını hedefliyoruz. Zaten araştırmalar, ‘‘reklam içeriği kaliteli olduğu zaman editoryal içerik daha iyi okunuyor, birbirlerine değer katıyorlar’’ diyor. Kaliteli
haber ve yazılar nasıl sayfasındaki ilanın daha fazla görünmesini ve okunmasını saÄŸlıyorsa yaratıcı basın ilanları da dikkat çekmekle kalmıyor, yayınlandığı sayfanın haberlerini de okutuyor. Kırmızı Ödülleri ile bunu da yakalamak istiyoruz. NE Ä°ÅžE YARAYACAK?Hürriyet elde ettiÄŸi gelirle ve etkinliÄŸiyle lider bir kuruluÅŸ. Hürriyet'ten beklenen böyle bir yarışmayı teÅŸvik etmesiydi. Biz bu yarışmayla basın reklam gücünü öne çıkartmaya çalışacağız. Galiba son yıllarda dikkatler baÅŸka mecralara da yayıldı. Televizyondaki yerli dizilerin bunda payı büyük. Oysa gündemi yakalayan hálá gazeteler. Ä°ÅŸte bu nedenle basın reklamlarının gücü çok büyük. Bugün birçok insan basın ilanlarıyla iÅŸ buluyor, ev ve araba alıyor. ÇeÅŸitlenen tüketim tercihlerini basın ilanları yoluyla yapıyor. Her türlü araÅŸtırma gösteriyor ki gazete ve dergi okurları gerçek tüketiciler. Kırmızı Ödüllerini diÄŸer basın kuruluÅŸları da sahiplenirse basın reklam pazarının daha da büyüyeceÄŸine inanıyorum.KRÄ°STAL ELMA VARKEN? Türkiye'nin reklam yatırımları 2000'de 1 milyar doları geçti. 2001'de yaÅŸadığımız krizden sonra düştü. Åžimdi bu rakamlara 2004'te tekrar ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Türkiye reklam pazarı 1 milyar doları görmüş, o olgunluÄŸa, o geliÅŸmiÅŸliÄŸe, o sofistikasyona ulaÅŸmış bir pazar. Ve bu geliÅŸmiÅŸ pazar birden fazla yarışma kaldırabilir. Bu sektörün olgunluÄŸunu gösterir. Buradan bütün genç kreatifleri bu yarışmaya davet ediyorum. NESTEREN DAVUTOÄžLU (Reklamcılar DerneÄŸi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı) Ödüllendirmek motivasyon saÄŸlarÖdüllendirilmek bir iÅŸi daha iyi yapmak için motivasyon saÄŸlar. Kırmızı'nın amacı basın reklamlarındaki yaratıcılığı geliÅŸtirmek olarak açıklandı. Yaratıcılıkla ilgili sektörümüzün ulusal yarışması Kristal Elma 15 yıllık birikimiyle, basın mecrasındaki reklamları da yaratıcılık açısından deÄŸerlendirerek ödüllendiriyor. Kırmızı'yı Kristal Elma'ya alternatif olarak görmüyoruz. Kırmızı, yaratıcılığı teÅŸvik ederken, odağının ‘‘basında yaratıcı/etkili medya kullanımı’’ olması durumunda, bir boÅŸluÄŸu dolduracak tamamlayıcı olacaktır. Gazete ve dergi okuyucularının diri nüfus olduÄŸunu, dünyayla, hayatla, pazarla ilgili kiÅŸiler olduklarını düşünüyorum. O yayın organını bilerek, seçerek alıyorlar, bedelini ödüyor, bu durumda ilgiyle okuyor, deÄŸerlendiriyorlar. Seçtikleri gazete, dergide yer alan markanın reklamından da etkileniyorlar. Yaratıcılık açısından basında özellikle son yıllarda çok parlak iÅŸlerin yapıldığını düşünüyorum. Bu yıl Cannes Lions Reklam Festivali'nde Medina Turgul'un Türkiye'ye kazandırdığı ödül de bunun en güzel kanıtı. GÃœRÃœL ÖĞÜT (Proje Danışmanı)Yaratıcı reklam kırmızıdırKırmızı, iletiÅŸimci gözüyle baktığımızda durduruculuÄŸu, çekiciliÄŸi, etkileyiciliÄŸi simgeleyen bir renk. Ayrıca Hürriyet'i temsil ediyor. Gazetelerin logolarına bakarak Türk basınının kırmızı renge olan sempatisini anlayabiliriz. Bu yarışmayla basının geri dönüşü en yüksek mecra olduÄŸunu bir kez daha vurgulamak, reklam çalışanlarını motive etmek istiyoruz. Bu yarışma sayesinde reklam geri dönüşü en yüksek mecralardan bir tanesi olan basının pazarlama iletiÅŸimi sektöründeki önemi vurgulanacak.Â
button