En kırmızıları Kırmızı Jüri seçecek

Güncelleme Tarihi:

En kırmızıları Kırmızı Jüri seçecek
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 26, 2003 00:00

Türkiye'nin ilk basın reklam yarışması Kırmızı, hayata geçiyor. Fikir Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri'den çıktı. Hürriyet Reklam Grup Koordinatörü Taner İçten, Reklam Koordinatörü Gönül Birkiye, Ä°letiÅŸim ve Organizasyon Müdürü Sedef Türkmen ve Proje Danışmanı Gürül Öğüt tarafından olgunlaÅŸtırıldı. Kırmızı Ödülleri'nin reklamları Klan Euro RSCG Reklam Ajansı tarafından hazırlandı. Yarışmanın jürisi reklamverenlerden, ajans patronları ve reklam yaratıcılarından oluÅŸuyor. Jüri baÅŸkanlığını ilk yıl MCCann-Erickson WorldGroup Orta ve DoÄŸu Avrupa Bölge Müdürü Pınar Kılıç yapacak. Kırmızı Ödülleri, türünün Türkiye'deki ilk örneÄŸi. Projenin amacı Türk basınında yayımlanan reklamların yaratıcılıklarına destek olmak. Yarışmada, beÅŸ ana kategori ve yedi alt kategoride ödül verilecek. Ayrıca büyük ödül Kıpkırmızı ve Hürriyet Özel Ödülü var. Kıpkırmızı ödülü tüm kategori birincileri arasından seçilecek en iyi reklama verilecek. Hürriyet Özel Ödülü ise her yıl farklı bir disiplinde teÅŸvik amacıyla verilecek. Ä°lk yılın Özel Ödül'ü ‘‘etkinlik’’ olarak belirlendi. Yarışmaya bu yıl 1 Eylül 2002-1 Eylül 2003 arası yayınlanmış özgün basın reklamları katılabilecek. Son katılım tarihi 10 Eylül. Katılacak reklam sayısında sınırlama yok. Her bir baÅŸvuru için alınacak 50 milyon lira jüri tarafından önerilecek bir çalışma veya organizasyona destek olmak amacıyla bağışlanacak. JÃœRÄ° BAÅžKANI PINAR KILIÇ(McCann-Erickson WorldGroup Ä°stanbul Yönetim Kurulu BaÅŸkanı)Jürinin karışımı çok iyi sonuç verecekKırmızı projesinin en önemli yönü tüm Türk basınına açık olması. Bu yarışmaya sadece Hürriyet'te yayınlanan reklamlar deÄŸil, Türkiye'deki herhangi bir yazılı basında çıkmış reklamlar da katılıyor. Amaç Türk basınındaki reklam etkinliÄŸini vurgulamak ve basında neyin etkin olacağını ortaya çıkarmak. Ben mayıs başından beri bu projenin içindeyim. Jürinin oluÅŸmasında katkılarım oldu. Yaratıcılardan, reklamverenlerden ve ajans patronlarından oluÅŸan çok deÄŸerli bir jüri hazırladık. Bence jürideki bu karışım çok iyi sonuç verecek. Reklamları deÄŸerlendirirken etkinliÄŸe deÄŸil yaratıcılığa bakacağız. HAKAN BEHLÄ°L (Unilever Gıda Kategorisi Direktörü ve Kurumsal Sözcü) İçinde bulunduÄŸumuz tüm sektörlerde, tüketici ve marka arasındaki her türlü iliÅŸkide kalite ve dürüst rekabeti artırıcı buna benzer çalışmalarda olmak bize gurur veriyor.DENÄ°Z BARLAS (Manajans / Thompson Ajans BaÅŸkanı ve Kreatif Direktör) Bir kere adını sevdim: Kırmızı! Hepimiz için yeni bir heyecan yaratacağını, ilanların, kampanyaların kalitesini ve yoÄŸunluÄŸunu artıracağını umuyorum.CEM BOYNER (Boyner Holding Murahhas Azası) Bizim gazeteler renkli. Haberler renkli, köşe yazarlarının kocaman vesikalık resimleri var, onlar da renkli. Reklamın kendisini okutması bir yana, görünür olması bile bir marifet. Bu yarışma gerçek reklamcıyı ve reklam vereni olaÄŸanüstü yaratıcı olmaya zorluyor. Kırmızı iÅŸte bu ortamın önderlerini ödüllendirecek ve onlara cesaret verecek. KURTCEBE TURGUL (Medina Turgul DDB, metin yazarı) Yaratıcılığı deÄŸerlendiren yarışmalar ve ödüller, yalnızca reklam ajanslarını motive etmekle kalmıyor, reklamverene, mecralara ve nihayetinde tüketiciye, 'iyi' reklamın varlığı konusunda önemli bir hatırlatma yapıyor. Kırmızı'nın iÅŸaret etmek istediÄŸi alan çok belli: Basın. Yalnızca mecraya özel bir yarışma, yeni, taze ve farklı bir fikir. Özetle, iyi fikir!'HAYRÄ° ÇULHACI (Akbank Genel Müdür Yardımcısı-Strateji Ve Kurumsal Ä°letiÅŸim) En eski ve hálá önemli kitle iletiÅŸim aracı olan basının bir reklam mecraı olarak önemini vurgulayacak olan böylesi bir inisiyatife girmesinden dolayı Hürriyet Gazetesi'ni kutlarım. Yarışmanın tüm reklamveren ve reklam ajanslarını kucaklayacak ÅŸekilde dürüst ve ÅŸeffaf bir biçimde gerçekleÅŸmesini ve sektörün geliÅŸimine katkıda bulunmasını temenni ederim.NÄ°L BAÄžCIOÄžLU (Rafineri Reklamcılık AÅž'nin ortağı ve Ajans BaÅŸkanı) Basın ilanlarında yaratıcılığı motive edecek çalışmaların hepsini destekliyorum. Önemli olan saygın ve sürekli olması. Basın reklamlarında yaratıcı olmak daha zor. Kırmızı Ödülleri sayesinde özenli ve fikirli basın ilanları hazırlanacak. Markalar ve ajanslar için önemli geri dönüşler olacak diye düşünüyorum.DOÄžAN YARICI (3. KuÅŸak Yöneticisi ve Yaratıcı Yönetmen) Görüntü ve ses teknikleri inanılmaz bir hızla deÄŸiÅŸti, geliÅŸti ama biz reklamcıların elinde bir basın reklamı için hálá iki basit uygulama unsuru var: FotoÄŸraf ve tipografi. Basın, bu nedenle en ‘‘has’’ mecra bence. Kırmızı, iÅŸte böylesine önemli bir mecranın ürünlerini ödüllendirmek için ortaya çıkıyor. Ve Hürriyet, uzmanı olduÄŸu konuya ustaca odaklanarak (bunu kategori seçimi ve jüri oluÅŸumunda açıkça görebiliriz), biz reklamcıların da 'basın yaratıcılığımıza' yeniden odaklanmamızı saÄŸlıyor. Bu giriÅŸimin Türkiye'deki diÄŸer ödüllere de yeni ufuklar açtıracağını ÅŸimdiden görebiliyorum.ARZU ÃœNAL (Y&R Ajans 2. BaÅŸkanı) Ä°yi bir basın ilanı yapmak, iyi bir TV filmi yapmaktan daha zor ve emek yoÄŸun bir süreç ister. Güçlü bir fikir bir dosya kağıdına çizilebilecek kadar basit ve yalın olandır ve her zaman kolay bulunmaz. Bulanları tebrik etmek ve ödüllendirmek gerekir. Bunu yapmaksa sektörün lideri Hürriyet'e yakışır.MEHMET CEM TOPÇUOÄžLU (TBWA/Ä°stanbul Ajans BaÅŸkanı) Kırmızı gibi yarışmaların düzenlenmesi reklam ajansı çalışanlarının motivasyonlarını arttıracağı gibi, reklam verenlerin de basın reklamlarına bakışını pozitif olarak etkileyecek. Bu tür yarışmalar aynı zamanda basın reklamlarının yaratıcılık seviyelerinin artmasına da yol açacak. EMRE SENAN (Klan Euro RSCG'nin ortağı-Ajansın yaratıcı yönetmeni) Yarışmanın adını ben koydum. Kırmızı tasarımcıların sevdiÄŸi bir renktir. Basında yapılan iletiÅŸimin has rengidir. Sıcaktır, cayır cayır bir hali vardır. Ben bu yarışmayı çok önemsiyorum. Türkiye'nin en büyük basın kuruluÅŸunun böyle bir yarışmaya öncülük etmesi ve objektif olacağını açıklaması çok güzel. Kırmızı, Kristal Elma'ya rakip deÄŸil, kardeÅŸ. Ä°kisinin varlığı birbirinin baÅŸarısını tetikleyerek genel kaliteyi artıracak. Yılda iki defa heyecan yükselecek. AyÅŸe Sözeri Cemal Hürriyet Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanıBu yarışmayla basın reklamının gücünü daha da öne çıkartacağızNEREDEN AKLA GELDÄ°?Kırmızı Ödülleri, bir gün bir toplantıda, haydi basın reklamları yarışması yapalım denilerek ortaya çıkmış bir fikir deÄŸil. Uzun zamandır bu yarışma için hazırlanıyoruz. NE YAPMAK Ä°STENÄ°YOR?Biz Kırmızı projesiyle kaliteli, yaratıcı ilanların artmasını hedefliyoruz. Zaten araÅŸtırmalar, ‘‘reklam içeriÄŸi kaliteli olduÄŸu zaman editoryal içerik daha iyi okunuyor, birbirlerine deÄŸer katıyorlar’’ diyor. Kaliteli haber ve yazılar nasıl sayfasındaki ilanın daha fazla görünmesini ve okunmasını saÄŸlıyorsa yaratıcı basın ilanları da dikkat çekmekle kalmıyor, yayınlandığı sayfanın haberlerini de okutuyor. Kırmızı Ödülleri ile bunu da yakalamak istiyoruz. NE Ä°ÅžE YARAYACAK?Hürriyet elde ettiÄŸi gelirle ve etkinliÄŸiyle lider bir kuruluÅŸ. Hürriyet'ten beklenen böyle bir yarışmayı teÅŸvik etmesiydi. Biz bu yarışmayla basın reklam gücünü öne çıkartmaya çalışacağız. Galiba son yıllarda dikkatler baÅŸka mecralara da yayıldı. Televizyondaki yerli dizilerin bunda payı büyük. Oysa gündemi yakalayan hálá gazeteler. Ä°ÅŸte bu nedenle basın reklamlarının gücü çok büyük. Bugün birçok insan basın ilanlarıyla iÅŸ buluyor, ev ve araba alıyor. ÇeÅŸitlenen tüketim tercihlerini basın ilanları yoluyla yapıyor. Her türlü araÅŸtırma gösteriyor ki gazete ve dergi okurları gerçek tüketiciler. Kırmızı Ödüllerini diÄŸer basın kuruluÅŸları da sahiplenirse basın reklam pazarının daha da büyüyeceÄŸine inanıyorum.KRÄ°STAL ELMA VARKEN? Türkiye'nin reklam yatırımları 2000'de 1 milyar doları geçti. 2001'de yaÅŸadığımız krizden sonra düştü. Åžimdi bu rakamlara 2004'te tekrar ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Türkiye reklam pazarı 1 milyar doları görmüş, o olgunluÄŸa, o geliÅŸmiÅŸliÄŸe, o sofistikasyona ulaÅŸmış bir pazar. Ve bu geliÅŸmiÅŸ pazar birden fazla yarışma kaldırabilir. Bu sektörün olgunluÄŸunu gösterir. Buradan bütün genç kreatifleri bu yarışmaya davet ediyorum. NESTEREN DAVUTOÄžLU (Reklamcılar DerneÄŸi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı) Ödüllendirmek motivasyon saÄŸlarÖdüllendirilmek bir iÅŸi daha iyi yapmak için motivasyon saÄŸlar. Kırmızı'nın amacı basın reklamlarındaki yaratıcılığı geliÅŸtirmek olarak açıklandı. Yaratıcılıkla ilgili sektörümüzün ulusal yarışması Kristal Elma 15 yıllık birikimiyle, basın mecrasındaki reklamları da yaratıcılık açısından deÄŸerlendirerek ödüllendiriyor. Kırmızı'yı Kristal Elma'ya alternatif olarak görmüyoruz. Kırmızı, yaratıcılığı teÅŸvik ederken, odağının ‘‘basında yaratıcı/etkili medya kullanımı’’ olması durumunda, bir boÅŸluÄŸu dolduracak tamamlayıcı olacaktır. Gazete ve dergi okuyucularının diri nüfus olduÄŸunu, dünyayla, hayatla, pazarla ilgili kiÅŸiler olduklarını düşünüyorum. O yayın organını bilerek, seçerek alıyorlar, bedelini ödüyor, bu durumda ilgiyle okuyor, deÄŸerlendiriyorlar. Seçtikleri gazete, dergide yer alan markanın reklamından da etkileniyorlar. Yaratıcılık açısından basında özellikle son yıllarda çok parlak iÅŸlerin yapıldığını düşünüyorum. Bu yıl Cannes Lions Reklam Festivali'nde Medina Turgul'un Türkiye'ye kazandırdığı ödül de bunun en güzel kanıtı. GÃœRÃœL ÖĞÜT (Proje Danışmanı)Yaratıcı reklam kırmızıdırKırmızı, iletiÅŸimci gözüyle baktığımızda durduruculuÄŸu, çekiciliÄŸi, etkileyiciliÄŸi simgeleyen bir renk. Ayrıca Hürriyet'i temsil ediyor. Gazetelerin logolarına bakarak Türk basınının kırmızı renge olan sempatisini anlayabiliriz. Bu yarışmayla basının geri dönüşü en yüksek mecra olduÄŸunu bir kez daha vurgulamak, reklam çalışanlarını motive etmek istiyoruz. Bu yarışma sayesinde reklam geri dönüşü en yüksek mecralardan bir tanesi olan basının pazarlama iletiÅŸimi sektöründeki önemi vurgulanacak.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!