En güzel aşk zor olandır

Güncelleme Tarihi:

En güzel aşk zor olandır
Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2007 00:00

Ha hayyyyt. İşte kış da geldi! Geçen gece eve girerken arabaların üstlerinin buz tuttuğunu da bizzat görünce, ’Evet evet dedim. Kış geldi." Biraz kıt akıllı olduğum için öyle takvime, aylara filan inanamam.

Bizzat kendi gözlerimle görmem gerekir. Espri bir yana kış mevsimi hastası olduğum bir mevsimdir. Hayatımda hep güzel şeylerin olduğu, yeni başlangıçlara imza attığım mevsimdir kış, yağmurda saatlerce dolaşmaktan sıkılmadığım, kar yağdığında deli danalar gibi sokaklarda dolandığım, havanın tüm solukluğuna inat benim en çok güldüğüm, güldürdüğüm mevsimdir kış...

TATLI SU MOTORCUSU OLACAĞIM

Aslında ’mücadele ve zorluğu’ temsil eder kış. Zor olan şeyleri de, mücadele etmeyi de çok severim ya keyfime yoktur kış geldiğinde. Hayat zorlaşır ve yaşamak için daha büyük mücadeleler verir insan. Her şey daha zordur. Çünkü soğuktur, sıkı sıkı giyinmen, yaşadığın ortamı ısıtman kısacası onun şartlarına karşı direnmen gerekir. Çok şey değişir kışın. Ve değişiklik iyidir. Dedim ya zor mevsimdir kış. Motosiklet kullanmak da zordur elbet kışın. Bırakın motosikleti otomobil kullanmak bile daha zordur. İşte bu yüzden pek çok ’tatlı su motorcusu’ için kış demek motor sevdasına koca bir ara vermek demektir. Şimdi yine elektronik postama bir dolu mesaj gelecek, "Aşk olsun Rüzgarın kızı neden bize tatlı su motorcusu diyorsun. Napalım biz de binmek istiyoruz ama her şey istediğin gibi olmuyor ki hayatta. Karım izin vermiyor, annem yazın zor razı oluyor, patron kızıyor" diye. Kimse alınmasın. Tatlı su motorcusu, adından da anlaşılacağı üzere, tatlı, tüm motorcuların da sevdiği, bağrına bastığı bir değimdir. Alınmak gücenmek yok.

KIŞIN MOTORA BİNİLİR Mİ

Motora başladığım yılın, ilk kışından beri hiç tatlı su motorcusu olmadım. Allah ne verdiyse, kılık kıyafet kuşanmayı öğrenip dolandım iki tekerimle. Ancak bu yıl sanırım durum biraz farklı, Tatlı su motorcusu olmaya daha yakın duruyorum boynumdaki fıtık sebebi ile. Evet zordur kışın motora binmek. Ama en güzel aşk da zor olandır ya. İyi gelir yani başarana. Özel bir kabiliyet değildir kışın motora binmek, ancak kabul, deli işidir, herkese göre de değildir.

KIŞIN NE GİYMELİ

Öncelikle, motorunuzun tüm bakımlarının düzenli yapıldığını farz edelim. Motosikletiniz kışa hazır, kalacak yeri hazır, karnı dolu, sırtı pek. Peki siz binmeye hazır mısınız? Sakın ola ki elinizdeki kıyafet ve aksesuarlarla kışın da karda, yağmurda idare edebileceğinizi düşünmeyin. Peki laf buraya gelmişken giyim kuşamdan başlayalım. Motosiklet için üretilmiş özel su ve rüzgar geçirmeyen çeşitli materyallerden yapılmış kıyafetlerden edinmelisiniz. Aynı zamanda hareket yeteneğinizin kaybolmaması için de ’Robocop’ gibi kat kat olmamalısınız. Yani üşümeyeyim diye kırk kat giyinmek yerine işinize yarayacak, doğru tek bir kıyafet seçmenizde fayda var.

MONT, ELDİVEN, BOT PANTOLON

En kralından, en korumalısından, en su geçirmezinden, en nefes alıp rüzgar geçirmeyeninden bir mont size iyi bir dost olur kışın. Ama tek başına mont bir işe yaramaz. Tamam, mont vücudumuzun en hayati bölgesini, göğüs ve sırtımızı kapladığı için elbette ki pek önemli ama diğer organlarımızı da salla paça geçmeyin. Mesela bot... Ayaklarınız su almamalı ve hatta sıcak olmalı. Bu yüzden özel korumalı kışlık bir motor botu edinmeniz şart. Sonra eller... Eldivende de dikkat edilmesi gereken şey sizi hissizleştirmeyecek kalınlıkta olması. Yani hem elinizin altını hissedebilmenizi, hem de ellerinizin sıcak kalmasını sağlamalı. Su geçirmemesi gerektiğini söylemiyorum bile. Söyledim bile... Ayrıca, su geçirmeyen şık bir pantolon da kışın bacaklarımız ve oturan yerlerimiz için motorda olmazsa olmazlar arasında. Eller tamam, vücut tamam, ayak tamam, bacaklar ve oturan yerlerimiz tamam.

KASKI SÖYLEMİYORUM BİLE

Ne kaldı, ne kaldı, ah ya nasıl unuturum bunu... Hem de ben... En takıntılı olduğum şeyi en sona bıraktım olacak şey değil. Hep diyorum... Motora biniyorsanız yaz-kış bu söylediğim değişmez. Motor aksesuar ve korumalarına verdiğiniz paraya acımayacaksınız. En iyisinden en güvenilirinden alacaksınız. Bunu tekrar hatırlatır, kışın kullanacağınız kaskın (bence yazın da aslında) tam kapalı olmasına dikkat etmenizi öneririm. Ayrıca, kaskınızın havalandırma ayarlarını da 2 dakikanızı ayırıp bir öğrenin. Hangi hava yolu açık kalınca ne oluyor, ’yağmurda hangisi açık kalırsa su alırım da kafam 10 kilo olur?’ bunları çözün. Ayrıca, vizörün buğu yapmasını da önlemeniz gerekir. Ya sağlam bir buğu önleyici kullanmak ya da bazı kaskların özel buğu önleme vizörü vardır, onları kullanmak mantıklı. Buğu önleyici vizör dediğim, normal vizörün içine takılan vizörden daha yumuşak bir malzemeden yapılmış şeffaf bir zamazingo. Bir de kışın ’balaklava’ olayımız var. Yok ya malaklama değil, o da kışın çok yapılır ama değil. Bu hani şu genelde soyguncuların giydiği sadece gözleri açıkta bırakan kafalıklar var ya, hıh işte onlardan. Bu sizi, -özellikle de boynunuzu- soğuktan korur.

KAPORTAYI SAĞLAM TUTMAK LAZIM

Kışın motor kullanmanın en sıkıcı yanı trafikte kat kat kıyafetlerle ter içinde kalıp, yol açılıp bastığınızda buz kesmektir. Bu yüzden kışın çok kat giyinmeyip sadece sizi yağmurdan, rüzgardan koruyacak ama bunun yanında da nefes alabilecek malzemelerden üretilmiş ürünleri kullanmakta fayda var. Motorla ilk kışım, tüm bu yazdıklarımı öğrenmekle geçti. Hem de deneyip yanılarak... Kaç gün sırılsıklam dolaştığımı, yanıma yedek kıyafet almadığım, su geçirmez çanta kullanmadığım için rezil kepaze olduğumu hatırlıyorum. Unutmayın motorda sizi ne darbelerden ne de yağmur, çamurdan koruyacak kaporta yok. Kaporta sizsiniz. Bu yüzden kaportayı çizdirmemek için gerekli önlemleri önceden almakta fayda var.

KIŞIN MOTORA BİNİŞ TEKNİKLERİ

Sürüşe gelince, kendim bizzat sürüş teknikleri hocası filan olmadığım için, konuya derinlemesine dalmadan, uzun zamandır motora yaz-kış binen bir ahbap tavsiyesi olarak kışın motosiklet sürüşü hakkında birkaç ip ucu vermek istiyorum.

1) Sakın unutmayın; kışın motora binmek trafikte karşılaşacağınız otomobil sürücülerinin birinin bile aklından geçen bir şey değil. Yani kışın bir motorun trafikte olması onlar için halüsinasyondan öteye bir şey değil. Yazın bile motosikletleri araçtan saymayan sürücülerin, o buğuda, o aynadaki damlaların arasında sakın ola sizi görmesini ummayın!

2) Motosikletle ıslak ve kaygan zeminde, çok ani hareketler yapmaktan kaçının.

3) Kanalizasyon mazgalları, yol çizgileri pek kaygan olur aman diyeyim dikkat edin. Üzerinde fren yapmamaya, durduğunuzda ayaklarınızla basıp kaymamaya, virajda üzerinden geçerken yatmamaya özen gösterin.

4) Kışın süratle hiç uğraşmayın. Motoru çok yatırmayın. Kendinize daha yumuşak bir kullanış edinin.

5) Özellikle, derin su birikintilerinden çok süratli geçmeyin. Altınızdaki motor kendini birden ’jet-ski’ sanabiliyor. Ama, suyun üstünde düşündüğünüz kadar uzun süre ve başarılı gidemiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!