En büyük müttefikimiz büyüme ve düÅŸük enflasyon

Güncelleme Tarihi:

En büyük müttefikimiz büyüme ve düşük enflasyon
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 11, 2005 00:00

DoÄŸan Yayın Holding’in (DYH), 2004 yılında konsolide gelirlerinin 1 milyar doları aÅŸtığını söyleyen DYH BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘Bu ve bundan sonraki yıllarda en önemli iki müttefikimiz istikrarlı bir büyüme ve düşük enflasyon olacak’ dedi.DOÄžAN Yayın Holding (DYH) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘Bu ve bundan sonraki yıllarda en önemli iki müttefikimiz istikrarlı bir büyüme ve düşük enflasyon olacak’ dedi. YalçındaÄŸ, DYH’nin 2004 yılı sonuçlarını deÄŸerlendirdiÄŸi açıklamasında, şöyle devam etti: ‘Ekonominin bu iki temel direÄŸi reklam verenlerin daha uzun vadeli reklam planlaması yapmasına imkan verecek. Ayrıca bu iki olumlu faktörün yarattığı zincirleme etkileri de göreceÄŸiz. Gelir dağılımındaki göreceli düzelme satın alma gücünü de olumlu etkileyecektir. Bu da okuyucu ve izleyici profillerinde olumlu bir geliÅŸmeye yol açacaktır. Bir yandan pazar büyürken, öteki yandan da rekabet ortamı artıyor. Bu da reklamın önemini ve dolayısıyla da reklam bütçelerini artırıyor.’11 MÄ°LYAR DOLAR AÅžILDI: Bu geliÅŸmeler sonucunda yazılı ve görsel basının 2001 krizinden sonra tekrar 2000 yılı büyüklüklerinini yakaladığını belirten YalçındaÄŸ, ‘Bu geliÅŸmelerin DoÄŸan Yayın Holding açısından etkisi daha da büyük oldu. Gurup, 2000 yılında 647 milyon ABD doları olan konsolide gelirlerini 2004 yılında 1 milyar doların üzerine çıkarmayı baÅŸardı. Biraz önce belirttiÄŸim gibi istikrarlı büyüme ve düşük enflasyon sayesinde 2005 yılında daha yüksek bir büyüme ve kárlılık elde edeceÄŸimizi umuyorum’ dedi. 2005’DEN Ä°YÄ°MSERÄ°M: 2005 yılı ve gelecek yıllarla ilgili olarak iyimser olduÄŸunu belirten YalçındaÄŸ, ‘2005 yılının ilk üç ayına ait geçici verilerin, reklam gelirlerimizin ABD doları bazında yüzde 36 büyüdüğünü gösteriyor. Bu da bizim, 2005 Reklam gelirlerimiz için bütçelediÄŸimiz ABD Doları bazındaki yüzde 29’lük büyüme hedefine rahatlıkla ulaÅŸabileceÄŸimizi gösteriyor’ dedi. LiderliÄŸimiz devam edecek, kárlılığımız artacakDOÄžAN Yayın Holding (DYH) BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, 2005 ve sonrası için beklentilerini ÅŸu baÅŸlıklar altında özetledi:Yazılı basında, gazete ve dergi yayıncılığında pazarın büyümesi için yaratıcılığımızı ortaya koyacağız. Pazarda liderliÄŸimiz devam edecek; verimliliÄŸe yönelik adımlarımızla karlılıkta daha olumlu geliÅŸmeler bekliyoruz.TV ve Radyo yayıncılığında ise pazar payımızı arttırmaya yönelik stratejileri sürdüreceÄŸiz. 2005 ve sonrası dönemde planladığımız stratejik giriÅŸimlerle, görsel yayıncılığın konsolide gelirlerimizde yüzde 19 olan ağırlığını daha da artacağını düşünüyoruz. Ancak TV yayıncılığı alanındaki dağıtım teknolojilerinde dünyada görülen baÅŸ döndürücü geliÅŸmeler, örneÄŸin ADSL TV, Digital Yayıncılık gibi, Ulusal Yayıncılık (Free-to-Air) dışında birçok alternatif sunmaktadır. Bunun yanında içerik ve markanın önemi gittikçe arttığı gibi, reklam dışı gelirlere dayanan iÅŸ modelleri de oldukça baÅŸarılı olmaktadır. Yayıncılık alanındaki büyüme stratejilerimizi bu geliÅŸmelerin bilincinde günün ÅŸartlarına adapte etmekteyiz.DYH, Müzik, Kitap, Internet ve maÄŸazacılık faaliyetlerinde sektör liderliÄŸini sürdürürken, 2004 yılında bu alanlarda kritik büyüklüklere ulaşıldı ve bu faaliyetlerimiz operasyonel karlılığa pozitif etkide bulunmaya baÅŸladılar.Rekabet ortamı son geliÅŸmelerle daha rasyonel bir noktaya gidiyor. Kamu elindeki medya varlıklarının gerçekçi ÅŸartlarla satılması geleceÄŸe yönelik olarak iyimserliÄŸimizi arttırdı.Uzun vadeli olarak da, Yurtdışı pazarlarla ilgili stratejilerimizi yeniden gözden geçiriyoruz. Bu kapsamda yönetim organizasyonunda deÄŸiÅŸikliÄŸe gittik. Nitekim, konu ile ilgili BaÅŸkan Yardımcımız yakın tarihte göreve baÅŸladı. GeniÅŸlemeye yönelik, Yeni Avrupa, Avrasya ve OrtadoÄŸu’daki fırsatları takip ediyoruz. 489 milyon dolar reklam günde 1.7 milyon gazeteDOÄžAN Yayın Holding’in 2004 yılı gelirlerinin 1 milyar ABD Dolarının üzerine çıkmasında, yazılı basın ve TV-Radyo Yayıncılığı segmentlerindeki toplam gelirlerin ABD Doları bazında sırasıyla yüzde 60 ve yüzde 28 oranında artmasının önemli rol oynadığıın belirten DYH BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ÅŸu deÄŸerlendirmeleri yaptı: DYH’in toplam reklam gelirleri, 2004 yılında ekonomideki hızlı iyileÅŸmeye paralel olarak yüzde 48 oranında artış gösterdi ve 489 Milyon ABD Dolarına ulaÅŸtı. 2004 yılında DYH’in toplam tirajı yüzde 11 artarak günlük ortalama 1.7 milyon adede ulaÅŸtı. 2003 yılında toplam tiraj 1.5 milyon adet idi.Yazılı Basın toplam gelirlerde yüzde 72 ağırlığa sahip olurken, TV ve Radyo Yayıncılığı segmentinin ağırlığı yüzde 19 olarak gerçekleÅŸti.Maliyet yönetiminde ise ana üretim maliyetlerinde satışlara paralel bir artış gözlemlenirken, verimli yönetim sonucunda, faaliyet giderleri satışlardan daha az artarak, faaliyet karlılığı 2003 yılındaki 11 milyon dolar zarardan , 2004 yılında 78.5 milyon dolara ulaÅŸtı. 2004 yılında DYHDoÄŸan Yayın Holdingin konsolide gelirleri 2004 yılında yüzde 54 büyürerek 1.044 milyar ABD dolarına ulaÅŸtı.2004 yılında reklam sektörü yüzde 37 büyüdü. DYH’in reklam gelirleri yüzde 48 artarak sektörün üzerinde büyüme kaydetti. Bu büyüme karlılığa olumlu etki yaptı. Gazete, dergi, televizyon ve radyo alanları dışında kalan yatırımların da pozitif etkisiyle FVAÖK, bir önceki yıla göre yüzde 47 artış gösterdi. Böylece 2004 yılında FVAÖK 156 milyon dolara ulaÅŸtı.Grubun konsolide vergi öncesi ise 89.7 milyon dolara ulaÅŸarak rekor kırdı.Net kár ise bir önceki yıla göre dolar bazında yüzde 6 azalarak 44.2 milyon dolar olarak gerçekleÅŸti. Bu azalmanın temel nedeni vergi karşılıkları ve azalan net parasal pozisyon kazancıydı.2005 yılı beklentisine gelince, Yönetim satışlardaki büyümenin yine iki haneli olmasını ve operasyonel kárlılıktaki iyileÅŸmenin devam etmesini bekliyor.Arzuhan Yalçındağ’a ödülGÄ°RESUN Gazeteciler DerneÄŸi, Kanal D Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Arzuhan Yalçındağ’ı, Kelkit Platformu’na katkılarından dolayı ödüle layık gördü. DerneÄŸin, 25’inci kuruluÅŸ yıldönümü nedeniyle düzenlenen gecede, Yalçındağ’ın ödülünü Aydın DoÄŸan Vakfı Genel Müdürü Candan Fetvacı, AKP Giresun Milletvekili Adem Tatlı’nın elinden aldı. Fetvacı yaptığı konuÅŸmada Arzuhan YalçındaÄŸ adına Giresun Gazeteciler DerneÄŸi’ne teÅŸekkür etti. Fetvacı, ‘25’inci yılın kutlu olmasını diliyorum. Daha nice 25 yıllara diyorum. Giresun’a ilk defa geldim, çok beÄŸendim. Hakikaten iftihar edilecek çok güzel bir ÅŸehir. BaÅŸarılarınızın devamını diliyorum’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!