Eleştirmenler zirvesi

Güncelleme Tarihi:

Eleştirmenler zirvesi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2013 01:11

En iyi sinema yorumcuları haftanın filmlerini değerlendiriyor.

Haberin Devamı

Yerçekimi’ne yıldız yağdı

Murat Erşahin
YERÇEKİMİ: Meksikalı usta yönetmen Alfonso Cuarón imzalı üç boyutlu bilimkurgu dram, son derece yetkin bir yedinci sanat ürünü. Müthiş tekniğin ötesinde, varoluşçu metni ve değindiği meselelerle yılın önemli filmlerinden. Yönetmenlik anlamında bir ders. (4,5 / 5)
KALBİM SENDE: Amerikan toplumunu iyi analiz eden aktör Joseph Gordon-Levitt’in, cinsellik çıkışlı kara mizahı, alt orta sınıf alışkanlıklarından tutun da, kiliseye dek, birçok kurum ve kavramı eleştirmekten geri durmuyor. Söylediği şey ve söyleme biçimi, yenilik içermese de, ilgilendiği meseleye içten ve dürüst yaklaşımıyla, bir ilk film olarak ilgiyi hak ediyor. (3/5)

Atilla Dorsay
YERÇEKİMİ
Uzayda başbaşa kalan ve felaketten kurtulmaya çalışan biri kadın iki astronotun öyküsü. Yerçekiminin varolmadığı bir ortamda bedenleri alabildiğine özgür, ama yürekleri korku dolu iki insanın serüveni. Bir uzay şiiri, bir yüksek gerilim, türünde 2001 veya Avatar kadar önemli bir film. (5 yıldız)

Kaan Karsan
Yerçekimi: Bütün keşkeler bir yana dursun; Gravity, bilimkurgu sinemas için yeni ve dev bir adım. Zamanının çok ötesinde. (4,5/5)
Don Jon: Tek hedefi olan ‘eğlence’ duygusunu bile izleyene tam olarak geçiremeyen edepsiz ama bayat bir komedi filmi. (1,5/5)

Haberin Devamı

Olkan Özyurt
YERÇEKİMİ: Sinematografik bir meydan okuma. Soluksuz izlenen, antolojilere girecek bir yapım ve kuşkusuz yılın en iyi filmlerinden biri. (5)
KESİŞEN HAYATLAR: Sırp yönetmen Srdan Golubovic’ten, Bosna Savaşı’yla ilgili bir yüzleşme filmi. İnsanlık adına doğru soruları soran sarsıcı bir yapım... (3.5)

Esin Küçüktepepınar
Yerçekimi: 3D veya ‘deneyim’ olarak üst nokta! Sinemada izleyin! (3)
Don Jon: Az romantik, koyvermiş bir komedi (3)
Son Durak: Zaafları da olsa gerçekliği acıtıyor! (3)
Kesişen Hayatlar: Balkanlar’dan suçluluk duygusu üzerine evrensel bir film (3)

Nil Kural
Yerçekimi: Görüntü alanındaki başarısını Sandra Bullock’un diyaloglarında da yakalasaymış, bir başyapıt izleyebilirdik. (3,5)
Don Jon: Farklı başlayıp romantik komedi kalıplarına dönmesi filmi sıradanlaştırıyor. (2)

Berke Göl
YERÇEKİMİ Alfonso Cuaron’un uzun süredir merakla beklenen filmi uzun planlarıyla, görsel yaratıcılığıyla, teknik becerisiyle göz kamaştırıcı bir atmosfer kuruyor. Ancak geçmişle vedalaşma temasının yüzeyselliği ve kahramanın hayatta kalma mücadelesinin klişe yüklü anlatısı, filmin bu görsel başarısına kısmen gölge düşürüyor. (3,5)
KALBİM SENDE
Joseph Gordon-Levitt’in yazıp yönettiği ve başrolünü de üstlendiği ‘Kalbim Sende’, bir porno bağımlısının öyküsünü anlatırken bilinçli olarak aşırı uçlarda çizdiği kahramanlarıylaabsürd ve zıpır bir mizah tonu tutturmayı başarıyor. Ne var ki meselenin dönüp dolaşıp insani ilişkilerin ve gerçek aşkın önemine varması, filmi sıkıcı bir didaktizme hapsediyor.(2)

Uğur Vardan
Yerçekimi: Alfonso Cuaron’dan uzayın boşluğunda varoluşsal meseleler üzerine enfes bir çalışma... ‘Nerden gelip nereye gideriyoruz’u sorgularken uzaktan uzağa ‘Solaris’e de selam sarkıtan film, sezonun en kaydadeğer yapımlarından. (5)

Ömür Gedik
YERÇEKİMİ: Sinemada teknolojinin ne kadar ilerlediğinin en başarılı örneği. Üç
boyut vurgusunu çok az film için söylerim ama Yerçekimi’ni mümkünse olabilecek en büyük perdede ve üç boyutlu olarak izleyin. Kendinizi uzayda hissedip, sanki bir astronotmuşsunuz gibi, müthiş bir deneyim yaşayacağınızı garanti ederim. Yılın açık ara en çarpıcı filmi. (4,5)
USTURA DÖNÜYOR: İçinde kıpkırmızı kan, dışarı fırlayan iç organlar, aşırı şiddet, cinsellik bolca var. İstismar deseniz had safhada. Ama artık işin suyu o kadar çıkmış ki, türün ilk filmlerinin verdiği heyecanın yanından bile geçemiyor. İstismar, formülle verildiğinde, hesaplı olduğunda etkileyici olmaktan çıkıp, klişe yumakları içinde
kayboluyor.Grindhouse’da Lady Gaga, Mel Gibson, Antonio Banderas gibi iki üç şaşırtıcı ismi bir araya getirip, güzel kadınların seksapalitesini göze sokmak, kan revan cinsellik sosuna boyamak artık yetmiyor, bunlar bir yenilik olmaktan çıktığı için Ustura Dönüyor
filminin sonu zor geliyor. Ustura burada da bitmiyor üstelik, Machete bundan sonra uzayda öldürmeye devam edecekmiş. Kal, gittiğin yerde mutlu ol diyesi geliyor insanın.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!