Ege’de Avcı, Yeni Zelanda’da Loeb

Güncelleme Tarihi:

Ege’de Avcı, Yeni Zelanda’da Loeb
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 13, 2005 00:00

Bu sezon Dünya Ralli Åžampiyonası’nda hangi pilotun hangi takımda ve hangi co-pilot ile yarışacağını öğrenebilmek için ciddi bir çalışma yapmak gerekti. Bol bol tekrar yapıldı, isimler kağıtlara yazılıp ezberden söylendi, Eurosport daimi olarak takip edildi... Tıpkı yarışçılar gibi basın da yeni sezona hazırlandı.Transferler, yeni pilotlarla yapılan anlaÅŸmalar... Dünya Ralli Åžampiyonası’na, yorgan yeni görünsün diye sıkı ‘hallaç’ çaÄŸrılmış... Ama tam ‘bunu da hallettim, kim hangi otomobilin direksiyonunda, ezberledim rahata erdim’ derken bizim memlekette de durumun pek farklı olmadığı çıktı ortaya. Belli ki sezon başında bizim takımlara da aynı ‘hallaç’ uÄŸramış. Çünkü neredeyse bütün kombinasyonlar deÄŸiÅŸti. Åžimdi yine ders çalışır gibi ‘kim hangi takımda, hangi otomobille yarışıyor, co-pilotu kim?’ otur ezberle iÅŸin yoksa. Tüm takımlar birleÅŸti benim gibi hafızası zayıf ralli sever Türk basınına iÅŸkence ediyor sanki. Ralli dünyası futbol dünyasıyla rekabete girdi kanımca. Ya ÅŸimdi yanlışlıkla buraya ‘Üç yıllık aradan sonra ralli parkurlarına geri dönen Punto Kit Car pilotu Ali Deveci’ diye yazsam ne olur? Ya da ‘Volkan Işık ve co-pilotu Erkan Güleren ilk etapta...’ diye baÅŸlasam bi cümleye... Bi ton telefon trafiÄŸi ve anlamsız diyalog tabii. ‘Yok valla ben aslında biliyorum, ama beyin boÅŸluÄŸuna düştüm, el alışkanlığı iÅŸte yanlışlıkla yazmışım’ gibi salak açıklamalar mı yapmak zorunda kalıcam? Bütün bunlar yetmezmiÅŸ gibi bir de ÅŸu Markalar Åžampiyonası iÅŸini hırs haline getirip yabancı pilot yarıştıran Opel’e ne demeli. Yok yok eminim artık futbol dünyasını feyz alıyorlar. Ya futbol takımı olsa içinde bi tane yabancı oyuncu kaynar gider, ama ralli takımında kaç kiÅŸi olabilir ki? Memlekette pilotlara kıran mı girdi? Yabancı pilot bizimkilerin kendilerini geliÅŸtirmesini saÄŸlar filan diye düşünülüyorsa yarış sonuçlarına bakmak yeterli. Sezon başında transfer bombaları patlatmayan kemikleÅŸmiÅŸ Fiat takımında bile deÄŸiÅŸiklik vardı. Hadi Hyundai’nin tüm taÅŸları yerinden oynatacağı ve sıkı transferler gerçekleÅŸtireceÄŸini geçtiÄŸimiz yıldan beri herkes tahmin edip öngörebiliyordu. Serkan Yazıcı ile anlaÅŸması çok büyük bir sürpriz deÄŸildi, ama Ali Deveci’nin parkurlara (bu sefer doÄŸru cümle) WRC direksiyonunda dönmesi gerçekten ilgi çekici bir geliÅŸme oldu. Ve tabii aynı zamanda ilk raundun galibi de olan Nejat Avcı... Bir keresinde ‘eÄŸer ralliyi bırakmadan önce WRC ile yarışma fırsatını yakalayamazsam, jübilemi yapmak için bir tane kiralayıp yarışırım’ demiÅŸti. Hayatta ne olacağı hiç belli olmuyor; Nejat Avcı, WRC ile sadece yarışmadı, kazandı. Loeb, Yeni Zelanda’da taka çıkarken Ä°zmir’de finiÅŸ takına ilk gelen isim Nejat Avcı oldu. Ege Rallisi, 2005 Türkiye Åžampiyonası’na da start verdi. Åženlik yine baÅŸladı, markalar ÅŸampiyonluÄŸunu kim alacak, hangi pilot ÅŸampiyonluk ipini göğüsleyecek ve sezon içinde neler yaÅŸanacak? Hadi herkese hayırlı olsun.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!