Eczacıbaşı, vitamin ve nükleer tıp atağına geçti

Güncelleme Tarihi:

Eczacıbaşı, vitamin ve nükleer tıp atağına geçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2008 00:00

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama, vitamin sektörüne altı yılda lider olma hedefiyle girdi. Firma, Monrol’la ortak olarak nükleer tıp alanına girdiğini açıkladı.

Eczacıbaşı İlaç Grubu Başkanı Sedat Birol, "İleriye yönelik stratejimizde eczacılık ve ilaç pazarında daha fazla lisans almak var" dedi.

ECZACIBAŞI İlaç Pazarlama, 11 farklı ve doğal ürünle girdiği vitamin pazarında ilk iki yıl içinde yüzde 20 pazar payı, altı yıl içinde de liderlik hedefliyor. Sağlıkta yeni alanlara yatırım planı yapan şirket, son olarak Monrol firmasına ortak olarak nükleer tıp (radyoaktif tanı ve tedavi) alanına da giriyor. Eczacıbaşı İlaç Grubu Başkanı Sedat Birol, grubun geçen yıl 3.2 milyar dolarlık satış yaptığını ve ilaçta 2008 yılında 800 milyon dolarlık ciro hedeflendiğini söyledi. Birol, jenerik ilaç bölümünün Zentiva’ya devredildiğini, Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın orijinal ve ithal ürünlerle hayatını sürdürdüğünü kaydetti.

Hedef daha çok lisans

Zentiva’ya satıştan sonra ilaçtan çıkıp çıkmadıkları konusunda çok soru geldiğini ifade eden Birol, "İleriye yönelik stratejimizde eczacılık ve ilaç pazarında daha fazla lisans almak var. Şu anda çok ciddi anlaşmalarımız var. Hemodiyalizde varlığımızı geliştirmek istiyoruz. Biyoteknoloji ürünlerine önem veriyoruz. Nöro ve genetik teknoloji alanında yeni ürün ve hizmetlerimizde öncü olmayı hedefliyrouz" dedi.

Nükleer tıp yatırımı

Sedat Birol, Zentiva’ya satıştan elde edilen nakitin nasıl değerlendirildiği konusundaki soruyu da, "Eczacıbaşı Grubu yapı geliştirme sektöründe ciddi projeler yapıyor. Kanyon’daki ofis binalarının İş Bankası’nda olan kısmını aldık. Gayrimenkul geliştirme yanında sağlık, ilaç alanında ciddi projelerle ilgileniyoruz. Nükleer tıp alanında faaliyet gösteren Monrol şirketinin yüzde 50’sine ortak olacağız" şeklinde cevapladı.

6 yılda lideriz

Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Ayşe Özger de, ABD’li Nutritional Labs’in ürettiği vitaminleri Türkiye’de sadece eczanelerde satışa sunacaklarını belirterek, ilk iki yıl içinde yüzde 20’lik pazar payı hedeflediklerini, altı yıl içinde de bu alanda pazar lideri olmak istediklerini kaydetti. Özger, Eczacıbaşı vitamin, mineral ve besin destekleri serisi ile, sağlığına önem veren, formuna özen gösteren ve günlük yaşamında yeterince doğru beslenemediğini düşünen herkesi hedeflediklerini kaydetti.

Sağlıklı beslenme trendi vitamin pazarını büyütüyor

ECZACIBAŞI İlaç Pazarlama Genel Müdürü Ayşe Özger, vitamin ve mineral ihtiyacının doğal ürünlerle karşılanmaya çalışıldığını ancak günümüz koşullarında bunun giderek imkansızlaştığını vurgulayarak, Eczacıbaşı’nın 11 ayrı vitamin, mineral ve besin desteği ile bu eksikliği tamamlayacağını ifade etti. Ayşe Özger, sağlıklı beslenme trendinin yükselmesiyle vitamin pazarının da büyüdüğünü, bu nedenle pazarda büyük oyuncu olmak hedefiyle yola çıktıklarını dile getirerek, "Tüketiciler Eczacıbaşı İlaç’ın reçeteli ilaç alanındaki geniş deneyimini ve etik yaklaşımını vitamin, mineral ve besin destekleri alanına taşıyacağımızdan emin olabilirler" diye konuştu.

Vitaminde 475 milyon dolarlık ciro

ECZACIBAŞI vitamin, mineral ve besin destekelri 21-55 YTL arasındaki fiyatlarla, eczanelerde satılacak. Türkiye vitamin, mineral ve besin destekleri pazarı 2007 yılında yaklaşık 475 milyon dolar büyüklüğe ulaştı. Bu pazar son iki yılda dolar bazında yüzde 12 büyüdü. Türkiye’de 2007’de toplam 89 milyon kutu vitamin, mineral ve benzeri ilaç tüketimi oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!