Eczacıbaşı ’delilere ihtiyacımız var’ dedi, 82.5 milyon dolar kazandı

Güncelleme Tarihi:

Eczacıbaşı ’delilere ihtiyacımız var’ dedi, 82.5 milyon dolar kazandı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2007 00:00

Eczacıbaşı Topluluğu kuruluşlarının 1999’dan beri giriştikleri "fark yaratma" yarışı, 144 ’yaratıcı proje’ ortaya çıkardı.

Bu projelerle Eczacıbaşı Topluluğu, söz konusu dönemde 82.5 milyon dolarlık ek gelir yarattı. Eczacıbaşı Topluluğu Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Dostoyevski’nin sözlerine atıfta bulunarak, "Yaratıcı ’deli’lere ihtiyacımız var" dedi.

SEKİZ yıldır aralıksız yapılan Eczacıbaşı kuruluşları arasındaki inovasyon (fark yaratan yaratıcılık) yarışında ortaya çıkan 144 proje, bugüne kadar topluluğa 82.5 milyon dolar kazandırdı. 1999 yılından bu yana gerçekleştirilen ’Eczacıbaşı’nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar’ etkinliğinde büyük ödülün sahibi bu yıl ’En Yaratıcı Ürün/Hizmet’ kategorisinde ’Sıçratmayan Pisuvar’ projesi ile yarışan Eczacıbaşı Yapı Gereçleri oldu.

29 PROJE YARIŞTI: Bu yıl 10 Eczacıbaşı kuruluşunun toplam 29 proje ile yarıştığı etkinlikte, ’En Yaratıcı Verimlilik Projesi’ kategorisinde Eczacıbaşı Sağlık Ürünleri, ’En Yaratıcı e-Dönüşüm Projesi’ kategorisinde Eczacıbaşı Baxter ve ’En Yaratıcı İletişim Projesi’ kategorisinde ise Kanyon Yönetim İşletim ve Pazarlama ödüle layık görüldü.

12 MİLYON DOLAR KATKI: 29 projenin Eczacıbaşı Topluluğu’na 2006 yılında sağladığı katkı 12 milyon dolar olurken, 1999 yılından bu yana yarışan toplam 144 projenin Topluluğa katkısı ise 82.5 milyon dolara ulaştı. Topluluk kuruluşlarında yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik eden bir ortam oluşmasını sağlamayı, çalışanların gerek bireysel gerekse takım çalışmaları sırasında kuruluşun stratejik hedef ve iş sonuçlarına katkılarını artırmayı amaçlayan ’Eczacıbaşı’nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar’ etkinliği, dün Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirildi.

YENİLİKÇİLİK ZORUNLULUK OLDU: Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yenilikçiliği de sürekli yenilemenin, yenilikçilikte de yenilikçi olmanın bir zorunluluk haline geldiğini söyledi. Bülent Eczacıbaşı, "Artık yenilikçiliği övmekle yetinmemek, hiç durmadan yenilikler yapmak gerekiyor. Bunun yolu da, yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırmaktan geçiyor" diyerek, şöyle konuştu: "Biz de onu yapmaya çalışıyor ve Eczacıbaşı Topluluğu düzeyinde bir inovasyon stratejisini uygulamaya koymaya hazırlanıyoruz. Çok iyi biliyoruz ki, ’Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret edemeyenler, yeni topraklar keşfedemezler’ (Andre Gide). O nedenle, inovasyon yönetimimizin önemli noktalarından biri de, farklı düşünme niteliklerine sahip iş arkadaşlarımızın önünü açmak olacaktır."

DELİLERE İHTİYACIMIZ VAR: Dostoyevski’nin "Yenilikçilere ve dahilere, kariyerlerinin başında hemen hemen her zaman, deli gözüyle bakılmıştır. Çoğunlukla sonunda da..." sözlerini hatırlatan Bülent Eczacıbaşı, "İnanıyoruz ki, böyle ’deli’lere ihtiyacımız var. Onlar kendilerini sınırlamasınlar; 65 yıllık Eczacıbaşı birikimi, o enerjiyi değere dönüştürecektir" diye konuştu.

Hangi ödülü hangi şirket aldı

’Sıçratmayan Pisuvar’ projesi ile ’En Yaratıcı Ürün/Hizmet Projesi’ ödülüne layık görülen Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, aynı proje ile Eczacıbaşı Yaratıcılık ve Yenilikçilik Büyük Ödülü’nün de sahibi oldu.

’En Yaratıcı İletişim Projesi’ kategorisinde Kanyon Yönetim İşletim ve Pazarlama, açılış sürecinde Kanyon’u tanıtmayı, farklılığını anlatmayı hedefleyen iletişim stratejisi ile ödüle layık görüldü.

’En Yaratıcı Verimlilik Projesi’ kategorisinde de ödül, Eczacıbaşı Sağlık Ürünleri’nin oldu. Kuruluş, Alendronate 70 mg ürününün ambalaj şeklini, maliyet ve otomasyon hedefleri doğrultusunda beş yıl sonunda 5 milyon Euro’dan fazla tasarruf sağlayacak şekilde farklılaştırdı.

’En Yaratıcı e-Dönüşüm Projesi Ödülü’nün sahibi ise Eczacıbaşı-Baxter Hastane Ürünleri oldu. Projede, kuruluşa özgü ve kuruluş iç kaynakları ile geliştirilen self servis portal yazılımı olan EKLİPS platformu sayesinde iş akışları elektronik ortama taşındı.

’Kalite Ödülleri Kategorisi’nde de Takım Çalışması Ödülü’nü ’Moen 73 çıkış ucu gövdesinde döküm gözeneği hatasının azaltılması’ çalışmasıyla Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, Eczacıbaşı İşbirliği Geliştirme Ödülü’nü ise 1996’dan bu yana Helm AG işbirliği ile jenerik ürün geliştiren ve ürünlerin ruhsat dosyalarını hazırlayan Eczacıbaşı Sağlık Ürünleri kazandı.

Sol beyin artık yetmiyor sağ beyne de yüklenelim

’Eczacıbaşı’nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar’ dolayısıyla Türkiye’ye gelen en çok satanlar listesine giren iş kitaplarının yazarı Daniel Pink, ’Aklın Yeni Sırları’ konulu konuşmasında, beynin sağ bölümünün daha kuralcı, empatiyle ilgili olduğunu bunun da işhayatında başarıda etkisi bulunduğunu kaydetti. Otoriteler tarafından 2005 yılının en iyi iş kitabı seçilen ve bugüne kadar Asya ve Avrupa’da 12 dile çevrilen ’A Whole New Mind’ adlı kitabında, geleneksel akla meydan okumakta ve yepyeni bir aklın doğduğunu söyleyen Daniel Pink, kitabında iş dünyasında ve hayatta mantıksal bir şekilde işleyen sol beynin artık yeterli olmadığını iddia ediyor. Fark yaratmak için ’sanat odaklı’ sağ beyinden yararlanmanın şart olduğunu belirten Pink, inovasyonda altı içeriğin gerekli olduğunu belirtiyor. Bu 6 içeriği, ’ahenk, eğlence, anlam, eğlence, tasarım, empati ve öykü’ şeklinde sıralaan Pink, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tasarım iş hayatında çok önemli hale geldi. Başarı için tasarımda iyi olmalısınız. Ahenk, ürünün başlangıcından itibaren çoklu perspektif gerekiyor. Ahenkle bütün resim görünerek, belli şeyler farklı şekilde bir araya geitrilebiliyor. Empati ise, iş hayatında son derece önemli hale geldi. İnsanların kalplerini hissetmek ve gözleriyle bakmayı sağlayan empati, çok güçlü bir araç. Eğlence, yaratıcılıkta çok önemli. Yaratıcı şirketler daha serbest ve eğlencelidir. Buralarda herkes çok ciddi değildir. Avrupa’da bazı şirketler gülme kulüpleri bile oluşurdu. Bütün bu unsurlar bir araya gelince inovasyon ortaya çıkıyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!