Dünyanın lüks giyim markaları ’türban modası’na da sarıldı

Güncelleme Tarihi:

Dünyanın lüks giyim markaları ’türban modası’na da sarıldı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2007 00:00

Lüksün zirvesindeki Miuccia Prada, Ralph Lauren, Donna Karan ve Marc Jacobs gibi dünya modasının önde gelenleri türban tasarladı.

Hintli Sihlerin kullandığı boneleri çağrıştıran türbanların fiyatları 700 doların üzerinde. Eski Hollywood starlarının dönüşü olarak yorumlanan akımda Madonna’nın H&M’e tasarladığı türbanın ise sokağa inmesi bekleniyor.

"TÜRBAN nedir, ne değildir" tartışmaları Türkiye’nin gündemini meşgul ederken, ilk kez 1700’lerde Fransa’da Osmanlı ve Asya giyim tarzının modaya yansımasıyla ortaya çıkan türban, dünyanın kaymak tabakasını hedef alan markaların 2007 ilkbahar-yaz koleksiyonunda bir kez daha yer alarak dikkatleri üzerine çekiyor. Yves Saint Laurent, Miuccia Prada, Ralph Lauren, Donna Karan ve Marc Jacobs gibi ünlü tasarımcılar en son 1970’lerde Hollywood’daki yaygın görünümüyle akıllarda kalan türbanı, 2007’de yeniden kadınların hayatına sokuyor. Amerikan sinemasında türban, yüz hatlarını belirginleştirdiği ve daha seksi bir görüntü kazandırdığı için kullanılıyordu.
/images/100/0x0/55ead2bbf018fbb8f898f7e4


SİHLER’DEN ESİNLENİLDİ: Hindistan’daki Sih mezhebine mensup olanların kullandığı ve Latin Amerika orijinli dizilerde gösterişten uzak yaşayan mütevazı yaşlı kadın karakterlerin başında sık sık görünen türban, bu kez dünya jet sosyetesinin iddialı buluşmalarında gece elbiselerini tamamlayıcı bir aksesuvar olarak yer bulmaya çalışacak. Dünyanın moda merkezlerinde birbiri ardına düzenlenen moda haftalarında podyuma çıkan türban, söz konusu yaygınlığı yakalayacağa benziyor.

EL YAKAN FİYATLAR: Lüks markaların koleksiyonlarına aldığı türbanın fiyatı ise Türkiye’deki asgari ücretin iki katından fazla. Prada’nın yeşil, pembe ve kestane rengi saten türbanları 695 ile 710 dolar arasında bir fiyattan satılıyor. Ralph Lauren’in koleksiyonundaki geleneksel Sih türbanına daha yakın olan büyük, parlak broşlu siyah türbanın fiyatı 600 dolar. Broş olmadan türbanın fiyatı ise 475 dolar.

MADONNA SOKAĞA: Lüks markalar, dünya jet sosyetesine türban tasarlarken, hızlı ve ucuz moda yaratan İsveçli H&M’e küçük bir koleksiyon hazırlayan Madonna da Hollywood’un bu romantik aksesuvarını vitrinlere taşıdı. H&M mağazalarında 13 dolara satılan Madonna tasarımı türbanın, bu modayı sokaklara taşıması bekleniyor. Öte yandan Madonna’nın H&M için tasarladığı 22 Mart’ta satışa çıkan, "M by Madonna" koleksiyonunun beklenen ilgiyi görmediği biliniyor. Stella McCartney, Karl Lagerfeld ve Victor&Rolf’ün epey gerisinde kalacağı tahmin edilirken, türbanın koleksiyondan farklı bir grafik izleyip, izlemeyeceği tartışılıyor.

MEDYANIN İLGİSİ: Türban modası, dünyanın önemli moda dergilerinin dikkatini çekerken, haber dergisi Newsweek de konuya son sayısında yer verdi. "Moda sargı altında" başlıklı haberde; Prada, Ralph Lauren türbanların fiyatına yer verildi ve türbanın artık sadece Sihler ve pembe dizi yıldızları için olmadığı vurgulandı. ABD’nin etkili gazetesi New York Times da nisan ayı başında moda haftalarında podyuma çıkan türbanı haber konusu yapmıştı. Gazete, müslüman genç kızların inançlarına uygun kıyafetleri lüks markalardan nasıl satın aldıklarına ve Courtesy Muslim Girl gibi genç kız dergilerinin ABD’de 50 binleri geçen tirajına da değinmişti.

Türkiye’de eşarp pazarı 1 milyar dolara ulaştı

TÜRKİYE’de yılda 70 milyon adet eşarp satılıyor. Bir milyar dolar büyüklüğe ulaşan pazarın yüzde 85’ini başörtüsü oluşturuyor. Son 5 yılda bu alanda üretim yapan firma sayısı 100 den 250’ye çıktı. Sektördeki asıl patlama ise fiyat 400-700 YTL olan saf ipek ve sınırlı sayıda üretilmiş eşarplarda yaşanıyor. İthal eşarpların fiyatı asgari ücrete çok ciddi fark atıyor. Çoğu başörtüsü olarak kullanılan eşarpların fiyatı Escada’da 490, Emillio Pucci’de 490, Burberry 450 YTL’yi buluyor. Vakko, Beymen, Aker gibi firmaların ürettiği ipek eşarpların fiyatı ise 50 ile 250 YTL arasında değişiyor. Sentetik eşarpların fiyatı 5-15 YTL arasında değişirken, satenlerde 70 YTL’ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca, başörtüsünün kaymasını önleyen pamuklu bonelerin fiyatı 3-10 YTL arasında.

’Muhafazakar zenginler’ de alışveriş turuna çıkıyor

HAC ve umre turları düzenlerken, müşterilerinin tercihleri doğrultusunda vakit namazlarını aksatmadan Avrupa başta dünya turları düzenlemeye başlayan Eman Tur, seyahat ederken dini vecibelerini yerine getirmek isteyenlere bu imkanı sağlıyor. İlan vermeyen, 19 bin kişilik müşteri portföyünü evlerine gönderilen bültenlerle haberdar eden Eman Tur, 2006’da 1250 kişiyi Avrupa ve Uzakdoğu’ya götürdü. Eman Tur’dan bir yetkili, "Turlarımıza katılanlar çok güzel alışveriş yapıyor. Grup olarak gitmenin rahatlığıyla daha da çok yapıyorlar. Fransa’da Hermes’e mutlaka uğruyorlar. Dubai’de 1.5 gün serbest zamanın büyük kısmı alışverişe ayrılıyor ve oradaki lüks markalara ilgileri yüksek. Singapur, Hong Kong, Paris, Milano en çok alışveriş yapılan yerler. 11 Eylül’den sonra ABD turlarımız bitmişti ama şimdi yeniden gündemde. Yılda ortalama yüzde 30 büyüyoruz" diye konuştu. Şirketin sahibi Bülent Katkak’ın müslümanlara dünyayı tanıtmak için dünya turları başlattığı biliniyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!