Savaş Özbey
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2010 00:00
Garibim Hansel’le Gretel’in böyle bir fuardan haberleri olsa, hiç cadının evini kemirirler miydi haybeye? Zamane çocukları şanslı. Avrupa’nın her yanından çocuk ve tatlı meraklıları geçen hafta Paris’teki çikolata fuarındaydı. Siz benim çikolata fuarı dediğime bakmayın. Resmi adı Europain Şeker, Dondurma, Pasta ve Ekmek Fuarı. 4 gün boyunca dünyanın her yerinden şekerlemeciler, dondurmacılar, çikolatacılar, pastacılar hünerlerini sergiledi, ziyaretçilere ürünlerini tattırdı.
Öyle bir şey ki, tam “tatlıya doydum artık bir şey yemeyeceğim” diyorsunuz, önünüze karşı koyamayacağınız yeni bir şey çıkıyor. Peki bu kadar tatlı, burnu büyük Fransızlar’ın ekşi nahoşluklarını tatlandırmaya yetti mi? Hayır, o ayrı mevzu...
AVRUPA FISTIĞI KEŞFETTİ
Karafırın, bu tür fuarların müdavimlerinden. Dünyadaki tatlı, çikolata ve pasta trendlerini takip etmek için Paris’teki çikolata fuarında da varlardı. Birlikte Hermes, La Duree, Fauchon, Dalloyau gibi Paris’in en ünlü pastanelerini gezdik. İşte zincirin sahibi Orhan Karal’a göre 2010 yılının tatlı trendleri
Bu fuarın tatlı dünyasındaki önemi nedir?
- Europain bütün dünyada pasta ve çikolata trendlerini gösteren en önemli etkinlik. Tüm fuarlarda olduğu gibi tatlı sektörü için dünyayı küçültüyor. Kısaca pastanın modası...
Sizce 2010 yılının çikolata ve pasta trendleri neler?
- Son senelerde tüm dünyada bireyselleşmenin önem kazandığı bir yaşam kültürü gelişiyor. Üzerine fotoğraf baskıların yapılabildiği foto-çikolatalar, kişiye özel çikolata, pasta, kutu ve ambalajlar var... Makarondan üretilmiş ürünler iki yıldır 2010’a damgasını vurmuş durumda. Bu senenin oldukça farklı bir trendi de, fıstık dalgası. Bize ait bir tat olan ve “ağır” bulunduğu için Avrupalı dostlarımız tarafından çok tercih edilmeyen fıstık, bu sene her ekolün kullandığı bir hammadde. Fıstık fiyatlarının bu sene tavan yapmasının nedeni de Batı’nın bu yeni ilgisi bence. Onun dışında geçen yıl başlayan İsfahan modası hala revaçta. Gül yaprakları ve gül tadıyla yapılan pasta ve tatlılar...
Bizim de ciddi bir tatlı kültürümüz var. Peki sizce Türkiye nasıl temsil ediliyor?
- Tatlı kültürümüz çok gelişmiş olmasına rağmen bunu aktarma konusunda zayıf kalıyoruz. Oysa bugün trendleri, 1800’lü yıllarda Avrupa’dan Osmanlı sarayına tatlı öğrenmeye gelenlerin yarattığı firmalar belirliyor. O tarihlerde yazılan kitaplar hala Avrupalı meslektaşlarımızın başucunda. Biz Karafırın olarak sürekli dünyadaki gelişmeleri takip ediyoruz. Ancak bireysel çalışmalar yeterli değil. Ülkemizin artık ciddi bir pastacılık okuluna ihtiyacı olduğu ortada.
ÇİKOLATA OSCAR’LARI
Dünyaca ünlü pastaneler, çikolata ve pasta markaları, restoranlar ve oteller en iyi ekiplerini fuarda düzenlenen Şekerli Sanatlar Maratonu’na gönderdi. 17 ülkeden finale kalan 24 ekip yarıştı, 2 saat içinde, hiç katkı maddesi ve sentetik yapıştırıcı kullanmadan en az iki metre boyunda sanat eserleri ortaya çıkarmaya çalıştılar. Yarışmanın birincisi ise Japon ekibi oldu.