Güncelleme Tarihi:
İşte tüm güzellikleriyle dünyanın en büyük 10 yelkenlisi…
1- SEA CLOUD 96,35 metre - 1931 - Almanya
New Yorklu borsacı ve yatçı Edward Francis Hutton, 1920’de evlendiği Marjorie Merriweather Post’u sahip olduğu üç direkli Hussar teknesi ile yatçılıkla tanıştırdı. Post ve Hutton daha sonra 1931’de dünyanın en büyük yelkenlisini, hatta o dönemin en büyük yatını yaptırdı. Bu yat Sea Cloud, o zamanki adıyla Hussar II’ydi. Cox & Stevens’ın tasarladığı yat, Almanya Kiel’de Friedrich Krupp tarafından inşa edildi. Çift boşandıktan sonra yelkenli, II. Dünya Savaşı sırasında ABD sahil güvenliği için devriye gemisi olarak görev yaptı. 1955 yılında Dominik Cumhuriyeti diktatörü Rafael Trujillo’ya satıldı ve Angelita adını aldı. Diktatör devrilince de Clifford Barbour satın aldı ve adını Antarna olarak değiştirdi.
2- MALTESE FALCON 88 metre - 2006 - Türkiye
3- EOS 82,60 metre - 2006 - Almanya
Eos, Alman tersane Lürssen tarafından 2006 yılında inşa edildi. Almanya’nın Bremen kentinde denize indirilen 92,92 metrelik yatın üst yapı ve gövdesi alüminyumdan. Üç direkli, Bermuda armalı yani uskuna tipi yelkenliyi 2009’da medya milyarderi Barry Diller almıştı. Dış tasarımı Bill Langan, iç tasarımı François Catroux imzalı yatın genişliği 13,50 metre. Üç güverteli yelkenlide 16 kişi konaklayabiliyor. Yat, iki adet 2.333 HP motorla en yüksek 16 knot hıza ulaşıyor. Fiyatı 150 milyon dolar.
4- ATHENA 79,25 metre - 2004 - Hollanda
1930’ların stilini taşıyan Randa armalı, uskuna tipi tekne üç direkli. Hollanda’daki Royal Huisman tersanesi tarafından, 2004’te denize indirilen yatın dış tasarımı Pieter Beeldsnijder Design’a, iç dekorasyonu Rebecca Bradley Interior Design’a ait. 90 metrelik yelkenli, 2004 yılında ShowBoats International Award’da ‘’40 metre üzeri en iyi yelkenli’’ ödülünü kazanmıştı. Gövdesi ve üst yapısı Alustar malzemeden inşa edilen yatın genişliği 12,20 metre. Tekne 18 mürettebat ve beş kamarasıyla 10 konuk kapasiteli. Athena, iki adet 2.000 HP Caterpillar motorla en yüksek 18,9 knot hıza ulaşıyor. Fiyatı 95 milyon dolar.
5- M5 78,40 metre - 2004 - İngiltere
Tek direkli ve sloop armalı yelkenli, İngiliz Vosper Thornycroft tersanesi tarafından inşa edilmiş ve 2004’te denize indirilmiştir. 75,22 metrelik M5, şimdiye kadar inşa edilen en büyük tek direkli yelkenli olmasıyla da öne çıkıyor. Araç kiralama şirketi Avis’in sahibi Joseph Vittoria’nın satın aldığı teknenin, iç – dış tasarımı ve mühendisliğini Ron Holland Design üstlenmiştir. Yedi kamaralı tekne 14 konuk ve 15 mürettebat kapasiteli. Yelkenli, iki adet 1.066 beygirlik MTU motoruyla en yüksek 14 knot hıza ulaşıyor, 37 km/saat rüzgârda ise 20 knot’ın üzerine çıkabiliyor. Genişliği 14,82 metre olan yatın gövdesi ve üst binası fiberglas malzemeden. Fiyatı 50 milyon dolar.
6- PHOCEA 75,12 metre - 1976 - Fransa
7- VERTIGO 67,20 metre - 2011 - Yeni Zelanda
Keç armalı, iki direkli yelkenli Yeni Zelandalı Alloy Yachts tarafından inşa edilip, 2011 yılında denize indirildi. Düz bir çizgiye sahip dış dizaynından hemen anlaşılacağı gibi, yelkenli ünlü tasarımcı Philippe Briand’ın elinden çıkma. Şık iç tasarımı ise, Christian Liaigre imzası taşıyor. 67,20 metre uzunluğa ve 12,53 metre genişliğe sahip yatın gövde ve üst yapısında alüminyum malzeme kullanılmış. Suya indirildiği andan itibaren büyük beğeni toplayan yat, 2012 yılında ödüle doymamıştı. International Superyacht Society Award’da 40 metre üzeri en iyi yelkenli; World Superyacht Awards’ta yılın en iyi yelkenlisi, 40 metre üzeri en iyi yelkenli; ShowBoats Design Awards’ta da en iyi dış tasarım ve stil, iç yerleşim ve konukların kullanımına uygun alan kategorilerinde ödül aldı. 12 konuk ve mürettebat kapasiteli yat, iki adet 1.400 beygirlik Caterpillar motorla 13 knot seyir hızına ulaşabiliyor.
8- HETAIROS 66,70 metre - 2011 - Finlandiya
Finlandiya’daki Baltic Yachts’ın 2011’de inşasını tamamlayıp suya indirdiği 66,70 metrelik yelkenli, dış tasarımında ve mühendisliğinde Dykstra & Partners Naval Architects imzası taşıyor. Yatın iç tasarımı ise, Rhoades Young Design tarafından yapıldı. Tasarımında klasik çizgiler taşıyan keç armalı, iki direkli yelkenlinin gövde ve üst binasının inşasında fiberglas malzeme kullanıldı. Genişliği 10,54 metre olan yelkenlinin mürettebat kapasitesi 10 ve beş kamarasında 10 konuk ağırlanabiliyor. Yatın iki adet 460 beygirlik motor ve hidrolik tahrik sistemiyle seyir hızı 15 knot. Yelkenli, 2012’deki World Superyacht Awards’ta jüri özel ödülünü almıştı.
9- AHIMSA 66 metre - 2011 - Hollanda
10- PILAR ROSSI 64.35 metre - 1984 - Türkiye
Formula 1 yarışlarının efsane pilotu Nelson Piquet için, nispeten mütevazi bir yat olarak 1984 yılında Türkiye’de Alucraft motoryat tarafından üretilen Pilar Rossi, ünlü pilotun Brezilyalı gemi inşa mühendisi amcası Mauricio Piquet tarafından modifiye edildi. Motoryat olarak üretilen tekne, 2005 yılında Inace tersanesinde bir trimaran yelkenliye dönüştürüldü ve yeni yapıya eşit yükseklikte iki direk eklendi. Yeni direkler İngiltere Lymington’daki Formula Yacht Spars’dan getirtildi. Pilar Rossi yelkenlisinin iç tasarımını ise, Vivianne Piquet üstlendi. Yelkenlide 18 konuk ağırlanabiliyor. Yenilenmesi sonrasında bir trimaran yelkenli olan Pilar Rossi, Brezilya’daki yapımı sonrasında Atlantik Okyanusunu geçerek, Akdeniz’de seyir yaptıktan sonra yeniden Karayipler’e geri döndü. Yelkenlinin yetenekleri ve detayları hakkında çok fazla detay bilinmemektedir.