Şermin TERZİ
Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2015 17:11
'Bir gün öyle bir yere gideceksin ki güzel adam görmekten bıkacaksın' deseler 'hadi oradan' derdim. Her yıl Floransa'da yapılan Pitti Uomo erkek giyim fuarı işte tam böyle bir yer. İnsanların güzelliğine mi bakacaksın, müthiş tasarımlı kıyafetlerine mi? Büyük bir dilemma hissediyor insan. İşte 16 Haziran'da başlayıp bugün sona eren ve 2016 yaz trendlerini oluşturan Pitti Uomo'dan insanın içini açan rengarenk erkek moda tasarımları ve izlenimler...
Erkek modasında, Pitti Uomo deyince tam 43 yıldır akan sular duruyor. Japonya'dan İspanya'ya, Amerika'dan Çin'e kadar neredeyse tüm ülkeler her yıl Floransa'da buluşup modaya yön veren trendleri dünyaya tanıtıyor. Öyle her önüne gelenin elini kolunu sallayarak giremeyeceği bir fuar Pitti Uomo. Fuar düzenleyicileri her firmayı kendi ülkesinde ziyaret ederek, katılacak kalitede olduğuna ikna olduktan sonra fuara kabul ediyor.
88'incisi yapılan bu yılki fuara da Türkiye'den başta Hatem Saykı olmak üzere, Climber BC ve Giovane Gentile katıldı.
FUARIN DIŞI, İÇİNDEN DAHA RENKLİFuarın dışı bir başka 'er meydanı'. 'Hazır dünya basını buradayken endamımı göstereyim' diye en tarz kıyafetleriyle kendini fuara atan İtalyanlar mı dersin, fuar organizasyonunun 'duygusal bir bedel' karşılığı boy göstersinler diye fuarın her yerine serpiştirdiği birbirinden şık ve yakışıklı modeller mi dersin hepsi orada. Tüm dünyadan
moda blogger'ları, moda yazarları, moda fotoğrafçıları, moda meraklılarının da modellerden aşağı kalır yanı yok.
Bir tane bile soluk, standart tarzı olan kimse yok. İllaki bir yerinde 'ben tarzım' diye bağıran detaylar var. Kadınlar hiçbir zaman güzellikte erkeklerin gölgesinde bu fuarın gölgesinde kaldığı kadar kalmamıştır herhalde. En çok ne dikkat çekiyor derseniz; elbette renkler. Renklerle barışık bir dünya var orada. Klişelere ve vasatlığa kafa tutan kombinasyonlar ruhu açıyor.
Fosforlu turuncu pantolon üzerine, şık bir ceket giyen birini görünce elinizi ağzınıza götürüp 'aaaa ne acayip' demeyip, 'Ne de yakıştırmış' diyor insan.
Öyle büyülü bir havası var Pitti Uomo’nun. Şort üstüne giyilen kruvaze ceketlere gözüm pek alışamadıysa da belli ki erkekler bunu çok seviyor. Zira çok sık rastlıyorsunuz.
91 YILLIK TÜRK FİRMASI DA FUARDAYaş ortaya çıkacak diye bir kompleks olmayınca ‘çocukluğumun markası’ diyebileceğim Hatemoğlu’nun daha genç çizgide tasarımlar yapan
Hatem Saykı koleksiyonunun da Pitti Uomo’da olduğunu söyleyeyim.
1924 yılında Kayseri’de kumaşçılıkla başlayıp, kıyafet inkılabıyla İstanbul’dan getirdiği iki mantoyu ancak bir yılda satabilen ama şimdilerde tüm Türkiye’ye yayılmış 73 mağazalı, 60 milyon dolar ciroluk bir Türk şirketinin bu fuarda yer alması başlı başına bir başarı hikayesi.
Bu yıl 7. kez katılıyorlar. Şirketin yönetim kurulu başkanı Hatem Saykı, ‘İtalyanların modasını, Almanların disiplinini, Amerikalıların pazarlama stratejilerini aldık’ diyor. E, peki Kayserililikten bir şey almamış mı? ‘Kayseri deyince akla pazarlık gelir. Ama biz Kayserili bir marka olarak, perakende tek ürünlerde pazarlık yapmayız. Tek bir mağaza olsak yapılır ama biz 1000 mağazaya ulaşmayı hedefleyen bir markayız. Fırsat eşitliği sağlamak ve müşteriyi aldatmamak için buna mecburuz.”
Hatem Saykı, 7-8 yaşlarından beri babasıyla birlikte kumaş fabrikalarını gezdiğinden, bu işin içine doğmuş. Hatemoğlu çatı markaları. 35-70 yaş arasına hitap ediyor. HTML markası 18-30, Hatem Saykı 25-35, HTeen ise 13-16 yaş arası erkeklere yönelik.