Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2005 00:00
SANAT, tasarım, mimarlık alanlarının ünlü yayıncısı, Almanya kökenli Tacshen yayıncılık 25’inci yıl şerefine bir dizi kitap yayınlamış. Bunlardan biri de Fashion Now... (Şimdiki Moda gibi çevrilebilir.)Fashion Now’da Terry Jones ve Avril Mair dünyanın en önemli 150 tasarımcısını seçmişler, onların yaşamöykülerini ve tasarım anlayışlarını kısaca özetlemişler. Kimlermiş bu dünya modasını etkileyen 150 dahi diyorsunuz değil mi? İşte listeden bazı isimler:Nigo, Haider Ackermann, Miguel Adrover, An Vandevorst & Filip Arickx, Joesph Corre&Serena Rees, Azzedine Alaia, Jean Touiou, Giorgio Armani, Christopher Bailey, Richard Bengtsson&Edward Pavlick, Antonio Berardi, Dirk Bikkembergs, Manolo Blahnik, Hardy Blechman, Veronique Branquinho, Zowie Broach&Brian Kirby,Barbara Bui, Burberry, Cacharel, Ennio Capasa, Pierre Carrilero, Roberto Cavalli, Celine, Chanel, Chloe, Benjamin Cho, Susan Cianciolo, Jean Colonna, D&G,Diesel, DKNY, Alber Elbaz, Eley Kishimoto, Emporio Armani, Tom Ford, Givenchy, Gucci, Hermes, Tommy Hilfiger, Kenzo, Michael Kors, Sophia Kokosalaki, Lacoste, Helmut Lang, Lanvin, Levi’s, Marcus Lupher, Marni, Stella Mccartney, Missoni, Miu miu, Issey Miyake, Anna Molinari, Kostas Murkudis, Nina Donis, Rick Owens, Pierrot, Prada, Carlo Rivetti, Emanuel Ungaro, Dirk Van Saene, Yoji Yamamoto, Milan Vukmiroviç, Donatella Versace, Louis Vuitton, Hüseyin Çağlayan.Bazı isimler tanıdık, bazıları Türkiye’de hiç duyulmadık... Eee son sayımlara göre tüm dünyada her yıl moda okullarına kayıt yaptıranların sayısının on bin kişiye ulaştığı düşünülürse birçok moda tasarımcısının ismini bilmememiz normal. Normal olmayan, tekstil ülkesi olmakla öğünüp, bu listeye tek Türk sokamamamız. Hüseyin Çağlayan mı? Fashion Now’da Hüseyin Çağlayan’ın özgeçmişinde şöyle yazıyor: ‘1970 doğumlu Çağlayan İngiltere’de ortaya çıkan en orijinal moda tasarımcılarından biri...’Dünya modasını etkileyen 150 tasarımcı arasında tek Türk yok. Dolayısıyla dünya modasına damgasını vuran Türkiye’den ortaya çıkan bir dünya markası da yok... Modada ‘marka’ olmak için istediğiniz kadar pazarlama stratejilerini kullanın, istediğiniz kadar reklama para yatırın eğer orijinal fikirlere sahip tasarımcılarınız yoksa sonuç sıfırdır Şekil birde görüldüğü gibi sıfır...Çözüm? Moda tasarım okullarımızda türbanı serbest bırakmak... Ya da imam hatiplileri bir katsayı düzenlemesiyle moda tasarım okullarına öncelikle almak... Süper olur. Gelecek on yıl içinde bu listeye tesettür mayoları isim yapmış bir türbanlı, bir de imam hatip mezunu tasarımcı sokmazsak ne olayım.Acıbadem’den
Koç’aGEÇEN salı Acıbadem Hastanesi’nden perşembe sabahına ‘endoskopi’ için randevu aldık. Çarşamba akşamüstü cep telefonuna mesaj geldi: ‘Yarın 9.30’da endoskopi randevunuz var. Bekliyoruz... Gelemeyecek olursanız lütfen
haber verin.’İyi bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulaması. Küçük bir anımsatma ama verilen hizmete büyük değer katıyor, tüketiciye dokunuyor, markayı tüketiciyi ‘önemseyen’ marka haline getiriyor. Hem de zaman satan bir işletmede ‘boş zaman’ kullanımının önüne geçmeye çalışıyor. Acıbadem yöneticilerini kutlarım.Asıl değinmek istediği ise Koç Holding ve CRM uygulamaları... Yıllardır Arçelik kullanırım, Migros’tan alışveriş ederim. Her seferinde kimlik bilgilerim alınır, Migros kart çekilir, benimle ilgili bilgi biriktirilir de biriktirilir... Sonuç? Bugüne kadar ne Arçelik’ten ne Migros’tan ne de herhangi Koç markasından ne bir mektup aldım, ne bir mesaj ne de bir e-posta. Bugüne kadar ‘Lütfen gelin şunu şu fiyata alın... Ya da şunu alırsanız şu da hediyesi’ diyen hiçbir Koç mesajı bana ulaşmadı. Bildiğim Koç Holding’in CRM amaçlı Bilgi İşlem altyapısına çok fazla önem verdiği. Bu konuda en iyilerden biri Koç. Koç Ailesi de bu konuda yatırım yapmaktan kesinlikle kaçınmıyor. Koç hep bu konuda ilkleri deniyor. Ama sonuç? Bilgi toplanıyor... Belki analiz de yapılıyor. Ama helva yapan yok. Neden? Gerçekten merak ediyorum neden? Merak ediyorum, yoksa birileri CRM yapıyormuş gibi yapıp birileriniyanlış mı yönlendiriyor?
button