Güncelleme Tarihi:
Son senelerde yükselen trend; nişan-düğün gibi çok özel günleri, standart otel salonları yerine sıcak bir atmosferde ev ve bahçelerde düzenlemek. Ustaoğlu Catering’in sahibi Hülya Ustaoğlu düğün davetinin inceliklerini anlattı.
Düğün töreni tatlı telaş, ama nasıl düzenlendiği çok önemli. Damat ve kız tarafının yakınlarının ilk defa bir araya geldikleri, kaynaştıkları bir yer için, düğün önem verilmesi gereken bir organizasyon. İyi planlanmamış bir düğün daveti bundan sonraki yaşamınızı bir kabusa dönüştürebilir, müstakbel eşiniz ve aileler arası ilişkileri zedeleyebilir. Bunu önlemek, düğününüzü tatlı bir anı olarak saklayabilmek ve yeni yaşamınıza iyi bir başlangıç yapabilmek için bazı püf noktalara dikkat etmenizde yarar var.
Davetin şekli
Öncelikle ne tarz bir davet düzenleyeceğinize karar verin. Bütçeniz fazla değilse, nikah kıyıldıktan sonra pasta ve şampanya ikram edebilir veya bunu kokteyl haline dönüştürebilirsiniz. Kokteyl dediğimiz zaman bir-iki saat süren ayakta ikram edilen çerez, aperatif, soğuk ve sıcak kanape çeşitleri anlaşılır. Kanape ikramına yemek, salata ve tatlı çeşitlerini de eklerseniz kokteyl prolonje olur. İki-üç saat süren bu organizasyona elde tabakla ayakta yenen açık büfe ikramı da diyebiliriz. Açık büfe ikramını masa ve sandalyeli oturma düzeni ile birleştirebilirsiniz, bu durumda davet bütün gece devam eder.
Kokteyl prolonje’nin avantajı, ayakta olduğu için, herkesin daha güzel kaynaşması ve eğlenmesidir. Ancak, özellikle aile büyükleri açısından yorucu olabilir. Bu nedenle bir kenara oturma köşesi hazırlamakta fayda vardır. Oturma düzeni ile birleştirilmiş açık büfe, bu bakımdan tercih edilir. Açık büfeye gidiş gelişte tanıdıkları görmek ve hasret gidermek imkanının yanı sıra masa-sandalye düzeninin rahatlığını yaşarsınız. Ancak bu seçenekte de başka bir tehlike ortaya çıkar: Birbiriyle iyi anlaşamayan kişiler aynı masaya denk gelirse bütün geceleri zehir olur.
Çok daha resmi bir düğün yapmak isterseniz, oturma düzenli, masaya servisli bir şekil seçersiniz. Herkesin oturacağı masaları belirler, masa ve isim planı yapabilirsiniz. Masaların tek tek numaralanması, isim listeleri, masa planı, isim kartlarının yazılması, yer göstericiler gibi detayları başka birilerine bıraksanız bile, oturma planını, mutlaka sizin veya aileleri çok yakından tanıyan birinin yapması gerekir.
Hiç kimse, aile ilişkilerini sizden iyi bilemez. Daha önce de belirttiğim gibi uyumsuz kişilerin paylaştığı bir masada, cennet gibi bir düğün gecesi, cehenneme dönebilir. En arzu edilen düğün şekli, bir saatlik kokteyl ikramı ile başlamak, daha sonra açık büfe tarzındaki oturma düzenli yemeğe geçmektir.
Menü hazırlama
Davet şeklini saptadıktan sonra, sıra menüye karar vermeye gelir. Öncelikle kendi istekleriniz ve beğenilerinizden yola çıkarak, ailelerin yapısı, davetlilerin genel damak tadına uygun çeşitler seçmelisiniz. Anadolu kültürü ile yoğrulmuş bir çevreye, değişiklik olsun diye yabancı mutfaklardan bir çeşit ikram ederseniz, fiyasko olur. Menüyü seçerken isim ve çeşit kalabalığına kanmayın, malzemenin miktarı, lezzeti, sunuşu, temizliği önemlidir. Ağır yemekler seçmeyin, taze ürün tercih edin.
Catering hizmetleri
Başarılı ve güzel bir düğün davetinde uyum ve bütünlük önemlidir. Doğru menü, lezzetli yemek, nikah töreni, ses-ışık-müzik, dekor, zamanlama, pastanın çıkışı, programın akışı, hepsi bir bütündür. Catering yapan firma, bütün davetin mihenk taşı, başarının anahtarıdır. Catering firması aileyle bütünleşmeli, aile gibi düşünebilmeli, anne-babanın heyecanını aynı seviyede yaşayıp aynı kaygıları duyabilmeli.
Düğün davetini bir otelde gerçekleştirmek isterseniz, sunulanla yetinmeyin. Alışılmış bir üretim ve hizmet bandı içinde diğer salonlardaki etkinliklerle beraber sizinki de hallolur. Biraz farklılık katmak istiyorsanız, 'otel 5 yıldızlı, nasıl olsa yaparlar' diye garanti görmeyin. Önce, siz '5 yıldızlı' düşünün, sonra buna göre servis ve organizasyon talep edin. Rezervasyon ve özel istekleriniz için bir yetkiliyle konuşursunuz, düğün günü salonda sizi başkası karşılar. Bu nedenle, eğer otelde farklı bir davet yapmak isterseniz mutlaka önceden aşçı, salon şefi, ziyafet müdürü, özel ışık-teknik vs. gerekirse mühendislik gibi birimlerin hepsiyle tanışın. İsteklerinizi anlatın, tartışın. Doğru catering şirketi seçerek butik hizmeti de alabilirsiniz.
Mükemmele ulaşabilmek için, istek ve önerilerinizin, 300-500 kişilik ikram, hazırlık ve servis koşullarına uygunluğuna dikkat etmenizde yarar var. Ziyafet ikramı ve servisi ile alakart restoran menüsü ve servisleri arasındaki farkı göz ardı etmeyin. Lüks bir restoranda beğendiğiniz bir yemek 500 kişilik bir davet için uygun olmayabilir.
Planlamayı böyle yapın
4 Ay Önce
Tahmini davetli sayısı, bütçe ve düğün şeklini belirleyin.
Düğün şekline bağlı olarak, nikah tarihi ve saatini belirleyin.
Catering-ikram için görüşme yapın. Kendi eviniz uygun değilse, bir bahçe/köşk/piknik alanı kiralayın. Davet mekanını beraberce inceleyin, yerleşim ve servis düzenini tartışın, catering ile menüyü görüşün, geçici bir menü oluşturun ki üstünde düşünecek zamanınız kalsın.
Düğün pastanızı görüşün.
Catering-ikrama ilaveten dekor, müzik, ışık, eğlence seçeneklerini belirleyin. Catering ve diğer ekiplerin bir orkestra gibi uyum içinde olmalarına dikkat edin.
3 Ay Önce
Kesin menü, yerleşim düzeni ile müzik, ses, ışık, dekor, fotoğraf, video, eğlence gibi diğer unsurların son şekline karar verin. Bütün ilgililerle davet mekanında ayrıntılı bir toplantı yapın.
2 Ay Önce
Catering için kesin konuk sayısını bildirin. Oturma düzenli bir düğün şekli seçtiyseniz; isim ve masa listeleri, isim kartları, masa planlarını hazırlayın.
2 Hafta Önce
Bütün ilgililerle beraber davet mekanında son kontrolü ve provayı yapın.
Catering-ikram anlaşmanız, bazı özel içki ve yiyeceklerin sizin tarafınızdan alınması şeklindeyse, bunları zamanında temin edin (yabancı içki veya havyar gibi)
Düğün Günü
Son gün, sizin işiniz bitmiş olmalı. Her detayı düşünüp doğru kişilerle işbirliği yaptığınızdan eminseniz, günün stresinden arının. Davette dinç ve zinde olabilmek için bu günü dinlenmek, güzelleşmek ve hazırlanmak için kendinize ayırın. En az yarım saat önce düğün mekanında olun, telaşa kapılmadan son kontrolleri yapın ve konuklarınızı karşılayın.