Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 00:00
BaÅŸlığa bakıp da ‘‘basmak’’tan, yani sürat yapmaktan bahsettiÄŸimi düşünenleriniz varsa baÅŸtan belirteyim, yanılıyorsunuz. Bu hafta bahsedeceklerimin süratle hiç ilgisi yok. Vallaha yok... Yaa üstüme gelmeyin yok dedim.Evet, her çaylak motorcu için yokuÅŸ çıkmak zordur. Hatta kabustur. Çünkü yokuÅŸun kendine has kuralları vardır ve o kurallara uymayan pek çok motorcunun asfaltla buluÅŸtuÄŸu görülmüştür. Benim için yokuÅŸ çıkmayı en güzel özetleyen laf ‘‘korkma ver gazı...’’ EÄŸer bir yokuÅŸla karşılaÅŸtıysanız ve bu yokuÅŸ, öyle yenir yutulur, üstünde durulur cinsten de deÄŸilse bu lafı sakın unutmayın. Bunun dışında yokuÅŸ, daha standart bir yokuÅŸ ya da eÄŸimse, asıl olay bu eÄŸimi çıkmak deÄŸil, burada durmak gerekirse tekrar kalkmaktır. BaÅŸtan alayım... Fena sert olmayan bir yokuÅŸta durmanız gerekti. Unutmayın motorunuz, yokuÅŸta durduÄŸunuzda düz yoldakinden daha yüksek olacaktır. Yani eÄŸimden dolayı ön taraf yukarda olduÄŸundan ayaklarınız yere daha az temas edecektir. Ve tabii ki motor durduÄŸunda geri gitmek isteyecektir. Debriyajı sıktık, frenimizi yaptık, saÄŸ ayağınızı yere indirmeyi denemeyin. O mümkünse frende kalsın. Sol ayağınızla gerekirse kalçadan da inerek motorun dengesini bulmaya çalışın. Hatta nacizane tavsiyem, sol ayak duruÅŸ pozisyonunu normal yolda da alışkanlık haline getirin. Ne diyorduk, heh sol ayak indi, saÄŸ ayak ve saÄŸ el frenlerde. Unutmadan bir de dururken duracağınız zeminin, ön tekerin, hatta motorun düz olmasına, düzgün olmasına dikkat edin. Her biri baÅŸlı başına düşme sebebidir çünkü. Åžimdi kalkış... Kalkış aynen otomobildeki gibi... Debriyajı bırakıp gaz verirken freni de kavrama noktasından sonra bırakmanız gerekiyor. Hangi freni mi? EÄŸer yokuÅŸ çok dikse zaten tek frenle durmak mümkün olmayacaktır, bu durumda cevabım ikisini de... Daha az eÄŸimli bir yokuÅŸsa ve frenlerden birini bıraktığınızda da motor durabiliyorsa, hangisiyle kalkmakta zorlanmıyorsanız onla kalkın. Ben ilk zamanlar sadece arka frenle kalkabiliyordum. SaÄŸ elimde hem gaz verip hem de freni bırakmak ve motorun kaymasını engellemek zor geliyordu, ama alışınca ön fren daha kolayıma gitmeye baÅŸladı. Ãœzgünüm ama bunu ancak deneme yanılmayla kendiniz bulabilirsiniz. Bu denemeler sırasında pek çok kez motoru stop ettirebilirsiniz. Dikkat edin biçimsiz gaz vermelerle motoru fırlatıp, ani frenle yere yapışmayın. Bu kavrama noktasında bir hata yaptığınızı gösterir. Yani ben zamanında yapmıştım siz yapmayın. Gazı mümkün olduÄŸunca yumuÅŸak bir tempoyla verin. Ani gazlamalar, ani frenler bizi bozar. Ama yokuÅŸ da gaz vermeden çıkılmaz. YokuÅŸta sık yapılan hatalardan biri de, çok eÄŸimli noktada tam vermiÅŸ gazı çıkarken hızlı gittiÄŸini düşünüp ani gaz kesmektir. ‘‘Aman be bi aniden gaz verme diyosun, bi gazı kesme diyosun kafam allak bullak oldu’ diyosan, atla motoruna, bul temiz bir yokuÅŸ kendin dene anla... Ama ver gazı korkma!Rüzgarın Kızı bu hafta Bursa'dan esecekProgram tam gaz devam ediyor. En çok eleÅŸtiriyi ‘‘niye motosiklet programı deÄŸil de gezi programı?’’ diye alıyorum. Ä°nanın ben de bu köşenin aynısını ekrana taşımayı istiyorum, ama ÅŸimdilik yetkilileri ancak bu kadar motosiklete ikna edebildim. Belki ilerde sizin de desteÄŸinizle o da olur. Cumartesi günü CNN Türk ekranlarında bu sefer Bursa'da olacağım.. Ä°zlemek isterseniz saati 22:00, bazen yayın saatini deÄŸiÅŸtirip 22:30 yaptıkları da oluyor..:) Ayrıca rica ediyorum ruzgarinkizi@cnnturk.com.tr adresine biraz yorum yapın, yazdıklarınızı CNN Türk'ün tüm yetkilileri okumuÅŸ olacak haberiniz olsun.Kim Neye Biniyor?Tarkan YÃœCEL ve Selda BEREKET (Ä°zmir)Meslek: Jet pilotu ve Yrd. Doç. Dr.Åžimdiki motoru : Suzuki V-strom dl1000 2003 model, geçen yıl 24 bin kilometre yaptık Önceki motoru: Yamaha TDM850 1998 modelHayalindeki motoru: BMW K1200 GT 2008 modelYavuz Çil (Ankara)Size böyle güzel bir sayfa hazırladığınız için size çok teÅŸekkür ederim. 21 yaşındayım ve öğrenciyim. 1997 yılından itibaren racing motosiklet kullanıyorum. 40 bin kilometreye yakın yol tecrübem var. Åžu ana kadar 2 adet motorsiklet deÄŸiÅŸtirdim. Ä°lki YZF1000 Thunderace idi. Åžu anda ise YZF R6 kullanmaktayım. Hayalimde ise Ducati 999 var. 'Motosiklet ayrı bir sevgidir. Tabii ki saygılı ve dikkatli kullanmak gerekir. Lütfen kendimizi tehlikeye atmayalım.’’Â
button