Dostum, korkma ver gazı...

Güncelleme Tarihi:

Dostum, korkma ver gazı...
Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 00:19

Başlığa bakıp da ‘‘basmak’’tan, yani sürat yapmaktan bahsettiğimi düşünenleriniz varsa baştan belirteyim, yanılıyorsunuz. Bu hafta bahsedeceklerimin süratle hiç ilgisi yok. Vallaha yok... Yaa üstüme gelmeyin yok dedim.

Evet, her çaylak motorcu için yokuş çıkmak zordur. Hatta kabustur. Çünkü yokuşun kendine has kuralları vardır ve o kurallara uymayan pek çok motorcunun asfaltla buluştuğu görülmüştür. Benim için yokuş çıkmayı en güzel özetleyen laf ‘‘korkma ver gazı...’’ Eğer bir yokuşla karşılaştıysanız ve bu yokuş, öyle yenir yutulur, üstünde durulur cinsten de değilse bu lafı sakın unutmayın. Bunun dışında yokuş, daha standart bir yokuş ya da eğimse, asıl olay bu eğimi çıkmak değil, burada durmak gerekirse tekrar kalkmaktır. Baştan alayım... Fena sert olmayan bir yokuşta durmanız gerekti. Unutmayın motorunuz, yokuşta durduğunuzda düz yoldakinden daha yüksek olacaktır. Yani eğimden dolayı ön taraf yukarda olduğundan ayaklarınız yere daha az temas edecektir. Ve tabii ki motor durduğunda geri gitmek isteyecektir. Debriyajı sıktık, frenimizi yaptık, sağ ayağınızı yere indirmeyi denemeyin. O mümkünse frende kalsın. Sol ayağınızla gerekirse kalçadan da inerek motorun dengesini bulmaya çalışın. Hatta nacizane tavsiyem, sol ayak duruş pozisyonunu normal yolda da alışkanlık haline getirin. Ne diyorduk, heh sol ayak indi, sağ ayak ve sağ el frenlerde. Unutmadan bir de dururken duracağınız zeminin, ön tekerin, hatta motorun düz olmasına, düzgün olmasına dikkat edin. Her biri başlı başına düşme sebebidir çünkü. Şimdi kalkış... Kalkış aynen otomobildeki gibi... Debriyajı bırakıp gaz verirken freni de kavrama noktasından sonra bırakmanız gerekiyor. Hangi freni mi? Eğer yokuş çok dikse zaten tek frenle durmak mümkün olmayacaktır, bu durumda cevabım ikisini de... Daha az eğimli bir yokuşsa ve frenlerden birini bıraktığınızda da motor durabiliyorsa, hangisiyle kalkmakta zorlanmıyorsanız onla kalkın. Ben ilk zamanlar sadece arka frenle kalkabiliyordum. Sağ elimde hem gaz verip hem de freni bırakmak ve motorun kaymasını engellemek zor geliyordu, ama alışınca ön fren daha kolayıma gitmeye başladı. Üzgünüm ama bunu ancak deneme yanılmayla kendiniz bulabilirsiniz. Bu denemeler sırasında pek çok kez motoru stop ettirebilirsiniz. Dikkat edin biçimsiz gaz vermelerle motoru fırlatıp, ani frenle yere yapışmayın. Bu kavrama noktasında bir hata yaptığınızı gösterir. Yani ben zamanında yapmıştım siz yapmayın. Gazı mümkün olduğunca yumuşak bir tempoyla verin. Ani gazlamalar, ani frenler bizi bozar. Ama yokuş da gaz vermeden çıkılmaz. Yokuşta sık yapılan hatalardan biri de, çok eğimli noktada tam vermiş gazı çıkarken hızlı gittiğini düşünüp ani gaz kesmektir. ‘‘Aman be bi aniden gaz verme diyosun, bi gazı kesme diyosun kafam allak bullak oldu’ diyosan, atla motoruna, bul temiz bir yokuş kendin dene anla... Ama ver gazı korkma!

Rüzgarın Kızı bu hafta Bursa'dan esecek

Program tam gaz devam ediyor. En çok eleştiriyi ‘‘niye motosiklet programı değil de gezi programı?’’ diye alıyorum. İnanın ben de bu köşenin aynısını ekrana taşımayı istiyorum, ama şimdilik yetkilileri ancak bu kadar motosiklete ikna edebildim. Belki ilerde sizin de desteğinizle o da olur. Cumartesi günü CNN Türk ekranlarında bu sefer Bursa'da olacağım.. İzlemek isterseniz saati 22:00, bazen yayın saatini değiştirip 22:30 yaptıkları da oluyor..:) Ayrıca rica ediyorum ruzgarinkizi@cnnturk.com.tr adresine biraz yorum yapın, yazdıklarınızı CNN Türk'ün tüm yetkilileri okumuş olacak haberiniz olsun.

Kim Neye Biniyor?

Tarkan YÜCEL ve Selda BEREKET (İzmir)

Meslek: Jet pilotu ve Yrd. Doç. Dr.
Şimdiki motoru : Suzuki V-strom dl1000 2003 model, geçen yıl 24 bin kilometre yaptık
Önceki motoru: Yamaha TDM850 1998 model
Hayalindeki motoru: BMW K1200 GT 2008 model

Yavuz Çil (Ankara)

Size böyle güzel bir sayfa hazırladığınız için size çok teşekkür ederim. 21 yaşındayım ve öğrenciyim. 1997 yılından itibaren racing motosiklet kullanıyorum. 40 bin kilometreye yakın yol tecrübem var. Şu ana kadar 2 adet motorsiklet değiştirdim. İlki YZF1000 Thunderace idi. Şu anda ise YZF R6 kullanmaktayım. Hayalimde ise Ducati 999 var. 'Motosiklet ayrı bir sevgidir. Tabii ki saygılı ve dikkatli kullanmak gerekir. Lütfen kendimizi tehlikeye atmayalım.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!