Dondurma tüketimi ikiye katlandı

Güncelleme Tarihi:

Dondurma tüketimi ikiye katlandı
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 29, 2005 00:00

Dondurma sadece yaz aylarında, sınırlı olarak tüketilmesi gereken yiyecek kimliÄŸinden son birkaç yıldır sıyrılmaya baÅŸladı. Artık nefis bir tatlı olarak dört mevsim sofralarda yer buluyor. Yılda kiÅŸi başı 1,2 litre dondurma tüketiyoruz. Bu rakam ülke toplamında 90 milyon litre. Türkiye dondurma piyasasının deÄŸeri 400 milyon dolara ulaşıyor.Paketli dondurma yüzde 65 ile (yaklaşık 60 milyon litre), açık dondurmadan daha çok tüketiliyor. ABD ve Avrupa ülkelerinden hálá daha az dondurma yesek de, son birkaç yılda yıllık tüketimimiz ikiye katlandı. Yeni çıkan profiterollü, kadayıflı, ÅŸekerlemeli hazır dondurma çeÅŸitleri, dondurmanın tatlılara da çok yakıştığını gösteriyor. Algida, Panda ve Ãœlker Golf, yepyeni dondurmalarıyla bu yıl da kıyasıya rekabette. Pazar lideri Algida’nın 15, Panda’nın 7 yeni çeÅŸidi çıktı. Bu yazın favorisi ise profiterol, kek, kurabiye, marmelat ve meyveli soslarla birlikte hazırlanan dondurmalar.Piyasadaki ambalajlı dondurmaların iki türü var. Elde yenenler ve eve götürülenler. Elde yenenlerin, çubuk, kup, külah, buz gibi alt çeÅŸitleri bulunuyor. Üç büyük dondurma üreticisinden Algida’nın 100, Panda’nın 53, Ãœlker Golf’ün 22 çeÅŸit dondurması var. Tüm dondurmaların ortak özelliÄŸi, artık daha fazla süt ve meyve kullanılarak üretiliyor olmaları. Dondurmada meyve yoÄŸunluÄŸunun artması son yıllarda geliÅŸen bir eÄŸilim. Mesela Algida, yapay aromalar yerine doÄŸal renklendirici ve aromalar kullanıyor. Gelecek yıl, ilave ÅŸeker ve yaÄŸ miktarını yüzde 10-20 oranında düşürecek. Meyve miktarı ise yüzde 10-15 oranında artırılacak. Meyvenin baÅŸrolde olduÄŸu dondurmalarda, yeni meyvelerle yepyeni tatlar yaratılıyor. Åžeftali, incir, elma, limon hatta kabaklı dondurmalar denenmeyi bekliyor.BU YAZIN YENÄ° ÇEŞİTLERÄ°Algida, bu yaz için Carte D’Or, Cornetto, Max ve Magnum’un yeni çeÅŸitlerini çıkardı. İçlerinden en iddialısı Ceviz ve Ä°ncir Soslu Süper Cornetto. Fiyatı 1.75 YTL. Süper Cornetto Kaymak, çikolatalı-fındıklı Max Frigola, Max Maximuz da yeni çıktı. Fiyatı 1.5 YTL. Carte d’Or’un tatlılarla birleÅŸtirilen ve yeni meyve özleriyle hazırlanan dondurmalarının beÅŸ çeÅŸidi var. Carte d’Or Ekmek Kadayıflı, Åžeftali ÅženliÄŸi ve Carte d’Or 3’lü Lezzetler Kaymak-Ceviz-Antepfıstıklı, Çikolata-ViÅŸne-Çikolata Parçalı Kaymak ve Algida Puding diÄŸer yeni çeÅŸitler. Profiterollü, Kabak Tatlılı, Kurabiyeli Carte d’Or’lar da var. Max’ın ev tipi dondurması Max Bonibonlu da yeni bir lezzet ve çocuklar için hazırlanmış. 1989’da piyasaya çıkan ve tüm dünyada yılda 1 milyar adet satılan Magnum’un bu yıl ilk kez light’ı üretildi. Yüzde 30 daha az kalorili light Magnum’un çubuÄŸu kadın silüeti ÅŸeklinde. Fiyatı 2 YTL.EN YENÄ°LÄ°KÇİ DONDURMAPanda’nın iki korneti tek pakete taşıyan, yeni Sen Ben dondurmasının, kakao-vanilya ve çilek-vanilya olarak iki çeÅŸidi var. Fiyatı 2 YTL. Bu yazın en yenilikçi dondurması Panda Rico oldu. Baharatlı mısır parçaları, çikolata sosu ve vanilya içeriyor. Rico’nun fiyatı 1 YTL. Panda, çikolata tadını yoÄŸun sevenler için Esmerim adında yeni bir dondurma daha çıkardı. YoÄŸun çikolata ve fındık tadı var, fiyatı 1 YTL. Buzlu dondurmaları genellikle çocuklar sever. Panda Jelly, büyükler de düşünülerek üretildi. Çilekli ve limonlu Jelly, 40 yeni kuruÅŸa satılıyor. Panda’nın muz ve elmalı yeni buz dondurması Nilya’nın fiyatıysa 30 yeni kuruÅŸ. Panda, bu yaz minikler için çubuk dondurması Stix’in Sütlü Baby Stix çeÅŸidini üretti. Fiyatı da çok uygun, 25 yeni kuruÅŸ. Vanilyalı Panda Nefis de, yeni bir kup dondurma. Fiyatı 50 yeni kuruÅŸ.ÇOKOPRENS DONDURMA OLDUGolf, bu yaz beÅŸ yeni dondurma üretti. Royal’in 125 ml’lik kuplarda satılan karışık meyveli çeÅŸidi çıktı. Yumurta çikolata Toto da, kup dondurma oldu. KlasikleÅŸmiÅŸ bisküvi Çokoprens’in de aynı ÅŸeklinde sandviç dondurması çıktı. Fiyatı 1 YTL. Golf Tiki ve KittyMilk’se çocuklara yönelik, yeni buz dondurmalar. Kitty Milk süt ve kakaolu, Tiki ise limon ve viÅŸneli. BU DONDURMALAR PASTA GÄ°BÄ°Kazandibi, kabak tatlısı gibi geleneksel lezzetler ve brownie, profiterol gibi tatlılarla dondurmanın iç içe geçtiÄŸi, meyveli olanlarda bol sos ve marmelatların kullanıldığı dondurmaların bolca çeÅŸidi var. Eve götürülen dondurmalar, artık tek başına bir pasta veya tatlı gibi hazırlanıyor. Ãœlker Golf’ün alt makasının adı Royal. Royal etiketi ile Kazandibi, MaraÅŸ ve Pasta çeÅŸitleri satılıyor. Royal Pasta’nın çikolatalı cheesecake’den fındık krokanlıya, ahududuludan tiramisu’luya kadar 10 çeÅŸidi bulunuyor. Royal’in çikolata, ahududu ve karamel dondurma sosları da çok satılıyor. Golf Royal dondurmaların 1 litrelikleri 6.95 YTL’ye satılıyor. Bu kategoride Algida Carte d’Or’un da ürünleri var. Kazandibi, Ekmek Kadayıflı, Kabak Tatlılı ve Kurabiyeli çeÅŸitleri bulabilirsiniz. Carte d’Or’ların fiyatı 6.95 YTL. EVDE DONDURMA YAPINEvde, sütle karıştırıp dondurarak hazırlayabileceÄŸiniz toz dondurmalar da var. Bir paket toz dondurmayla beÅŸ kiÅŸilik dondurma yapabilirsiniz. Hazırladığınız sütlü tatlılar ve pastalarla birlikte servis etmek için de ideal. TukaÅŸ, Dr. Oetker, Piyale, Sek gibi markaların vanilya, kakao, çilek gibi çeÅŸitleri var. Fiyatlar 1-1,3 YTL arasında. Koska, evde dondurma keyfi için 10’lu pakette külah çıkardı. Fiyatı 990 yeni kuruÅŸ.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!