Güncelleme Tarihi:
Bu, son beş yıldır, “Doğu Sanat Haritası" projesiyle tüm doğu Avrupa ve eski-sosyalist ülkelerdeki çağdaş sanatın haritasını ve tarihini çıkarmakla uğraşan, Batı baskıcı sanat tarihine karşı alternatif bir Doğu sanat tarihi oluşturma imkanını araştıran IRWIN sanatçı grubunun Türkiye'deki ilk sergisi.
IRWIN grubu, 1980’lerin başında meşhur endüstriyel-punk grubu Laibach (Lubliana’nın Almanca’daki adı Nazi İşgaline gönderme yapmaktadır) ve diğer başka özerk Sloven avant-garde oluşumlarıyla birlikte anonim kolektifi NSK (Neue Slowenische Kunst-Yeni Slovenya Sanati) kurarak sosyalist bir ülke olan eski-Yugoslavya’da en radikal ve eleştirel deneyleri gerçekleştirdi.
Sloven milliyetci ikonlari, Nazi swastika, disko-punk stil, komunist totaliter kitsch ve diğer onemli ideolojik gösterenleri çok fazla kullanan Irwin, bu ilk aşamada sanki totalitarizmi totalitarizmden daha çok yaşayarak, ondan kurtulmak istiyorlardı. Bu dönemde Slavoj Zizek ve Rastko Mocnik gibi felsefeciler, NSK ve Irwin estetik ideolojisini en çok destekleyen teorisyenlerdi.
Yugoslavya’nın dağılmasından sonra Irwin grubunun asıl eleştirdiği hedefin önemi azalmıştı. 1991’den sonra, Irwin Grubu Elçiliği ,daha sonra NSK State in Time anlayışını kurdu. Böylece, NSK, elçilikleri ve pasaportları olan hayali bir ülkeye dönüştürüldü.