Dizi ağalarının dublajcısı Mel Gibson'ın onayladığı sesi

Güncelleme Tarihi:

Dizi ağalarının dublajcısı Mel Gibsonın onayladığı sesi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2006 00:00

VOLKAN AKYILMAZ

Volkan Ateş Akyılmaz (40), 16 yıllık seslendirme sanatçısı. Mel Gibson’ın aktör tarafından onaylanan Türkiye’deki resmi sesi. Aslında müzisyen olduğunu, bugüne kadar en çok Gary Oldman’ın Drakula karakterini konuşmaktan keyif aldığını söylüyor. TV’deki yerli dizilerin de gözdesi. "Batılı adam" sesi özellikle doğu-batı karışımı ağa karakterlerine karizma kazandırıyor. Özcan Deniz’i ilk kez Aşkın Dağlarda Gezer’de seslendirdi, Asmalı Konak’taki Seymen Ağa rolünde de bu beraberlik sürdü. İnce bir sese sahip olan Deniz, onun sayesinde filmlerde bas bariton tonda konuştu. Şimdi Sıla’da Boran Ağa’yı oynayan eski manken Mehmet Akif Alakurt’u seslendiriyor.

KABİLİYETİ OLMAYANLARDA ROLE KATKI EN AZ YÜZDE 30

Seslendirme yerli dizilere ne katıyor?

- Yabancı filmlerde aktörleri konuşuyoruz. Yerli dizilerde manken furyası yaşanıyor. Oyunculuk yeteneği olmayanlarda seslendirmecinin role katkısı yüzde 30’dan başlıyor. Asmalı Konak’ın dublajlı TV dizisi, dublajsız filmi arasında uçurum kadar fark vardı!

Dublaj işine nasıl başladınız?

- İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okurken sıkıldım. Konservatuvarda yarı zamanlı şan eğitimi alıyordum. Şan hocamın ısrarıyla sınava girip tam zamanlı öğrenci oldum. Filolojiyi bıraktım. İki yıldır dublaj yapıyordum. Konservatuvardaki hocalarım bas bariton sesimin genişliği nedeniyle operayı seçmemi çok istemişti. Ben istemedim.

Sahneyi hiç denemediniz mi?

- Cemal Reşit Rey sahnesinde operette başrol oynadım. Çok keyif aldım ama umduğumu bulamadım, ruhen beslenemedim. Piyanist arkadaşlarımla notaları kapıp odaya kapanmak, eğlenerek söylemek daha hoş. Beste de yapıyorum. Mahsun Kırmızıgül’ün Zalim, Kadir İnanır’ın Bütün Çocuklarım dizisinin müziklerini besteledim. Reklam müziği yazıyorum. Aslında müzisyenim.

Ama oynamak da istiyorsunuz.

- Oyunculuğu hep istedim ama yapımcı ve yönetmenler "Rol verirsek başrolü kime konuşturacağız" diyor. Bir aralar sekiz dizinin başrolünü birden konuşuyordum, aynı kişinin seslendirdiğini kimse anlamadı. Demek ki her tiplemede ses rengimi değiştirebilmişim.

En çok hangi rolleri seslendirmeyi seviyorsunuz?

- Kötü karakter konuşmayı çok severim. Çünkü oyunculuk sergilenmesine fırsat verir, doğurgandır. Geçenlerde Van Helsing’de Dracula’yı seslendirdim, kendimden geçtim, üzerine milyar verseler o kadar keyif alamazdım. En keyifli seslendirmem Garry Oldman’ın Dracula’sıydı. Filmde tiplemesi sürekli değişiyor, ihtiyar, genç adam, hayvana dönüşüp kurt oluyor. Tekdüze rollerden, jön konuşmaktan çok sıkıldım. Kurduğum Aton Stüdyoları hızla büyüdü. Artık jönleri yetenekli gençlere bırakıp, sadece keyif alacağım karakterleri seslendirmek istiyorum.

Sesiniz karizmatik bulunuyor, siz nasıl değerlendiriyorsunuz?

- Karizmatikten çok, geniş yelpazeli. İlginç bir gırtlak yapım var. Şan eğitiminin de yararı oldu. Sesim karizmatik ya da silik, aptal kişiliğe bürünebilir. Bana zevk veren bu. Yoksa (sesini kalınlaştırıyor) "Ehem, ehem, sesim çok karizmatik, hep önde olsun" gibi bir beklentim yok.

AĞANIN KONUŞMASINI YAVAŞLATTIM

Nasıl başladı ağa sesleri?

- Aşkın Dağlarda Gezer dizisi için beş seslendirici ağabeyimle test kaydı yaptık. Ben seçildim, ardından Özcan Deniz’in sesi oldum. Koyu sesler, dominant karakterlere çok uyar. Herhalde bu nedenle kolayca o karakterin yapısına bürünebiliyorum. Asmalı Konak çok keyifliydi. Sıla benim için çok özeldi. Karakter üniversite okumuş ama doğu kültürüyle yetişmiş. Doğuda büyüyenin konuşmasında mutlaka bir şive kalır. Benden bu ayrıntı istendi ve sonuç doğala çok yakın oldu. Kızla daha temiz, ailesiyle şiveli konuşuyor. Başta biraz zorlandım. Oyuncu hızlı konuşuyordu. Bu hızla şive vermek zordu.

Oyuncuyla görüşmediniz mi bu konuda?

- Ağa dominant bir karakterdir "dırrrlıppp" diye konuşmaz. Oyuncuyu uyardım, hemen dikkate aldı. Aynı problemi başlangıçta Özcan Deniz’le de yaşamıştım, duygusal sahnede bile çok hızlı konuşuyordu. Teknisyen arkadaşımla hızını çaktırmadan aşağı çekiyorduk. Bu arada duygu vermeye çalışıyorduk. İşte bu nedenle dublajcı büyücü gibidir.

Senaryolardaki ağa tiplemelerini başarılı buluyor musunuz?

- Ağa kalıbını kırmak, sevimlileştirmek, hatta ağaları yönlendirmek istiyorlar herhalde. Asmalı Konak’taki Özcan Deniz’e özenen bazı gerçek ağalar film çektirdi. Hatta Flash TV’de yayınlanan Toprağa Kan Düştü’nün ilk 13 bölümünü seslendirmemi istediler. Dizi ağanın yöresinde çok tuttu. Bana da tomarla para ödediler, Allah razı olsun. Diziler o kadar etkili ki, reklam piyasasında bir anda adım duyuldu.

Kadın izleyicilerden ne gibi tepkiler geliyor?

- "İşte o ses" diye çığlık atanlar oluyor. Asmalı Konak’ta 40 kadın stüdyoyu bastı. Özcan Deniz’i görmeye gelmişler. Yönetmen içeri aldı, benim konuştuğumu görünce çok şaşırdılar.

Filmde kendi sesiyle konuşmak iyi oyunculuğun ölçütü müdür?

- Dublaj, dünya sinemasında da kullanılıyor. Seslendirmeye gerek duyan filmde oynamasın, diyemem.

BELKİ BU DURUMDAN RAHATSIZLAR

Bugüne kadar seslendirdiklerim içinde sadece Gökhan Arsoy ve Erkan Petekkaya gelip tanıştı, teşekkür etti. Belki de diğerleri bu durumdan rahatsız. Oysa bu bir takım çalışması.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!