Dior: Lüks rüya işidir hayál kırıklığına yer yok

Güncelleme Tarihi:

Dior: Lüks rüya işidir hayál kırıklığına yer yok
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2008 00:00

Dünyanın en değerli lüks markaları arasında yer alan Fransız Christian Dior’un Başkan ve CEO’su Sidney Toledano lüksün bir hayál, bir rüya işi olduğunu belirterek, hayál kırıklığına asla yer olmadığını söyledi. Annesi Gelibolulu bir Türk olan Toledano, "Lüks tüketicisi çok ödemeye hazırdır ama mağazadan içeri girdikten sonra bitmemeli; rüya devam etmeli" dedi.

SADECE giyim bölümünün cirosu 800 milyon Euro’yu aşan dünyanın en büyük lüks markalarından Fransız Christian Dior’un Başkan ve CEO’su Sidney Toledano, lüksü ’hayál satmak’ olarak tanımlayarak, daha çok ödemeye hazır lüks tüketicisinin hayál kırıklıklarını affetmediğini söyledi. Pekçok markanın lüks olduğunu iddia etmesine rağmen Christian Dior’un liginde dünyada sadece 5-6 marka olduğunu belirten Toledano; lüks tüketim, Türkiye pazarı ve aile köklerine ilişkin ilginç açıklamalarda bulundu. Annesi Gelibolulu bir Türk olan Toledano, 2007 sonbaharında İstinyePark’ta açtıkları Dior butiğinde sorularımızı yanıtladı.

Æ Lüks markaların özellikle müşteri memnuniyetinde işleri daha mı zor?

- Lükste tartışmasız bir kalite standartı olmalı. Yaratıcılık, eşsiz tasarım ve satış noktalarına sahip olmalısınız. En iyiyi yapmak, kalitenin en üstününü sunmak yetmiyor; servisiniz ve satış elamanlarınız da en iyilerden olmalı. Bu da eğitim olmadan mümkün değil. Mağaza açmak dünyanın en kolay işi. Mesele bunu yönetebilmekte; bütün o değerleri, algıyı yaratabilmekte. Tüketici ile çok güçlü bir iletişiminiz var diyelim. Lüks bir hayál, bir rüya işidir. Bütün o algı, mağazadan adım attıktan sonra da devam etmeli. Lüks tüketicisi çok ödemeye hazırdır ama rüya devam etmeli. Bu işte hayál kırıklığına yer yoktur. Her şey kusursuz olmalı.

Æ Kusursuzluğu nasıl sağlıyorsunuz?

- Bu çok zor. Uzun vadeli stratejiler ve vizyon gerektiren bir iş. Bizim işimiz detaylarla. Aklınıza gelecek, gelmeyecek bütün detaylarla uğraşıyoruz. Bazen haute-couture bir elbisenin dikimi 600 ya da 800 saat sürebiliyor. Çalışanlar en iyiler olmalı. Terziden nakışı, boncuğu işleyene kadar bütün el işçileri en iyiler olmalı. Satış elemanlarınız da en iyiler olmalı. Kusursuzluğu iyi çalışanlarla sağlayabilirsiniz. Pekçok marka lüks olduğunu iddia eder ama gerçek böyle değildir.

Bizim ligde 6 marka var

Æ Sizce sizin ligininizde dünyada kaç marka var?

- Her ’lüks markayım’ diyen bu ligde değil tabii ki. Bizimle aynı ligde olan marka sayısı 5-6’yı geçmez. Haute-couture’de ise Chanel ve biz en büyük iki markayız. Haute-couture bölümünde 100 kadar çalışanımız var. Haute-couture, Ar-Ge için de çok önemli. Oradaki tecrübeleri hazır giyime taşıyabiliyorsunuz.

800 milyon Euro ciro

Christian Dior’un cirosu nedir ve ciro içinde hazır giyimin payı?


- Christian Dior’un sadece giyim bölümünün cirosu 800 milyon Euro civarında. Kozmetik kısmı ise çok daha büyük.

Æ Mağaza sayınız kaça ulaştı? Kaç ülkede faaliyetleriniz var?

- 225 mağazamız bulunuyor. 100 ülkede direkt faaliyetlerimiz var.

Fransa’da Türk terzilerimiz var Türkiye’de üretimi düşünebiliriz

Üretiminizin neredeyse tamamı Fransa’da. Türkiye’de üretimi düşünür müsünüz?


- Üretimimizin çok büyük kısmı Fransa’da. Biraz da İtalya’da var. Gerekli standart ve kalite sağlanırsa Türkiye’yi de düşünebiliriz. Türkiye’de deri gibi bazı alanlarda üretimin çok iyi düzeyde. Fakat Christian Dior’da Türk eli zaten var. Paris’teki atölyemizde bir kaç tane Türk terzimiz var. Çok iyi olduklarını söylemeliyim.

Annem Gelibolulu bir Türk’tü Türk müziği beni çok etkiler

Anneniz Türkiye’de doğmuş. Türkiye’nin sizin için anlamı nedir?


- Annem bir Türk’tü. Adı İnes Benezra. Gelibolulu bir ailenin kızı... 1938’de Monako’ya göç ediyorlar. Ben de orada doğuyorum. Çok seyahat eden biriyim ama Türkiye’ye ilk kez 5 yıl önce geldim. Ailemin geleneklerini çok daha iyi anladım. Annem ve ailesi 400 yıl bu topraklarda yaşamış. Bu çok uzun bir süre. Türkiye’deki kültür, sofistike insanlar beni çok etkiledi. Ne yazık ki Türkçe bilmiyorum ama Türk müziğini hissediyorum; beni çok etkiliyor. Fransa’dan İstanbul’a gelen herkes bu şehrin büyüsüne kapılıyor. Eşim de İstanbul’a hayran kaldı. Atalarımın 400 yıl yaşadığı bu topraklarda daha çok vakit geçirmek istiyorum. Tekneyle Gelibolu’ya gidip annemin yaşadığı yeri görmek için dayanılmaz bir arzu duyuyorum. Daha sık gelmek istiyorum.

Alışveriş için Türkiye’den yurtdışına gitmeye gerek yok

Türkiye pazarını nasıl görüyorsunuz? İstanbul’da ikinci mağaza olacak mı? Ve diğer şehirlerde...


- Türkiye’de hálá çok ciddi bir potansiyel var. Türkiye’de lüks hızlı bir şekilde gelişti. Bizim mağazamızın etrafındaki markalara bir bakın! Gelişim muhteşem. Alışveriş merkezlerindeki ve caddelerdeki gelişim inanılmaz. Alışveriş için Türkiye’den yurtdışına gitmeye hiç gerek yok. Hemen her şey ayağınızın altında. Üstelik küçük bir fiyat farkıyla. İstanbul’da ikinci mağazayı da açma niyetimiz var. Diğer büyük şehirleri de değerlendireceğiz.

Lüksün geleceği daha parlak olacak

Dünyayı resesyon korkusu sararken, lüksün geleceği ne olacak?


- Şa anda global bir resesyondan söz etmek mümkün değil. Sadece böyle bir endişe var. Krizler artık eskisi gibi hissedilmiyor. Dünyanın farklı yerlerinde farklı tepkiler oluyor. Dünyada lükse ilgi her geçen gün artıyor. Özellikle bazı bölgelerdeki artış lüksü büyütüyor. Çin, Rusya, Ortadoğu lüks tüketimin en çok arttığı bölgeler. Lüksün geleceği şimdikinden daha parlak olacak. Çin, Hindistan, Ortadoğu ve Avrupa’da 2008 yılında 15 yeni butik açacağız.

Kaliteli Beymen tüketicisine vuruldu

Az sayıda ülkede ortaklığınız var. Türkiye’de Beymen ile ortaklık nasıl gelişti?

- Biz detaylara özen gösteren bir markayız. Beymen de aynı hassasiyetlere sahip. Tecrübelerini, değerlerini bizimle paylaşabilirler, dedik. Türkiye’yi uzun yıllar takip ettik, 10 yıldır varız. Beymen’in yöneticileriyle, Cem Boyner ile tanıştık. Beymen tüketicisinin kalite seviyesi bizi çok etkiledi. Boyner’e "Sizin mağazalarınızda olalım ama bu bize yetmez, Dior butikleri de açmalıyız" demiştim. Hem Türkiye’yi anlamak hem tüketiciyi analiz edebilmek için Beymen bizim için doğru partner.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!