Dilek Serbest sadece o sahneden ibaret deÄŸil

Güncelleme Tarihi:

Dilek Serbest sadece o sahneden ibaret deÄŸil
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2004 00:00

Olay galasıyla gündem yaratan ‘Büyü’ filmini izleyenler, en çok onun seviÅŸme sahnelerine takıldılar. Filmde rol arkadaşı Okan Yalabık’la iddialı sahnelere imza atan genç oyuncu, ‘Dilek Serbest sadece bu sahneden ibaret deÄŸil’ diyor. ‘Dazlak manken’ olarak tanınan Dilek Serbest, artık oyunculuk kariyerinde adım adım ilerliyor. Serbest, yapımcı Sinan Çetin’in bu yılki Altın Portakal yarışmasından son anda geri çektiÄŸi Tramvay filminde de, giÅŸe rekortmeni G.O.R.A filminde de rol alma ÅŸansı elde etti. Ama ona ilk önemli rolü, Büyü filmiyle geldi. Genç oyuncuyla, Büyü filminin galasında çıkan yangını, filmdeki seviÅŸme sahnelerini ve filmin yapımcısı Faruk Aksoy’la arasındaki gönül iliÅŸkisini konuÅŸtuk. YANGIN ELEKTRÄ°K KAÇAÄžINDAN ÇIKMIÅž - Büyü filminin galasında çıkan yangını sen nasıl yaÅŸadın? Ölen yok Allah’a şükür. Kapılar biraz daha geç açılsaydı, yanarak deÄŸil, boÄŸularak ölecektik. Ben ne olduÄŸunu anlamadım, çünkü en kolay çıkanlardan biriyim. Bir tek bizim kapımız yani 2 nolu kapı açıldı. Ama çıkmak mı iyiydi, kalmak mı bilmiyorum... Çünkü annem ve ablamlar 3 nolu salondaydılar. Onları göremedim diye delirdim zaten. - ‘Lanetli film diye ortaya çıkan Büyü, o gece de lanetini galaya taşıdı’, dendi... Filmi bir kere daha izledik ve emin olun laneti falan yok! Åžu an savcılıkta olay. Olayın nasıl baÅŸladığı bütün kameralarda var. Hatta bizim yapım ÅŸirketinin de salona koyduÄŸu altı kamera daha vardı. Onlar da savcılıkta...- Yangın dekorasyonda kullanılan mumlar yüzünden çıkmamış mı? GeçtiÄŸimiz günlerde bir programa konuk oldum. Müteahhit bey de oradaymış ve kendisi ‘Duvardan elim yandı’ dedi. Mumdan böyle bir ÅŸey olmaz! Adamın eli sarılı, rapor almış. ‘Duvarlar ateÅŸ gibiydi, elim yandı. Büyük bir ihtimalle elektrik kaçağından çıktı yangın’ diyor. Kararı mahkeme verecek ama adam bu kadar emin oldu ki dava açıyor! Her ne olursa olsun, ne sebepten çıkarsa çıksın bu yangın, kapıların kapalı olması rezalet. Hiç kimsenin çıkamaması rezalet. Oradaki insanlar kültür seviyesi en yüksek olan insanlar ve birbirlerine cidden çok destek olmuÅŸlar. Herkes aynı ÅŸeyi söylüyor. Kimse kimseyi ezmemiÅŸ. Ancak ‘Son dakika biz ölüyoruz’ dedikleri anda, panik yaÅŸanmış. Çok talihsiz ama biz bir ÅŸeye vesile olduk. En azından ÅŸimdi sinemalar, kapalı mekanlar kontrol ediliyor. Bugüne kadar kimsenin aklına gelmedi. Ä°ki gün önce BeyoÄŸlu’nda baÅŸka bir yerde yangın çıkmış. Åžu an denetlemeler yapılıyor. Herkes biraz daha bilinçli davranıyor. Kim nereye girse herkes yangın çıkışını soruyor. Kötü bir ÅŸey yaÅŸayarak iyi bir ÅŸeye vesile olduk. - O gece aynı zamanda sevgilin olan filmin yapımcısı Faruk Aksoy’un sinemanın içinde kalmasından dolayı da çok telaÅŸlı ve tedirgindin. Faruk sinemadan çıkamadı diye bir ÅŸey yok! O dışarıdaydı zaten! Ama filmin yapımcısı olarak bir sorumluluk üstlendiÄŸi için, oradaki bütün insanlara karşı kendini sorumlu hissettiÄŸi için ‘Kim ne halde’ diye tekrar içeri girmiÅŸ. Tabii ben bunları sonradan öğrendim. O anda bilsem bu kadar panik olmazdım! AfiÅŸteki göz benim gözüm- Film hakkında ne düşünüyorsun?Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen Trend Show’05 fuarında imza günümüz vardı. Ä°nanılmaz bir izdiham yaÅŸandı. Taksicisinden, güvenlik görevlisine kadar herkes filmi izlese de izlemese de hakkında konuÅŸuyor. - Filmi izleyenlerden nasıl eleÅŸtiriler geliyor?Ä°zleyenler gerilimin tadını aldıklarını ve oyunculukları çok beÄŸendiklerini dile getiriyorlar...- Peki, sen kendi oyunculuÄŸunu nasıl buldun?Bu kadar iyi beklemiyordum açıkçası! Yönetmen Orhan OÄŸuz’a teÅŸekkür ederim. ‘İşte bu sensin’ dedi bana. Bazen elimi kolumu nereye koyacağımı bilememiÅŸim. Ama yakın sahnelerimde, benim kendi oyunlarımda, genelde kendimi çok iyi buldum. KonuÅŸtuÄŸum herkes ‘Dilek senden hiç böyle bir oyunculuk beklemiyorduk’ diyorlar. - ModelliÄŸi artık bıraktığını söylüyorsun. Bir yıldır yapmıyorum zaten. Bir markanın kızı olmak baÅŸka bir ÅŸey, ya da ne bileyim fotoÄŸrafı Okan Bayülgen ya da Zeynel Abidin AÄŸgül çekiyorsa ancak modellik yapabilirim. - AfiÅŸte senin gözlerin kullanılmış, çok da güzel olmuÅŸ...DoÄŸru göz benim gözümdü! Çok da güzel olmuÅŸ... Korkutan göz, renkli gözdür biliyorsunuz! - Mavi göz için ‘Nazarı yüksek göz’ derler...DoÄŸru söylerler, ben de inanıyorum... Ben kimseye o gözle bakmam. Kimsenin rızkına iÅŸine bakmam, ama sevgilime bakmışımdır tabii! Bu arada ben de çok nazar almışımdır mavi gözden. Faruk’la yeni bir proje planımız yok- Sevgilin Faruk Aksoy’la tekrar bir çalışman olabilir mi ?Faruk’la hiçbir çalışmam olmayacak. Tabii ki onlar yeni bir film çekeceklerdir ama benimle ilgili Türk-Yunan ortak yapımı bir film projesi var ÅŸimdi. Daha tam detayları oturmuÅŸ deÄŸil, ajansım görüşüyor. Büyük olasılıkla burada çekilecek. - Ä°yi bir sinema yüzü olabilirsin aslında... Okan Bayülgen Zaga’da ‘Çok sert bir yüzün var’ dedi bana. Åžimdi bana hep sert mizaçlı karakterlerle geliyorlar. O kadar da sert deÄŸilim aslında, ÅŸirin de olabiliyorum! - G.O.R.A’da da rol aldın. Senin de sahnelerin kesildi mi diÄŸer oyuncular gibi...Orada yokum bile denilebilir. Genel planlarda kesilenler var. Cem kendi planını da atmış. O grupta kim varsa o planları atmış. - Tramvay filminiz, Sinan Çetin tarafından Altın Portakal’dan çekilmiÅŸti deÄŸil mi?Çok emek verdik ama seste problem var. Yine dublaj yapmamız gerekiyor. Film vizyona girmiyor. Tabii Sinan bu! Belli olmaz! Filmde seviÅŸip yok olmuyorum- Büyü’de Okan Yalabık’la olan seviÅŸme sahneleriniz ÅŸimdiden konuÅŸulmaya baÅŸlandı. O sahneler filmin bütününde olan ÅŸeyler. Ben bunların hepsini baÅŸta konuÅŸtum. Ben orada sadece seviÅŸen bir kadını oynamıyorum, orada bir karakter de canlandırıyorum! Arada girip seviÅŸip yok olmuyorum yani. Çok soracaklar bunu ama sorulmasını bile yersiz buluyorum. Olması gereken bir ÅŸeydi, oldu! Tabii ki insanların dikkatini çekecek ama orada hepimizin yaÅŸaması gereken ÅŸeyler vardı. Cin tecavüzü gibi ya da ÇiÄŸdem Suyolcu’nun oynadığı roldeki gibi karakter anlamında hepimiz filmin bütünlüğü içinde bir ÅŸeyler yaÅŸadık! - Sence neden en çok bu sahneler yani ÅŸiddet gibi, tecavüz gibi, seviÅŸme gibi sahneler insanların dikkatini çeker?Türkiye’de ilk defa böyle bir ÅŸey yapılıyor. Bir de herhalde Hande Ataizi’nin oynadığı ‘Mum Kokulu Kadınlar’da vardı. Bu ikinci falan herhalde. Belki hem film, hem de oyunculuk ve oyuncular anlamında bu kadar cesur olmak dikkat çekiyor alabilir. - Bunların aslında cesur sahneler olduÄŸunu kabul ediyorsun yani? Ben oyunculuÄŸa ÅŸu anda gönül vermiÅŸ durumdayım. Oyuncu olma adayıyım, oyuncuyum falan da demiyorum. Öğrenmeye çalışıyorum. BildiÄŸim, konuÅŸtuÄŸum büyüklerim, bu iÅŸe emek veren insanlar oyuncunun bir tercih yapma hakkının olmadığını, ‘Ben bunu oynarım, bunu oynamam’ demek gibi tercih hakkının olmadığını, bir ÅŸeyi kabul ediyorsan bütünüyle, deÄŸiÅŸtirmeden kabul etmem gerektiÄŸini söylediler. Ben de büyüklerime inanıyorum. - Bir filmde mutlaka hep bir sahne ön plana çıkartılır. Belki de filmin reklamı oluyor diye düşünülüyordur, deÄŸil mi?Bir iÅŸ yaptım bu iÅŸin bütünlüğünde de bu var. Ama yanına da yazıverseler yani ‘Bütünün de iyi oynamış... Dilek Serbest bu sahneden ibaret deÄŸil’ diye yazsalar mutlu olurum. Ä°nsanların da emeÄŸi, hakkı yenmez diye düşünüyorum. Dilek orada bir sahneden ibaret deÄŸil...Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!