Dikkat hırsız varrrr!!!

Güncelleme Tarihi:

Dikkat hırsız varrrr
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2004 00:00

Aman diyeyim pek dikkat edin... Son zamanlarda motosiklet kullanımının yaygınlaÅŸmasından mı, yoksa motosiklet sahiplerinin motorlarına gereken ehemmiyeti göstermemelerinden mi anlamadım ama ÅŸu hırsızlık meselesi fena sık çalınmaya baÅŸladı kulağıma. Umarım sebep birinci şıkka daha yakındır.Hadi beraberce gözden geçirelim bakalım, motorumuzun güvenliÄŸi için üzerimize düşenleri yapıyor muyuz yapmıyor muyuz? Bir kere iÅŸ motosiklet almakla bitmiyor biliyorsunuz. Bu iÅŸin bir sürü teferruatı var. Kanımca motosiklet olayını bu kadar zevkli kılan da bu teferruatlarla uÄŸraÅŸmak..!Motosiklet ayrıntıdan hoÅŸlanmayan, hayatı dümdüz yaÅŸayanların iÅŸi deÄŸildir zaten. Çetrefilleri sevmek lazım. Bu çetrefillerden biri de motorun güvenliÄŸi. Motorun üstündeyken sürücü güvenliÄŸinden bahsetmiyorum, o ayrı bir çetrefilli iÅŸ. Motorun, yanında siz yokken ki güvenliÄŸinden bahsediyorum. Yani onu kullanmadığınız zamanlarda, geceleri nerede, ne ÅŸekilde bırakmalıyız motorumuzu. Ve ırz düşmanı hırsızlara karşı ne önlemler almalıyız? Bunlar benim kendi deneyimlerim, yani söylediklerim peygamber kelamı deÄŸildir, nacizene fikirlerimdir, bir ÅŸeyler eklemek çıkarmak isteyenlere de mail adresim her daim açıktır, bilirsiniz. Her ÅŸeyden önce eÄŸer kendinize ait bir otoparkınız varsa bu sorunlardan kafadan kurtulmuÅŸ oluyorsunuz. Tabii parkın güvenliÄŸi saÄŸlanıyorsa. Benim sözüm ben ve benim gibi motorunu dışarıda bırakmak zorunda kalanlara. Öncelikle motorumuza çok iyi bir yer seçmeliyiz. Şöyle ki motosiklet zaten baÅŸlı başına duruÅŸ olarak estetik ve ilgi çekici bir alettir. Bu sebeple onu her ne kadar sote bir yere koyarsak o kadar iyi. Ancak sote derken kuÅŸ uçmaz kervan geçmez bir yer de olmasın, o da sakat. Adam gelir kırk saat uÄŸraşır, her türlü güvenlik malzemelerini halt eder, kimsenin ruhu duymaz o zaman da... Yani diyeceÄŸim o ki mümkün mertebe dikkat çekmeyecek, ama hırsızın kırk saat başında durmasına da fırsat vermeyecek bir yer olmalı. Aynı zamanda malum kış koÅŸullarından en az ÅŸekilde etkilenecek, mümkünse üstü kapalı, balkon altı vs. gibi bir yer de motorun saÄŸlığı açısından isabetli olur. EÄŸer mümkünse mesela benim gibi pek sevimli komÅŸularınız varsa ve bu komÅŸular zemin katta oturup camlarına demir taktırmışlarsa, onlara olabildiÄŸince sevimli davranıp, motorunuzu camın demirlerine baÄŸlamak için izin isteyin. Hele komÅŸularınız yine benimkiler gibi gece kuÅŸuysa ve sizi sevmiÅŸlerse inanın adeta kendilerini o motorun güvenliÄŸinden sorumlu hissedeceklerdir. Yine de siz komÅŸuya güvenmekle bırakmayın iÅŸi, kilitli özel çelik tel ya da zincirle motorunuzu bir ÅŸekilde bir yere sabitlemeniz yerinde olacaktır. ‘‘Yok kardeÅŸim, komÅŸu da yok, demirli pencere de yok.’’ diyorsanız, yere sabitlemek için zincirin geçeceÄŸi büyüklükte bir demir kanca yapın. Beton dökerek yapabilirsiniz bunu... Tabii yine imkanlar çerçevesinde... Bunun dışında bir caydırıcı güvenlik aparatı da disk kilidi. Ancak tecrübeyle sabittir ki disk kilidi unutkan sürücüler için pek tehlikeli bir icat. Disk kilidinin fonksiyonu, fren diskine tutturularak tekerleÄŸin dönmesini engellemek. Böylece motorunuza göz koymuÅŸ hain domdom hırsız, motorunuzu boÅŸa alıp, yürüte yürüte götüremez. Ancak sabah aceleyle motorunuza atlayıp çalıştırıp hareket etmek istediÄŸinizi düşünürsek ki her disk kilidi olanın başına gelmiÅŸtir, motorun da sürücünün de saÄŸlığında sorunlar meydana gelebilir. En kötüsü fren diskiniz eciÅŸ bücüş olur ki pahalı bir parçadır kendileri. Ancak dikkatli kullanıldığında kucaklayıp götürmeyi düşünememiÅŸ hırsızlara karşı bir önlem oluÅŸturur. Bu arada biz unutkan ve tez canlı sürücüler için disk kilitlerine fosforlu bir uzatma yapmışlar. Telefon kablosunu andıran bu plastik uzantıyı gidona bir yerlere tutturuyorsunuz ki hareket etmeden disk kilidinin yakılı olduÄŸunu anlayasınız ve çıkartasınız. Ancak buna raÄŸmen bile yaÅŸanmış disk kilidi faciası örnekleri var, haberiniz olsun. Bunun dışında benim ÅŸiddetle tavsiye edeceÄŸim ve mantıkla bulduÄŸum bir önlem de branda! Ama öyle düşündüğünüz gibi poÅŸetinden yeni çıkmış gıcır branda deÄŸil. Brandanın en önemli özelliÄŸi motoru dış etkenlere karşı korumak deÄŸil mi?.. Hırsız da bir dış etken olduÄŸuna göre. Şöyle ki brandanız mümkün mertebe eski görünüşlü olsun! Hatta özellikle bantlarla filan baÅŸka parçalar bulup üzerine yamalar yapın. Brandanızı elinizden geldiÄŸince yıkamayın, pis pasaklı olsun. Yani o brandanın altından öyle cillop bir motor yattığı sizin dışınızda kimsenin aklına gelmesin. Tüm bunların yanında otomobilde olduÄŸu gibi darbeye duyarlı alarmlar filan var. Son söz olarak diyebilirim ki tüm bu önlemler caydırıcı olmakla beraber, kafasını, o motoru çalmaya takmış yani gözü dönmüş bir hırsıza vız gelir. Bu sebeple siz siz olun, evlat acısı gibi içinize oturmadan kaskonuzu mutlak suretle yaptırın.Avrupa Motocross Åžampiyonası Türkiye'deHani diyordum ya motosiklet sporu ile ilgili organizasyonlarda Türkiye çok zayıf diye... Ä°ÅŸte bir müjde daha öğrendim bu konuda... 2005 yılından itibaren Avrupa Motocross Åžampiyonası'nın bir ayağı, Ä°stanbul'da koÅŸulmaya baÅŸlanacakmış. Böylece Türkiye, tarihinde ilk kez bir motocross ÅŸampiyonasına evsahipliÄŸi yapacak. Åžampiyonanın mekanı ise Avrupa Motosiklet Federasyonları BirliÄŸi'nin (UEM) onayladığı ve Hezarfen Havaalanı içindeki yeni inÅŸa edilen 1.8 kilometrelik pist... 6 ayaktan oluÅŸan Avrupa Motocross Åžampiyonası'nda, Türkiye ayağının tarihi henüz netleÅŸmemiÅŸ. NetleÅŸir netleÅŸmez sizlerle paylaÅŸacağım. Haydi pamuk eller klavyeyeHadi artık çok tembelleÅŸtiniz hepiniz. Her ÇarÅŸamba al OtoyaÅŸamı oku oku... Olmaz öyle. Biraz da siz yazın ben okuyayım yahu... Ciddi ve samimi söylüyorum. Motosikletle ilgili diÄŸer sürücülerle paylaÅŸmak istediÄŸiniz, tecrübe ettiÄŸiniz, ‘‘gözünüzü seveyim şöyle yapın’’, ‘‘aman diyeyim böyle yapmayın’’ diyebileceÄŸiniz konuları bana yazın... Yazın ki diÄŸer sürücüler ve ben sizlerin tecrübelerinden yararlanalım. Ancak bazı isteklerim var, öncelikle çok uzun olmayacak. Ä°ki paragrafı geçmesin mesela. Sonra diÄŸer sürücüleri ilgilendirmeyecek konular olmayacak. ‘‘Ulan ne demeye ima etmiÅŸ ÅŸimdi bu..?’’ diyeceÄŸimiz bir dille yazılmamış olacak. Tamam uzun yazmadığınız sürece ben dili düzeltmek için size yardımcı olurum. Ama ne olur çok uzun yazmayın. Sonra niye yayınlamıyor diye kızıyorsunuz, vallaha alınırım. Motorunuzla çekilmiÅŸ en janjanlı fotoÄŸrafınızı da eklerseniz bu iÅŸ tamamdır, anlaÅŸtık mı? Adresimi biliyorsunuz ruzgarinkizi@hurriyet.com.trÂ
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!