Ayşe Şule BİLGİÇ
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2007 00:00
Son bir haftadır, okuyucularımdan tuhaf postalar alıyorum. Birileri ısrarla Gaziantep’de tuhaf şeyler olduğunu, motosiklet kullanımının her yerde yasaklandığını söylüyor. Bense yazılanları okurken bunun kötü bir şaka olduğunu düşünmek istiyorum ama hayır şaka değil!
Evet evet yanlış duymuyorsunuz, tüm dünya’da özgürlük sembolü olan, ekonomik olması, park sorunu olmaması, doğayı ve yolları az yıpratması sebebi ile ’çağdaş bir ulaşım aracı’ olan motosikletler Gaziantep’de yasaklanmış durumda. Vallahi şaka yapmıyorum.
Olayı baştan anlatayım, 2000 yılında dönemin valisi Muammer Güler zamanında Yahya Göre isimli Başkomiser Ekipler Amirimiz şöyle bir tespitte bulunmuş ve İl
Trafik Müdürlüğü Komisyonuna sunmuş. Dilekçesinde diyor ki; " İlimiz şehir merkezinde trafiğe çıkan motosiklet ve mobilet türü araçların gürültü ve çevre kirliliğine neden oldukları, trafiğin yoğun olduğu saatlerde ana arterlerde araç konvoylarının arasından aniden çıkarak diğer sürücülerin dikkatini dağıttıkları, üç beş kişilik gruplar oluşturarak hız denemesi, yarış ve akrobasi hareketleri yaparak trafiği tehlikeye düşürüp, ölümcül, yaralanmalı ve maddi hasarlı kazalara sebebiyet verdikleri, evrakların tetkikinden ve geçmişteki tecrübelerden anlaşılmış olur, Motosiklet ve motorlu bisikletlerin İlimiz Doğumevi, Hürriyet İsasyon Caddesi, Söylemez Pasajı, Maarif,
Atatürk Bulvarı, Ordu Caddesine kadar günün her saatinde, 1993/10 sayılı İl trafik komisyonu gereğince de gece 21.30 ile sabah 07.00 saatleri arasında tüm il merkezinde trafiğe çıkmalarının yasaklanması yönünde İl Trafik Komisyonuna gündem maddesi sunulması hususunu arz ederim.’
EĞİTMEK YERİNE YOK EDİN
Gaziantep Valiliği İl trafik komisyon Başkanlığı da, 27.06.2000 tarihli kararında ’Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünün gerekçesi yerinde görülmüş, belirtilen cadde ve sokaklara motosiklet, motorlu bisiklet, ve bisiklet türünden araçların girmesinin yasaklanmasına, belirtilen yerlere ait yapıdan sorumlu Belediye tarafından ikaz levhaları dikilmesine, bu kararın basın yayın organları aracılığı ile halka duyurulmasına, 27.07 2000 tarihinden itibaren kararın uygulanmasına oy birliği ile karar verilmiş’ olduğu yazıyor. Kararın altındaki imzalar da yıllanmış imzalar. Başta dönemin Valisi Muammer Güler, İl Emniyet Müdürü Ali Karakan, Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Şükrü Erdoğan olmak üzere 7 kişinin imzası ile onaylanan bu karar bir süre uygulansa da halktan gelen yoğun tepkiler sebebi ile o dönem, 2 ana arter dışındaki yerler için, yurdumun unutulan, var olan ama uygulanmayan bin bir çeşit kararından biri olmuş.
2000 yılından beri 2 ana cadde dışında uygulanmadan rafta bekleyen bu kararı 7 sene sonra bazı akıllılar tekrar gündeme getirip, kararın üstündeki tozları atıp parlatmaya niyetlenmiş. Niyetlenmemekle de kalmamış kararın uygulamasına 7 sene sonra başlanmış. Antep’in dört bir yanına yüzlerce motosiklet giremez levhaları asılmış. 12 Mart 2007 tarihi ile de uygulama başlamış. İşte okuyucularımdan gelen tepkilerin de sebebi bu. Şu anda Antep ve çevresinde motosiklet sahibi binlerce insan şaşkınlık içinde bu saçma, bağnaz, ’eğitmektense yok edin’ mantığı ile hareket eden, bu çağ dışı kararı veren ve uygulayanlara bakıyor.
Gerçekten insanın inanası gelmiyor. Özellikle de evrakın altındaki Milli eğitim Müdürlüğünün imzası gerçekten insanı sinirden gülümsetiyor. Tamam haklı olabilirler. Motor kullanıcılarının bir kısmı tehlikeli sürüyor, bilgisizliklerinden ötürü tehlikeler de yaratıyor olabilirler ama bu mudur yani? Madem 3-5 kişi ’cozutuyor’ kökünden halledelim bu sorunu! Ne yapalım? Yasaklayalım! Şehrin her yanında yüzlerce motosiklet giremez levhasına harcadığınız parayı keşke, eğitime, bilinçli motor sürüşü konusunda çeşitli uygulamalar yapmaya, insanları motosiklet ve motosiklet kullanımı adına bilgilendirecek, onlara bu tehlikeyi ortadan kaldırabilecek eğitimi verecek aktivitelere harcasaydınız. Ama işte mantık öyle değil; ’Kim uğraşacak adam, eğit, öğret bu yaştan sonra. Kazık kadar olmuş da öğrenememiş biz mi uğraşacağız? Yasaklayın gitsin. Allah Allah! Dikin 300-400 tane de levha duymayan, görmeyen kalmasın.
Yetkililer görüş vermiyor
Konu ile ilgili bilgi ve görüş almak için yurdumun yöneticilerini aradım. Gaziantep Trafik Şube Müdürü Mehmet Nacar telefonda bana, ’Böyle bir yasak yok’ derken sesi titriyordu. ’Ama fotoğraflar var elimde görüyorum her yerde motosiklet giremez levhası var’ dediğimdeyse açıklama yapmaktan çekinerek Ulaşım Şube Müdürlüğü ya da Belediye ile görüşemem gerektiğini söylüyordu. Gaziantep Vali Yardımcısı İsmet Bayhan, Gaziantep gibi bir sanayi şehrinde, 7 binin üstünde motor satışının olduğu bir şehirde bu uygulamayı yerinde bir uygulama olarak görmediğini belirtti. Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzel Bey ve Ulaşım Daire Başkanı Can Hallaç’a ise ulaşmak mümkün olmadı. En kısa zamanda bu saçma ve çağ dışı uygulamanın kaldırılmasını, yerine tüm Gaziantep halkını ve motor kullanıcılarını bilinçlendirici aktivitelerin yapılmasını bekliyoruz.
Kenan şampiyonluğa koşuyorGeçtiğimiz aylarda size uzun uzun Kenan’dan bahsetmiş ve ’Bu çocuğa iyi bakın, bir gün onu Dünya Şampiyonu olarak izleyeceğiz’ demiştim. Kenan beni hiç yanıltmadan, gazı da hiç kesmeden, vurmuş kendini pistlere gidiyor. Türkiye’nin çok da fark etmediği, görmezden geldiği bu başarılar hiç de yabana atılır şeyler değil oysa. Türkiye gibi motosiklet kültürü az gelişmiş bir ülkeden 23 yaşındaki bir çocuğun, Dünya Süper Sport Şampiyonasında, motosiklet kültürünün göbeğinde büyümüş rakipleri içinden sıyrılıp kafaya oynuyor olması muhteşem bir başarı. Tüm motor sevdalıları Kenan’a iyi bakın. Her yarış bayrağımızı dalgalandıran bu çocuğa iyi bakın. Her iki tekercinin gururu o. Peki ne yaptı son zamanlarda bu çocuk diyen, kulağı çekilmesi gereken okuyucular için hemen söyleyeyim. Kenan Sofuoğlu 2007 Supersport Dünya Şampiyonası’nın ilk ayağı Katar’da birinci oldu. Boru değil yani çocuk birinci oldu. Avustralya’nın Phillip Island Pisti’nde yapılan sezonun ikinci yarışında ise elde ettiği ikincilikle, genel klasmanda liderliğini sürdürüyor. Bu sezon Hannspree Ten Kate Honda takımının en büyük kozu olan Sofuoğlu, sıralama turları derecesiyle dördüncü sırada start aldığı yarışı, beşinci sıraya düşmesine rağmen çok az bir farkla ikinci olarak tamamladı.