Güncelleme Tarihi:
Alışverişin incelikleri / Foto Analiz
Şirketlerin krizde aldığı en önemli derslerden biri de müşteriyi elde tutmanın ve sadık müşteri yaratmanın ne kadar önemli olduğuna yönelikti. Tüketicinin bilinç düzeyi arttıkça şirketler de istenen bilgilere yanıt vermek için derslerini daha sıkı çalışmaya başladı. Bunun da en etkili yöntemlerinden biri ise gizli ya da diğer adıyla gölge müşteri araştırmaları. PARA dergisinde yer alan habere göre krizle birlikte daha fazla talep edilen gizli müşteri sayısı 100 bine ulaştı. Gizli müşterilerin, tıpkı bir ajan gibi topladığı bilgileri rapor halinde firma yöneticilerine sunduğu belirtilen haberde firmaların, bayilerinin ve çalışanlarının müşterilerine nasıl hizmet sunduğunu görebilmek ve verilen eğitimlerin uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmek amacıyla bu yöntemi tercih ettiği kaydediliyor. Ayrıca gizli müşteri araştırmaları objektif olduğu için de ilgi görüyor.
YEREL MARKALAR DA UYANDI
Gizli müşteri talepleri imalattan perakendeye hemen her sektörde kullanılıyor. Şu sıralar en çok akaryakıt istasyonları, tüplü gaz firmaları, perakende mağazaları, fast food restoranları, sinemalar, teknoloji marketleri ve oteller bu yöntemden yararlanıyor. Eskiden sadece uluslararası ya da çok şubesi olan firmalar kullanırken artık yerel markalar da bu yöntemi kullandığı da verilen bilgiler arasında.
AJANLARIN ALIŞVERİŞİ BEDAVAYA GELİYOR
GİZLİ müşteriler açısından bu işin en büyük avantajı, alışveriş tutarının firma tarafından karşılanıyor olması. Böylece denetlediği akaryakıt istasyonundan benzin alan ya da restoranda yemek yiyen gizli müşterinin alışverişi bedavaya geliyor.