Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2003 00:00
Dünya genelinde büyük şirketlerin çoğunluğunda CEO’lar erkeklerden oluşuyor. Ünlü ekonomi dergisi Fortune’nun ilk 500 sıralamasında yer alan şirketlerden yalnızca 7’sinin başında kadın CEO var. İngiltere’de ise ilk 100 şirketten yalnızca birinin yöneticisi kadın. Büyük şirketleri yöneten kadın sayısının az olmasının en bilinen sebebi, kadınların çocuklarıyla erkeklerden daha fazla ilgilenmesi... Ancak satış, finans, pazarlama gibi bazı alanlarda CEO’nun hemen altında çalışan kadınların sayısı son dönemde büyük artış gösteriyor. KADINLAR NEDEN CEO OLAMIYOR?The Economist dergisindeki habere göre, kadınlar şirket yönetimine yükselen basamaklarda üç ana problemle karşılaşıyor. Birincisi, gerçekten gerilimli, kendilerini yüksek yerlere taşıyacak işler bulamıyorlar. Araştırmalar, sıkıntılı şirket ayrılıklarını ya da yeni başlatılacak bir işi yönetmek için erkeklerin kadınlardan daha fazla tercih edildiklerini gösteriyor. İkincisi, kadınlar erkeklere göre iş ve sosyal yaşam ayrımını daha fazla gözetiyor. Erkeklerin iş çevrelerinde erkeklerle kurdukları dostlukları sosyal yaşamlarına taşımaları yükselmelerinde yardımcı oluyor. Kadınların CEO olmak konusunda önüne çıkan engellerden üçüncüsü de liderlikle uyumlu bir imaj geliştirmekte zorlanmaları. Bu konuda kadınların önünde daha az rol model var ve erkek stili bir modeli benimsemek kadınlarda pek işe yaramıyor. “Saldırgan” erkek yöneticilere hayran olunurken, aynı özelliğe sahip kadın lider özellikle diğer kadınlar tarafından hoş karşılanmıyor.
button