Deride gençlik çağı

Güncelleme Tarihi:

Deride gençlik çağı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 1999 00:00

Haberin Devamı

Derimod, gençlere yönelik yeni bir seri yarattı: Mood by Derimod... Dinamik, kışkırtıcı, minimalist ve ekonomik. Bu, gençlerin deriyle kesin buluşması olacak.

Derimod'da birşeyler oluyor. Hey gençler, genç ruhlular, yalnızca sizin için bir deri giyim serisi yaratıldı. Deride ünlü marka Derimod, gençlerin dünyasına tam dalış yapıyor. Mood by Derimod serisinden giyinmek için tek koşul var: Kendini genç hissetme. Gerisi kolay...

Ne zaman bir deri ceket, biraz eskimiş, sahibiyle hemhal olmuş bir deri ceket görsem aklıma Tenessee Williams'ın bir öyküsü gelir. Sırtında yılan derisi ceketi, elinde gitarıyla kasaba kasaba dolaşan vahşi bir gencin öyküsüdür. Hiçbirşeye, hiçkimseye bağlanmayan bu yalnız kovboydan geriye deri ceketi kalır. Ardından söylenen ise şudur: Böyle vahşi insanlar tıpkı yılanlar gibi deri değiştirir. Yılanın geçtiği yerde nasıl attığı eski derisi kalırsa, işte onlardan da bu deri ceket kalır. Ve iz sürmek isteyenler için bir yoldur bu. Ve vahşiler birbirlerini böyle bulup izlerler.

Derinin bir büyüsü vardır. Deri tutkunları bilir: Deri giydiğinizde giyinmekten çok, ‘‘daha fazla kendiniz’’ olursunuz. Kimbilir belki dokusundandır. İnsanla teması en doğal olan malzeme. Işığı var. Parlıyor, yansıtıyor. Çok şık bir giysi, kendi başına birşeyler ‘‘söyler’’. Ama deri giysinin sözleri tam tamına sizin sözlerinizdir. Deri giysiler moda tarihinde hep kült olana yakın olmuştur. Dünya görüşü ve yaşama biçimiyle insanın sözcülüğünü yapan başka bir malzeme tanıyor musunuz gardırobunuzda? Başkalarını bilmem ama ben giysilerim içinde hep deri olanlara bağlanmışımdır ve itiraf edeyim ne kadar eskiseler de elden çıkarma konusunda çok cimriyim. Çünkü deri eskimez, sahibiyle birlikte değişir.

BİR TREND KURDU

Geçen yıl başlayan deri trendi tam yükselişe geçti bu yıl. Modacılar tasarımlarında yekpare veya detay olarak deri kullanıyor. Ülkemizde de deri satışlarında patlama yaşanıyor. Bu, trend haberiydi. Gelelim iyi habere: 25 yılını kutlayan Derimod gençler için bir seri yarattı: Mood by Derimod... Genç ve kendini genç hissedenlere (mood: ruh hali). Derimod bu seriyle ‘‘genç dünya’’ya tam bir dalış gerçekleştiriyor. Serinin özelliği mi? Dinamik, minimalist ve ekonomik. Modeller kullanışlı, rahat ve insanla birlikte yaşıyor. Çünkü çizgileri gençliğe ayak uyduruyor. Giyildiğinde gerçek anlamda ‘‘sizin’’ oluyor.

Derimod'un patronu Ümit Zaim'le Mood serisini konuştuk. Dünya modasını çok yakından izleyen Zaim, müthiş bir zamanlamayla projesini gerçekleştirmiş. Dünyada modanın en hareketli ve renkli biçimiyle artık gençlerin dünyasında yaşadığı son yıllarda Ümit Bey, Türkiye'nin nüfusu en genç ülkeler arasında olduğu gerçeğinden yola çıkarak Türk gençleri için kelimenin tam anlamıyla bir ‘‘kıyak’’ yapmış. Hem de derinin altın çağında.

Derimod'un bu genç kimliği yalnızca üst giysilerle sınırlı değil. Aralıkta ‘‘streç deri’’ giysiler çıkacak piyasaya. Ve çok iddialı bir ayakkabı koleksiyonu da geliyor.

Ürün tasarımında iki italyan stilist görev alıyor. Deriler siyah, bordo ve toprak renklerinde çalışılmış. Seri yaratılmadan önce çok kapsamlı araştırmalar yapılmış. Gençlerin dünyası köşe bucak incelenmiş, workshoplar gerçekleştirilmiş.

Böylesine kapsamlı bir düşünüş sözkonusu olduğuna göre merak ettiğim bir konuyu soruyorum: ‘‘Parfüm düşünüyor musunuz?’’

Ümit Bey kısacık bir duraklamadan sonra gülmeye başlıyor. Yanıt tahmin ettiğim gibi: ‘‘Evet.’’

Ümit Zaim tam bir trend kurdu. Artık nasıl düşündüğünü kestirebiliyorum. O yüzden aklımdaki soruyu sormuyorum bile. Cevabını tahmin edebiliyorum: Eminim Mood, tıpkı Tommy Hilfiger'ın yaptığı gibi sanatçıların konserlerinde sponsorluk yapmayı da düşünüyordur.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!