OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 10, 2005 00:00
Deri Tanıtım Grubu adı ile bir sivil inisiyatifi hayata geçiren Türk dericileri, dünyada markalaşmak amacıyla tanıtım atağı başlattı. İlk yıl için 2 milyon dolarlık bütçeyle yola çıkan Deri Tanıtım Grubu’nun Başkanı ve Sözcüsü Ümit Zaim, ‘Dünyada nasıl İsviçre denince akla çikolata ve saat ya da İtalya denince ayakkabı ve pizza geliyorsa, deri denince de Türkiye geliyor. İşte biz bu algılamayı daha da güçlendirmek için çalışacağız’ dedi.ÖNCE İÇ PAZAR: Türk derisini içeride ve dışarıda tanıtırken, pazar ve ihracat potansiyelini artırmayı amaçladıklarını söyleyen Zaim, bunun için 3 aşamalı bir kampanya planladıklarını bildirdi. Buna göre kampanyanın ilk ayağında, turistlere yönelik olarak İstanbul ve Antalya’daki havalimanları billboardlarla donatıldı. Sonbaharda iç pazara dönük kampanyaya başlanılması planlanırken, bu organizasyonda deri ürünleri kullanmasıyla tanınan ünlü sanatçı, sporcu ve siyasetçilere de yer verilmesi düşünülüyor. Yurtiçindeki kampanyayla satışların ilk yıl yüzde 25 oranında artırılması hedeflendi. HEDEF ÜLKE SEÇİLECEK: Dericilerin asıl büyük tanıtım kampanyası ise yurtdışında yapılacak reklam ve iletişim çalışmalarından oluşacak. Bu kapsamda her yıl bir ülke seçilip, o ülkenin ünlülerine Türk deri ürünleri giydirilecek, ayrıca billboardlarla da tanıtım yapılacak. İlk yıl hedef ülke olarak ise ABD ile Japonya arasında
seçim yapılacak. BÃœTÇE BAÄžIÅž VE AÄ°DATTAN: Öte yandan Deri Tanıtım Grubu’nun 2 milyon dolarlık baÅŸlangıç bütçesinin ise, 1 milyon doları deri sektöründeki sivil toplum örgütlerinin bağışlarından, diÄŸer 1 milyon doları da firmaların ihracat yaparken ödenen binde 1 aidatın binde 2’ye çıkarılmasından saÄŸlandı. Grubun bütçesinin önümüzdeki yıllarda da 1 ila 3 milyon dolar arasında olması öngörülüyor. Deriyle gurur duyalımTÃœRKÄ°YE’nin deri ihracatının 1 milyar doları bulduÄŸunu, bu rakamın içeride turistlere yapılan satışlar ve bavul ticaretiyle 3 milyar doları da geçebileceÄŸini ifade eden Ãœmit Zaim, Türk halkının, Türk derisiyle gurur duyması gerektiÄŸini söyledi. Rusya ve Ukrayna’daki büyük maÄŸazalarda ‘Burada Türk ve Ä°talyan derisi satılır’ ÅŸeklinde yazılar bulunduÄŸunu bildiren Zaim, ‘Sayın CumhurbaÅŸkanları ve BaÅŸbakanlarımız yurtdışındaki dostlarına hediye olarak yıllardır gururla Türk deri ceketlerini götürdüler. Ben ÅŸahidim Sayın Turgut Özal, bizim diktiÄŸimiz ceketleri Sayın Margareth Thatcher ve George Bush’a hediye etmiÅŸti’ dedi.Kimlerden oluÅŸtuDERÄ° Tanıtım Grubu’nu oluÅŸturan sivil toplum kuruluÅŸları şöyle: Ä°stanbul ve Ege Deri ve Deri Mamulleri Ä°hracatçılar BirliÄŸi, Türkiye Deri Vakfı, Türkiye Deri Sanayicileri DerneÄŸi, Türkiye Deri Konfeksiyoncuları DerneÄŸi, Çorlu Deri Sanayicileri DerneÄŸi, Ä°stanbul Organize Deri Sanayi Bölgesi, Ä°zmir Serbest Bölge, Tuzla Deri Serbest Bölge ve Ayakkabı ve Ayakkabı Yan Sanayicileri DerneÄŸi.Â
button