Güncelleme Tarihi:
Bu göreve getirilene kadar denizle fazla bir ilişkim yoktu doğrusu. Denizi sadece tatillerde severdim. Hobi olarak bile hayatımda bir yeri yoktu. Ankaralıyım çünkü. Tekne alayım, teknede kalayım diye bir merakım yoktur. Hiç tekne tatili yapmadım. Balık tutmaktan bile anlamam. İDO ile birlikte deniz yaşamım başladı. Şirketimizde 2 bine yakın çalışan var. Malum, işimiz deniz olduğu için çalışanların büyük bir bölümü denizle iç içe kişiler. Bu nedenle ilk önce denizcilik kültürünü ve denizle ilgili terminolojiyi öğrenmeye başladım. Şimdi 17 araba vapuru, 10 hızlı feribot ve 25 deniz otobüsünden oluşan bir filonun başındayım. 1990’lı yıllarda Bostancı Karaköy arasında çalışan deniz otobüslerini yolcu olarak çok kullandım ama hayatımda hiç İDO feribotuna binmedim. Ama aralık ayına kadar tüm hızlı feribot, deniz otobüsü ve arabalı vapurlara bineceğim.
YUNAN ADALARINA SEFERLER PLANLIYORUZ
Hedefimiz tempomuzu yükseltmek hatta koşmak. İDO yılda 50 milyon yolcu taşıyordu. Bunu gelecek 5 yılda 100 milyona çıkaracağız. Artık rotalarımız Marmara Denizi’yle sınırlı kalmayacak. Ege, Karadeniz ve Akdeniz’e açılacağız. Bu yıl değil ama gelecek yıl Yunan Adaları seferleri başlayabilir. Akdeniz’in her tarafı bizim için bir destinasyon olabilir. Bu hedefler için bünyemizdeki 52 gemi dışında yeni gemiler alınacak. Akdeniz’de kruvaziyer işletmeciliği de yapabiliriz. Çok somut bir proje yok ama ilgi alanımız içinde.
Keza TIR ve kamyonlar için yeni gemilerin alınması gündemde. Büyük hacimli araçlar İstanbul’a uğramadan Tekirdağ-İzmit, Ambarlı-Bandırma arasında Ro-Ro gemileriyle taşınacak. Karadan 3-4 saatte alınacak yolu denizden 1.5 satte geçeceğiz. Bu rotalar henüz kesin değil ama ana amacımız bu.
HER KOLTUĞA ÖZEL TELEVİZYON EKRANI
Deniz otobüsleriyle seyahat da çok daha konforlu hale gelecek. Örneğin, koltuk arkalarına televizyon ekranı koyacağız. Bizden önce yapılan anlaşma gereği halen deniz otobüslerinde tek kanallı televizyon yayını yapılıyor. Bunu sonlandırmayı planlıyoruz. Yeni dönemde herkes tıpkı uçaklardaki gibi özel ekranını seyredebilecek, hatta oyun bile oynayacak. Tüm hatlarda bedava kablosuz internet bulunacak. Gemilerimizin üzerine reklam giydirmeleri alacağız. Bundan da büyük gelir bekliyoruz. İDO bünyesindeki tüm büfeler de eylülden itibaren yenilenecek. Ünlü kahve zincirleri gemilerde ve iskelelerde şube açacak. Fiyatlar havalimanına göre düşük olacak tabii ki. Ama aynı kalitede hizmet sunacak.
KABATAŞ-BURSA ARASINDA SÜRPRİZ FİYAT GELİYOR
Planlarımız arasında önem verdiğimiz hatlardan biri de Kabataş-Bursa Güzelyalı. Bu iki iskele arasında saat başı sefer yapılacak ve 1 saat 45 dakika sürecek. İskelede inen yolcular tıpkı Londra’daki gibi çift katlı otobüslerle Bursa’ya ulaşacak. Hatta tanıtım amacıyla bu seferi ilk aylarda çok komik bir bedelle yapacağız. Başlangıç için belki de İstanbul içi Bostancı-Bakırköy hattından arasından bile ucuz olacak.
ERKEN AL UCUZA AL
1 Temmuz 2011’den itibaren uygulamaya geçen yeni sistem sayesinde, erken bilet satın alan İDO yolcuları daha ekonomik koşullarda yolculuk yapabiliyor. Yeni sistemle yolcular, ne kadar erken bilet satın alırsa, bilet fiyatları o kadar ekonomik olacak. Pilot uygulamanın başlayacağı Yenikapı-Bandırma hattında, yaya yolcu bileti 35, araç bileti 140 lirayken, uygulanacak dinamik ve esnek fiyatlandırmayla bu rakam, yayalar için 5, araçlar için 30 liraya inebilecek. Sefer tarihi yaklaştıkça bilet fiyatları kademeli artacak.