David Bradshaw’dan Tween’e tavsiye

Güncelleme Tarihi:

David Bradshaw’dan Tween’e tavsiye
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2006 00:00

İtalyan markaları ile rekabeti onlardan biri olmaya çalışarak sağlayamazsınız; kendi kimliğinizdeki farklılıkları hissettirerek daha sağlam bir yer edinirsiniz

Prada, Miu Miu, Jil Sander, Arena gibi markaların erkek koleksiyonunu var eden tasarımcı David Bradshaw’un ilk koleksiyonu hazır. Koleksiyonda neler var?

- Koleksiyon 70’li yılların esintilerini taşıyor. Küçük yakalı, dar ve boyları birkaç santim daha kısalmış ceketler, yüksek belli dar paça pantolonlarla kombine ediliyor. Küçük yaka gömlekler takım elbiselerin kumaşlarından yapılmış ince kravatlarla bir arada kullanılıyor. Ünlü İngiliz dedektif Sherlock Holmes’un vazgeçilmez trençkotu da koleksiyonun dikkat çekici parçalarından biri.

David Bradshaw’un tam olarak markaya ve koleksiyona katkısı nedir?

- Koleksiyon hazırlama süreci olan altı ay içerisinde ayda bir iki gün bir araya geldik. Paylaşılması gereken önemli detaylar için sürekli iletişim halindeydik. David Bradshaw dünya erkek modasında kült bir isim. Bu nedenle çok yoğun çalışıyor. Biz Tween’ in de dünya lider markalarının arasında olması ve nasıl olması gerektiği konusunda David’in danışmanlığını aldık. Tween’in ana görüntüsü ve marka algısında ne gibi farklılıklar yapılması gerektiği, hedef pazarlarda nasıl lanse edilmesi gerektiği ve bu hedeflerin koleksiyonun her parçasında nasıl uygulamamız gerektiği üzerinde çalışmalar yaptık. Çalışmalarımızın ilk aşamalarında sezon trendlerini diğer moda devlerinin hangi yönde ilerlediğini (ki Paul Smith, Thome Browne birçok moda devi gibi David’in yakın arkadaşları) ve Tween’in bu önemli markalar içerisinde nasıl fark edilebilir hale getirebileceğimiz üzerine stratejik bazı çalışmalar yaptık. Bu çalışmaların
/images/100/0x0/55eb56f6f018fbb8f8baeef7
sonunda öncelikle Tween’in kimliğinin belirlenmesi gerektiğini saptadık. Satışa sunulacak her üründe Tween’in hangi kültürden, hangi orijinden olduğunu hissettiren detaylarla marka kimliğini hissettirmek gerektiğine karar verdik. David’in önemli saptaması şöyle oldu: İtalyan markaları ile rekabeti onlardan biri olmaya çalışarak sağlayamazsınız; kendi kimliğinizdeki farklılıkları hissettirerek daha sağlam ve doğru bir yer edinmiş olursunuz. Biz de bunun üzerine İstanbul’da sahip olduğumuz en önemli unsurun doğu ve batı kültürünü ayrıştırmadan yaşamak oluğunu ve buradan yola çıkarak ilerlememiz gerektiğine karar verdik.

Tween markasının hedefleri de değişti değil mi? Yeni hedeflerden bahseder misiniz?

- Tween markasının ana hedefi bir dünya markası olmak ve uzun yıllar öyle kalabilmek. 2008 kış koleksiyonu ile İngiltere ve Japonya pazarında var olmak ve bu hedef doğrultusunda sadece Tween markası için Londra’da bir mağaza açmak.

Markanın kimliği neydi, ne oldu?

- Tween uç sınırlarda, farklı olmayı seven ve radikal bir görüntüye sahipti. Yeni kimliği ile Tween, yalınlıkla farklılığı yakalayarak daha sofistike bir kimliğe büründü. Transparanlar, çok taşlı baskılar yerine farklı ve yeni kalıplarla erkek modasında öncü olmaya ve trend yaratmaya devam edecek.

DEDEDEN MODACI

Güneş Güner Işık, İstanbul doğumlu. Üç kuşak tekstilci bir aileden geliyor. Dedesi Ali Güner İstanbul’un sayılı erkek terzilerinden. Babası 45 yıldır tekstille uğraşıyor. O da çocukluğundan beri hep tekstil alanında çalışmak istemiş. İletişim okumuş ama yaz tatillerinde Milano’ya giderek tasarım kursları almış. İkinci senenin sonunda Damat için çalışmaya başlamış. Bir süre sonra İtalya’ya geri dönmüş. İstituto Marangoni de Fashion Design eğitimi almış. Okulun son yılında Katherine Hamnet, Helmut Lang ve Gaultier markalarının üreticisi olan Wardrobe firmasında part time çalışmış. Bir süre kendi markası için çalıştı. Sekiz ay önce Damat-Tween’e geri döndü. "Maskülen detaylarla uğraşmak daha zor ve yorucu olsa da erkek modasını her zaman kadına tercih ettim ve yaptığım işi çok seviyorum" diyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!