Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2007 00:00
Ortadoğu’da mücevher perakendeciliğinde önde gelen firmalardan olan Dubaili Damas, Türkiye’de 2011 yılına kadar 25 mağaza açmayı planlıyor.
Eski TGSD Başkanı ve Ceylan Tekstil’in eski Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Atuk’la ortaklık kuran Damas’ın Yönetim Kurulu Başkanı Tawhid Abdullah, "Türkiye, dünyada mücevher pazarı en hızlı büyüyen iki ülkeden biri. Biz gençleri de kucaklarız" dedi.
TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) eski Başkanı Bülent Atuk, Dubaili mücevher perakende şirketi Damas’la ortaklığa giderek mücevher sektörüne girdi. Ceylan Tekstil’den ayrılan ve bu şirketteki hisselerini ailesine devreden Atuk, yeni işinde oğlu Gökçe Atuk’la çalışıyor. Dünyada 450 mağazası olan Damas, Türkiye’de özellikle gençleri hedef alarak 2011 yılına kadar 25 mağaza açmayı hedefliyor.
TEKSTİLDEN MÜCEVHERE YÖNELDİ: Bülent Atuk, oğlu Gökçe Atuk’la bazı şirketlerde ortak, bazılarında danışman olarak yer alacak. Atuk, Ceylan Tekstil’deki hisselerini ailesine devrettiğini ve yeni yatırımda oğlu Gökçe Atuk’a yardım edeceğini belirterek, tekstil de de sıkışıklık olduğunu kaydetti. Gökçe Atuk ise, annesi Dilek Ertek’in 13 yıl önce takı markası Tiffany&Co’yu Türkiye’ye getirdiğini ve birkaç markayla beraber Collection adı altında faaliyet gösterdiklerini, iki yıl önce ise Dubaili Damas’la ortaklık yaptıklarını dile getirdi. Gökçe Atuk, Türkiye’de markalı mücevherin yerleşmesi için çalışacaklarını ve sektörün önünün açık olduğunu anlatarak, Damas’ın Türkiye’de perakende mücevher sektörüne girmek istediğini ve kendileriyle bu amaçla irtibata geçtiğini kaydetti.
25 MAĞAZA AÇARIZ: Mücevherde yıllık 1.2 milyar dolarlık ciro yapan Damas’ın CEO’su Tawhid Abdullah, Türkiye’de büyük potansiyel gördüklerini belirterek, "Mücevher sektöründe gençlere yönelik faaliyet yok. Bu alanda önemli boşluk var. 2011 yılına kadar 25 mağaza açacağız. Geçen iki yıl içinde altı mağaza açtık. Bu mağazalar için 25 milyon dolar yatırım yaptık" dedi. Abdullah, son beş yılda mücevher sektöründe dünyada en çok büyüyen iki ülke arasında yer alan Türkiye’de markalı mücevher alanında büyük potansiyel bulunduğunu da ifade etti. Fiyatına göre en iyi değeri veren firma olacaklarını dile getiren Abdullah, mücevher perakendeciliğinde diğer mağazlardan farklı olarak kendi markaları dışında dünyanın çeşitli markalarını da sattıklarını ve müşteriye çok çeşit sunduklarını aktardı.
GENÇLERİ HEDEFLEMİYOR: Abdullah, müşteri segmentasyonuna giderek orta ve üst gelir yanında gençlere yönelik de mağaza açacaklarını kaydederek, "Bugüne kadar mücevher firmaları gençleri hep ihmal etti. Gençleri hedef almadılar. Bu da büyüdüklerinde gençleri sektörden uzak tutuyor, bu nedenle bu sektörde marka sadakati yok. Hiçbir ülkede gençler hedeflenmiyor. Dünyadaki başarımızı da buna borçluyuz. Damas Exclusive ve Damas Young gibi farklı mağazlarımız olacak" dedi.
2 milyon dolara da ürünümüz var erkeklere de yöneleceğiz
DAMAS CEO’su Tawhid Abdullah, çok geniş fiyat aralığında 50 dolarla, 2 milyon dolar arasında değişen fiyatlarda ürün çeşitleri olduğuna işaret ederek, erkekler için de mücevher markaları olacağını, bu grubu da ihmal etmeyeceklerini dile getirdi. Abdullah, sözlerini şöyle sürdürdü: "Müşterinin talebine göre mücevher üretiyoruz. Mücevheri hayat tarzına uygun yapıyoruz. Türkiye’de şu ana kadar açtığımız mağazaları kendimiz açtık. Franchise vermiyoruz. Bazı mağazalarda Atuk Ailesi’yle ortaklığımız var, bazılarında da yönetimi onlar yapıyor."
Üretimin yüzde 30’unu Türkiye’de yapıyoruz
TAWHID Abdullah, Türkiye’de mücevher üretim planları olmadığını zaten Damas altında bulunan Baraka, Cevaher gibi markaların yüzde 30’unun üretimini Türkiye’de yaptıkları bilgisini verdi. Abdullah, "Türkiye’de üretimizi artırmayı düşünüyoruz. Her yıl Türkiye’den 30 milyon Euro değerinde 2 ton mücevher ithal ediyoruz. Zaten mücevherde usta üreticiler Türkiye’de. Ustaların yanında gelip üretim yapmayı düşünmeyiz. Altınbaş’la çalışıyoruz. Ancak Altınbaş’ın üretimleri Türkiye’deki mağazalarımızda satılmıyor" diye konuştu.