Dakar 2009’un can bilançosu; 3 ölü 2 koma

Güncelleme Tarihi:

Dakar 2009’un can bilançosu; 3 ölü 2 koma
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2009 00:00

Dünyanın en zorlu rallisi Dakar, 14’inci son özel etabıyla Arjantin’de sona erdi. Jim Beam Dakar Türk takımı adına bizim deli Kemal bir kez daha Türk bayrağını finişe ulaştırmayı başardı. "Aaaaa eee hani Kutlu ne oldu" derseniz başlığa bakıp aklınıza kötü kötü şeyler getirmeyin Kutlu da taş gibi maşallah. Sevgili Kutlu Torunlar 8’inci etap başında motorunda yaşadığı mekanik arıza nedeniyle yarış dışı kalmıştı. Hepsi bu.

Takım arkadaşı Kutlu’nun yarış dışı kalmasına Kemal Merkit de çok üzülmüş olacak ki, yarış sonrası "Türk bayrağını finişe ulaştırdığım için büyük gurur duyuyorum. Gönül isterdi ki Jim Beam Türk Takımı olarak Kutlu ile birlikte finiş podyumuna çıkalım. Ancak motor sporlarında her an her şey olabiliyor. Yarışın ilk gününden itibaren yaşadığım motor arızaları, çölde gecelememiz ve diğer sorunlarla birlikte Dakar’ı bitirmiş olmaktan çok mutluyum. Tüm sponsorlarımıza ve destek veren herkese sonsuz teşekkürler."

DAKAR YİNE ÖLÜM GETİRDİ

Şimdi izninizle Dakar 2009’un seyrinden ve sonuçlarından detaylıca bahsetmeden önce bir konuya dikkat çekmek istiyorum. Bu sene 3-18 Ocak tarihleri arasında Arjantin Şili topraklarında gerçekleşen Dakar Rallisi’nde yine bir motosikletçi hayatını kaybetti, bir diğeri komada, organizasyondan da 2 kişi vefat ederken, otomobil kategorisinde yarışan ve yarışta kaza yapan bir İngiliz pilot da komada. Yani kısaca 2009 Dakar’ın telef listesi 3 ölü 2 koma!

Bu ilk kez olmuyor elbette 1979 yılından buyana Dakar Rallisi’nde toplam 26 yarışmacı 25 de seyirci olmak üzere toplam 51 kişi hayatını kaybetmiş.

DUALAR KEMAL VE KUTLU’YA

İnsanların ölümü göze alarak girdikleri bu yarıştaki adrenalini siz düşünün artık. Her sene nerdeyse en az bir yarışmacı ölüyor. Bu yarışa giren biri olsam sürekli ölümün soğuk nefesini ensemde hissederdim. Acaba bu seneki ben miyim diye? Bu anlamda sevgili Kemal ve Kutlu’yu bir yandan cesaretlerinden dolayı tebrik ederken bir yandan da; "eee be oğlum yeter, kaç senedir Azrail’i zorluyorsunuz, biz sizi Dakar’a katılmasanız da çok seviyoruz.’ diyesim geliyor ama biliyorum ki onlar biz onları daha çok sevelim diye değil gerçekten bu işten büyük bir zevk aldıkları için yarışıyorlar. Bu durumda bizim de her sene dua edip beklemekten başka çaremiz kalmıyor. Bu seneyi de çok şükür sağ salim atlattılar ya, buna da şükür! Yapacak bir şey yok görünen o ki, memleket motorcuları olarak bize de her sene bu adrenalini yaşamak, oh bu sene de sağ salim geçti demek kalıyor.
/images/100/0x0/55eab8ccf018fbb8f89281ed


DAKAR 2009’DAN DETAYLAR

3 Ocak’ta Arjantin’nin başkenti Buenos Aires’den start alan Dakar Rallisi’nde 14’inci ve son Etap Cordoba Buenos Aires arasında 227 kilometresi özel etap olmak üzere toplam 792 kilometre olarak geçildi. Yarışa devam eden 114 motosikletçi arasında 111’inci sırada start alan Merkit özel etap kontrol noktalarını 81’nci ve 76’ncı sırada geçerek özel etabı 77’nci sırada tamamlamayı başardı. Merkit Genel Klasmanda 111’nci sırada yer aldı. Ralli’nin son etabında başı Helder Rodrigues çekerken İspanyol Marc Coma 2009 Dakar Rallisi’nin motosiklet kategorisi şampiyonu oldu. Fransız Cyril Despres 2. oldu.

112 MOTOSİKLET YARIŞI TAMAMLADI

31 yıllık tarihinde ilk kez Güney Amerika kıtasında gerçekleşen Dakar Rallisi bir kez daha Dünyanın en zorlu rallisi olduğunu kanıtladı. 49 ülkeden 217 motosiklet, 30 ATV, 188 otomobil ve 80 kamyonun start aldığı rallide Patagonya ovaları, And dağları ve Atakama Çölünü geçildi. Yarış sırasında And Dağları ve Atakama Çölü etaplarında kısaltma yapılırken, 11. özel etap hava şartları nedeniyle iptal edildi. Start alan 217 motosikletten 112 si yarışı bitirebildi.

2009’da yine iki motosiklet fuarı

Valla motosiklet sektörü bir yılda iki fuarı kaldırabilecek, kalkındırabilecek hacimlerde mi emin değilim ama bu yıl yine geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi iki ayrı motosiklet fuarımız var. Ama geçen senelerdeki organizasyonlar değil ikisi deÖ Biri yine Ares Fuarcılığın düzenlediği MOTOSHOW. Motoshow Moted’in desteklediği ve geçtiğimiz senelerde motorcular arasında BÜYÜK FUAR olarak anılan ve sektörün önemli markalarının bir arada bulunduğu keyifli bir fuardı. Ama bu sene durum biraz farklı.

Bu sene öğrendiğime göre MOTED, MOTOSHOW’daki desteğini kesti. Ve Dünya Fuar Yapım firması tarafından düzenlenecek olan bir başka Fuar organizasyonuna MOTOPLUS’a destek vermeye karar verdi. MOTOPLUS 2009, 5-8 ŞUBAT tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi/Yeşilköy’de düzenlenecek. MOTOSHOW’un tarihi ise bir değişiklik olmazsa 19-22 Mart TarihlerindeÖ Bunlar birer ön bilgi olsun. Fuarlarla ilgili geniş haberlere önümüzdeki haftalarda fuar tarihleri yaklaştıkça sizlerle paylaşacağım.

Avrupa’nın en büyük Harley servisi

Harley Davidson Türkiye uzun zamandır bu servis işine kafayı takmıştı. Meslek liselerinden birinin motor bölümüne şahane bir Harley servisi kurmuş, böylece hem kalifiye insan yetiştirmeyi hem de sektör- millete hayırlı bir iş yapmayı başarmıştı. Şimdi de 7 Adet lifti, lastik sökme takma ve balans makineleri, custom bölümü, digital technician ve daha bir çok özelliği ile Avrupa’nın en büyük Harley-Davidson servisini Gayrettepe’de hizmete açmışlar. Servis, bu biraz önce bahsettiğim, meslek lisesi çatısı altında kurdukları servis eğitim bölümünden mezun olan sertifikalı geniş teknisyen kadrosu ile en üstün hizmeti almak isteyen Harley sahipleri için tasarlanmış. 10 Acak’ta açılışı yapılan servisin vatana millete ve tüm Harley sahiplerine hayırlı olmasını diliyorum..

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!