Daha fazla tanıtım gerek

Güncelleme Tarihi:

Daha fazla tanıtım gerek
Oluşturulma Tarihi: Eylül 09, 2006 16:59

17-21 Eylül tarihleri arasında yapılacak olan SPA ve Healtex fuarından beklentileriniz neler?- Bu fuar bizim kalitemizi ve faaliyetlerimizi görücüye çıkaracağımız, çok önemli bir platform. Yurtdışındaki insanlar, olanaklarımızı henüz tam anlamıyla bilmiyorlar. Bu bizi tanımaları için çok önemli bir adım. Ama tabii ki sadece bir tek fuarla her şey bir anda değişmeyecek. Adım adım ilerleme kaydedilen bir sektör bu. Devletin bu fuara desteği var mı?- Evet, devlet bu fuarı destekliyor. Biz tek başımıza hastanelerimizi ya da otellerimizi tanıtamayız. Devletin mutlaka yanımızda olması gerekiyordu ve oldular da. Ama yapılacak daha çok iş var. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Türkiye için çektikleri tanıtım filmleri gibi bizim de filmler çekmemiz, broşürler bastırmamız gerekiyor. 4- KAPLICA TEDAVİSİNDEKİ DURUM NEBu topraklar kaplıca konusunda oldukça şanslı yerler. Dünya da bunun farkında. Bel, baş, boyun ağrılarına, fıtık rahatsızlıklarına, böbrek taşı, hipertansiyon, çeşitli cilt hastalıkarına iyi geldiği ve tedavi edici özelliği olduğu bilinen bir şey. Avrupalılar bilindiği üzere yaşlı bir nüfus. Bu nedenle bu tür hastalıklarını tedavi ettirmek için, kaplıcaları çok ziyaret ediyorlar. Her sene 200 bin turist kaplıca tedavisi görmek için geliyor. Bu kesinlikle çok iyi bir rakam. Pamukkale, Afyon, İzmir, kaplıca ve medikal SPA otelleri açısından çok ziyaretçi bulan merkezler.5- YURTDIŞINDAN TÜRKİYE’YE SPA ALANINDA NE KADAR TALEP VARTürkiye SPA konusunda son yıllarda çok büyük atılımlar yaptı. Avrupa’yla rekabete girecek düzeyde iyi yatırımlar yapıldı. Ama SPA konusunda dikkate alınması gereken bir ayrım var. Rahatlamak, dinlenmek amacıyla SPA masajları yaptırmak ya da SPA kültürünün içinde yer alan jakuzilerden, havuzlardan yararlanmak, sigorta kapsamında değil. Ama tedavi amacıyla, doktor gözetiminde ya da doktor reçetesiyle uygulanan SPA tedavileri sigorta kapsamında.6- SPA’NIN SAĞLIKTURİZMİNDEKİ PAYISPA günümüzde en popüler kavramlardan biri. İnsanlar hem rahatlayıp güzelleşiyorlar, hem de bunun aracılığıyla tatil yapma imkanı buluyorlar. Avrupalıların genel profiline baktığımızda da, seyahat etmeyi çok seven insanlar. Bu nedenle ülkemizde artan tesis sayısının da farkındalar. Sağlık turizminde insanların cebinden ödeyerek aldıkları bir hizmet rehabilitasyon anlamında kullanılan SPA ama buna rağmen yavaş yavaş ilgilerini çekmeyi başarıyoruz.7- SPA KÜLTÜRÜNÜN İÇİNDE NELER YER ALIYORSPA açılımı itibariyle suyla gelen sağlık demek. Yapılan öncelikli hizmet de tabii ki suyla uygulanıyor. Jakuziler, havuzlar, su yatakları bunlardan bazıları. Ayrıca çeşitli masaj uygulamaları. Bunların içinde Bali masajından aromaterapi masajına, çikolata masajından Derin Asya masajına kadar birçok masaj çeşidi var. Ayrıca kozmetik ürünleri ya da doğal ürünler kullanılarak yapılan cilt bakımları, maskeler de SPA’nın kapsamı içinde. 8- TÜRKİYE’Yİ SPA İÇİN DAHAÇOK HANGİ ÜLKELERİN İNSANLARI TERCİH EDİYORÖzellikle Finlandiya, İsveç gibi kuzey ülkeleri kaplıca ve SPA alanlarında Türkiye’yi en çok tercih eden ülkeler. Almanya, Hollanda, Polonya gibi birçok Avrupa ülkesinden de ziyaretçilerimiz oluyor. Ama buradan gelen turistlerin yüzde 90’ı Avrupalı Türkler, geri kalanı Avrupalılar.9- TÜRKİYE’DE SAĞLIKTURİZMİNE HİZMET EDEN DİĞER SAĞLIK KOLLARIDiş, diyaliz, plastik cerrahi ve ameliyat gerektiren vakalar. Diş konusunda ne yazık ki iyi bir yatırım yok. Bu nedenle bu henüz atılım yapamadığımız bir kol. Diyaliz tedavilerinde ise Türkiye bütün Avrupa’ya oranla bu pastadan yüzde bir pay alıyor. Bu tedavi dünyanın her bir yerinde sigorta kapsamında çünkü ölüm tehlikesi olan bir durum. Diyaliz hastalarının nüfusu çok fazla ve bu konuda yapacağımız yatırım bize çok olumlu dönebilir. Ama ne yazık ki bu alanda da dünya standartlarına uygun bir yatırımımız yok. Plastik cerrahide de (burun estetiği, yüz gerdirme, liposaction ve göğüs büyültüp, küçültme gibi) Türkiye hem ucuz hem de yetenekli cerrahlar var. Bu konuda günümüzde Polonya ve Macaristan lider durumda ama biz de gerekli tanıtım ve yatırımlarla lider ülke pozisyonuna gelebiliriz. 10- SİGORTA ŞİRKETLERİ BU TEDAVİLERİN HANGİLERİNİ KAPSAMINA ALIYORSaç ektirme, lazerle göz bozuklukları tedavisi, plastik ve kozmetik cerrahi, rehabilitasyon amaçlı kullanılan SPA tedavileri sigorta kapsamı dışında. Ama diş tedavileri (bir kısmı sigorta kapsamı dışında kalıyor), diyaliz, kanser vb. gibi hastalıklara uygulanan tedaviler, ameliyatlar sigorta kapsamında. Ayrıca bu sene medikal tedavi amaçlı kullanılan SPA ve kaplıcalar da sigorta kapsamına alındı. Bu Türkiye’de sağlık turizmi açısından çok önemli bir adım. Önümüzdeki yıl da çok büyük olasılıkla göz tedavileri sigorta kapsamına alınacak. Zaten çok yoğun talep olan göz hastanelerimize, bu uygulamadan sonra daha fazla turistin gelmesini bekliyoruz.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!