OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 04, 2004 00:00
Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Japonya’da 27 ödüllü otel ve konferans salonuna danışmanlık hizmeti veren ve her yıl kongre turizminin trendlerini belirleyen Benchmark Hospitality, 2004 yılına dair toplantı endüstrisi trendlerini de açıkladı.Toplantı organizatörlerinin çok işine yarayacak ipuçları içeren trend listesine bakıldığında, katılımcıların bu yıl teknolojiye ve eğlenceye daha düşkün oldukları gözden kaçmıyor.KABLOSUZ TEKNOLOJİ TALEBİ ARTTITeknoloji kablosuz ve her yerde. Toplantı salonlarından otel odalarına ya da havuza kadar her yerde e-postalarınızı cevaplamanız mümkün. Kablosuz teknoloji talebi müşterilere getirdiği ek maliyete rağmen artıyor. Konfor iş için seyahat edenler ve toplantı katılımcılar için maliyeti yüksek de olsa çok önemli sayılıyor. Toplantı ve kongre turizmi için internet de vazgeçilmez bir unsur. Katılımcılar gidecekleri yer, toplantı rehberi, konferans kayıt bilgilerini internetten alıyor, hatta gidilecek yeri ve programı internet üzerinden oyluyor.REZERVASYON DAHA ERKEN TOPLANTI DAHA KALABALIK100 kişiye varan toplantılar için rezervasyon süresi hálá 30 ila 90 gün öncesinden yapılıyor. Ama 2004 yılında seçkin toplantılar, özellikle tekrar eden programlar için rezervasyon süreleri daha gerilere çekildi. Artık bu tür toplantılar için altı, hatta 12 ay öncesinden rezervasyon yaptırmak gerekiyor. Genellikle dört-beş gün süren ulusal düzeydeki eğitim programları haricinde toplantıların uzunluğu yavaş yavaş 2-3 güne düşmüş durumda. Grupların kişi ortalaması 30 ile 80 arasındayken yeni trend 100’ün üzerinde kişinin katıldığı büyük toplantılar düzenlemek.SERİ TOPLANTILAR GERİ DÖNDÜ, KATILIM ARTTISeri halinde devam eden kongre ve toplantılar yeniden sahnede. Katılımcılar bu yeni trendi göze alarak rezervasyonlarını daha erken yaptırmak durumunda. Konferanslara katılım için rezervasyon oranı geçen yıl yüzde 25’lerde iken bu yıl yüzde 50’ye yükseldi. Sürekliliği olan, tekrar eden toplantılar, ekonomideki iyileşme ve kişilerarası iletişimin artması toplantılara katılım oranını arttıran faktörlerin başında geliyor.TAKIM RUHU POPÜLERKatılımcıların takımlara ayrılarak çalışması yeniden popüler hale geldi. Sosyal etkileşim, fiziksel yakınlık başarıyı artırıyor. Katılımcılar daha küçük gruplara ayrıldıklarında birbirleriyle daha rahat iletişim kuruyorlar, daha kolay öğreniyorlar ve daha keyifli vakit geçiriyorlar. En popüler takım programları eğlence ve
yemek piÅŸirmeyle ilgili olanlar. Seri halindeki toplantılar için takımlar halinde çalışmak katılımcıların ilgisini ve isteÄŸini artırıyor.PAKET PROGRAM OLSUN SÃœRPRÄ°Z ÖDEME OLMASINKongre ve toplantılara katılanlar paket programlar istiyorlar. Yani toplantı ücreti, konaklama, transfer, turlar, hatta spor aktiviteleri için bile ne ödeyeceklerini, pakete nelerin dahil olduÄŸunu açıkça bilmek istiyorlar. Fiyatlar konusunda sürprizden hoÅŸlanmıyorlar. Bu nedenle toplantı organizatörleri de artık bütçeleme konusunda uzmanlaÅŸtı, katılımcıların ÅŸikayetlerini azaltmak için hizmetlerin en kalitelisini, en ayrıntılı ÅŸekilde bütçeye dahil ediyorlar.EÄžLENCEYE AYRILAN SÃœRE UZADIKatılımcılar artık toplantı sürelerinin kısalmasını ama eÄŸlenceye ayrılan sürenin artırılmasını istiyorlar. En çok tercih edilen eÄŸlence zamanı, öğleden sonraları. Dokuz delikli golf turnuvaları, voleybol maçları, grup halinde bisiklet turları ve yelken en popüler sportif faaliyetler. Ayrıca öğleden sonra spa’da geçirilen vakitlerin çokluÄŸu da katılımcıları organizasyona çeken bir baÅŸka önemli faktör. (www.benchmarkhospitality.com)MÖNÃœLER ATKÄ°NS DÄ°YETÄ°NE UYGUNAtkins diyeti devrimi, sabah ve öğleden sonra gerçekleÅŸen kahve molalarını, restoran mönülerini oldukça dramatik biçimde etkiledi. Toplantı düzenleyicileri ve katılımcılar donut’lara, muffin’lere ve croissant’lara veda edip çok haÅŸlanmış yumurtalarla, peynirlerle beslenmeye baÅŸladılar. Katılımcılar toplantı organizatörle-rinden sık sık karbonhidrat-sız ve ÅŸekersiz ikramlar talep etmeye baÅŸladılar.SÄ°GARA İÇENLERE ÖZEL ODAToplantı düzenlenen pek çok salonda sigara içilmesi yasak. Ancak sigara içenlerin de unutulmaması gerekiyor. Katılımcılar toplantı organizatörle-rinden sigara içilebilecek alanlar ya da özel odalar talep ediyorlar.Â
button