Oluşturulma Tarihi: Eylül 30, 2005 00:40
Kristal işlemeli ve sertifikalı jean’ler
İtalya’nın ayakkabı ile başlayıp, hazır giyim koleksiyonları ile tanınan uluslararası markası Fornarina Türkiye’ye geldi. İstanbul’da önce Akmerkez, ardından Suadiye ve Nişantaşı mağazaları hizmete girdi. Yakında Ankara Kavaklıdere ve Armada, Antalya, Şişli Cevahir Alışveriş Merkezi şubeleri açılacak. Women Secret, Mothercare, Laura Ashley, Gerard Darel ve Etam gibi markaları Türkiye’ye getiren Demsa’nın işbirliği ile pazara giren Fornarina’nın Doğu Avrupa ve Ortadoğu Bölge Müdürü Anastassia Terekhova ile konuştuk. Cahit AKYOL
Nasıl oldu da bir ayakkabı markasından uluslararası hazır giyim markası haline geldiniz?
- Fornarina 1947’de Gianfranco Fornari tarafından Milano’da ayakkabı firması olarak kuruldu. 1994’te İtalya’nın sekiz kentinde mağaza açmıştı. 1998’de ayakkabının yanı sıra ilk hazır giyim ve aksesuvar koleksiyonunu piyasaya sundu. Yenilikçi, yaratıcı ve son derece dikkat çekici olan bu ilk koleksiyon, uluslararası hazır giyim pazarında kendisine hemen bir yer edindi, Fornarina da marka bilinirliğini perçinledi.
Hedef kitlenizi hangi yaş grubu oluşturuyor?
- Hedef kitlemizin ana grubunu 20-29 yaşındaki kadınlar oluşturur. 15 ve 19 yaş arasındaki gençler tamamlayıcılarımız, 30-35 yaş arasındakiler ise sürekli artmakta olan müşteri profilimizi çizer.
Blucinlerin üzerinde bolca parlak taşlı işlemeler kullanıyorsunuz. Genç müşteri kitlenizin ilgisini çekiyor mu?
- Bizler blucin koleksiyonunda günün trendini yansıtan modellerin yanı sıra, çoğu modeli taşlarla zenginleştiriyoruz. Bu taşlar gerçek Swarowski taşlar. Sertifikaları var. Bu sertifikalar kıyafet ile birlikte veriliyor. Swarowski taşlar, yakıştırmasını bilenler tarafından blucinin her zaman giyilebileceğini anlatmak için. Çünkü her kıyafet diğer tamamlayıcıları ve aksesuvarları ile birlikte günlük kullanımdan abiye bir hale veya tam tersine dönüştürülebilir. Fornarina sadece blucinde değil, tüm hazır giyimde genç, yenilikçi, cesur ve yaratıcı kadınlar için inanılmaz bir çeşitlilik sunar.
Fornarina’nın Las Vegas mağazası 2004’te yılın en iyi mağaza tasarımı ödülüne layık görülmüştü. Tasarımı kim yapmıştı, diğer mağazalar da aynı kişinin elinden geçiyor mu?
- Las Vegas mağazamızı dünyaca tanınan iç mimar Giorgio Borusso tasarladı. Perakende satışı dinamik ve akıl çelen bir deneyime dönüştüren, bütün duyuları harekete geçiren, kışkırtan bu ünlü mimar bizimle iki tasarım ödülü alınca, sürekli birlikte çalışmaya başladık. 2006 yılında tüm mağazalarımızı Borusso dizayn edecek. Türkiye’deki mağazaların dekorasyonları da bir sezon sonra yenilenecek.
FornarIna’da fiyatlar (YTL)
Ayakkabı 139-359
Aksesuvar 29-359
Jean pantolon 119-299
Pantolon 139-259
Gömlek 69-259
Ceket 189-399
Elbise 149-319
Etek 159-279
Bu çoraplar her formaya uyar
Penti, Türkiye’deki mevcut devlet ve özel okul forma renklerinden yola çıkarak, her tür formaya uyum sağlayabilecek siyah, lacivert, bordo, beyaz, kakao, ten melanj, yeşil, kül melanj, kahve melanj, gümüş gri, gümüş melanj renklerinin olduğu özel bir koton koleksiyonu üretti. Kalite, sağlamlık ve hijyen açısından benzerlerinden ayrılan seri, öğrenci formalarının tamamlayıcısı olarak tasarlanmış.
Yağlandırmadan nemlendiren yağ
Dalin’den kolayca emilen formülüyle yepyeni bir bebe yağı: Dalin Light Oil Spray.
Bebeğinizle birlikte siz de kullanabilirsiniz. Cildinizde yağlı hissi bırakmadan, kolayca emilen su bazlı formülüyle, güneşten kurumuş cildiniz için pratik bir çözüm. Giysilerinizde yağ lekesi yapmıyor. Spreyli başlığı ile kolay kullanılıyor. Papatya ve lavanta özlerinin karışımıyla cildinizi rahatlatıyor. Fiyatı 7.50 - 8 YTL
Erkek giyiminde deri, kumaş ve metal
İtalyan genç giyim ve jean markası Energie, capcanlı bir sonbahar-kış koleksiyonu çıkarmış. Koleksiyonun bir bölümü sürücü giysilerinden etkileniyor. Deri, kumaş ve metal gibi malzemelerin karışımı, pistlerdeki sürücü giysilerini andıran bir görüntüye hayat veriyor. Jean’lerde üç boyutlu yıkamalar, reçineli apreler, presleme ve lekeleme gibi otantik işlemler kullanılmış. İskoç tüvidi gibi sıcak kumaşlar, bu sezonun en dikkat çeken malzemeleri. Modern kesimlerle güçlü bir kontrast yakalanmış. Yeşil, siyah ve beyaz tonları markanın agresif ve kışkırtıcı kimliğinde büyük rol oynuyor. Energie ürünlerini İstanbul Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve Akmerkez ile Ankara Armada mağazalarında bulabilirsiniz.
En pratik çorba bu
Tamek, kullanıma hazır çorba çıkardı. Bir litrelik vidalı kapaklı Tetrapak karton ambalajlarda satılan çorbayı, karton kutu ambalajından tencereye döküp ısıtmak yeterli. Domates çorbası, herhangi bir koruyucu madde içermeksizin tamamen doğal tadında sofralara geliyor. Fiyatı 1.50 YTL.
Ramazanda muhteşem ikili
Koska tek porsiyonluk tahin-pekmez çıkardı. Birbirine bağlı ama ayrı bölmelerde, ideal karışım miktarında satılan ürün 90 Ykr. Çocukların beslenme çantasına koymak, iş yerinde veya seyahatte tüketmek için dieal.
Eski marka yenilendi
Erkek kişisel bakım markası Gibbs’i satın alan Eyvap, yeni alternatifler sunuyor. İlk olarak tıraş köpüğü ve tıraş jeli piyasaya çıktı. İlerleyen zamanlarda erkek yüz bakımı için gerekli diğer ürünler de eklenecek. Tıraş köpüğü ve jelin yağlı, kuru, normal, hassas ve yıpranmış ciltler için beş çeşidi var. Köpük 3.75, jel 4.75 YTL.
Çay ağacı yağı ile cildiniz tazelensin
The Body Shop’un, Avustralya’da yetişen Melaleuca Alternifolia adlı ağacın yapraklarından elde ettiği Tea Tree Oil serisi, cildi temizliyor, yatıştırıyor ve tazeliyor. Bu bitkinin yağı antibakteriyel ve antiseptik özelliğe sahip. Ciltte oluşan tüm problemlere karşı olumlu etkisi var. Tea Tree Oil serisinde yüz yıkama jeli, cilt temizleme mendili, nemlendirici jel, sabun, burun maskesi ve tonik gibi ürünler bulunuyor. Fiyatları 8 - 22 YTL arasında değişiyor.
Kışın da yaz renkleri
Yaz aylarının tüm renklerini yeni sezona da taşıyan Mudo, pembe, turkuvaz, kehribar sarısı ve haki gibi renklere koleksiyonunda ağırlık vermiş. Çingene etekleri, baskılı tişörtler, ekose desenli kürk yakalı oduncu montlar var. Yün elbiseler kış ayları için ideal.
Çikolatada kahve lezzeti
Milka’nın Kahveli Serisi’nde çikolata ve kahve bir araya geliyor. Üç farklı ürün var: Kahve kreması dolgulu sütlü çikolata Cafe Creme, beyaz çikolata ile sütlü kahvenin karışımı Latte Macchiato ve dışı çikolata kaplı, içi cappuccinolu Cappuccino. Fiyatı 1.70 YTL.