Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2004 00:00
COLINS markalaşma yolunda reklam yatırımlarına inatla devam ediyor. Colins anımsarsanız önce ‘Avrupa Avrupa duy sesimizi, bu gelen Colins’in ayak sesleri’ demişti.Daha sonra bilinmeyen bir nedenle Afrika semalarında görünmüştü. Şimdi ise Colins ‘herkesin içinde’ olduğunu anlatmaya çalışıyor. Söylenene bir şey demiyorum ama yaratıcı stratejide biraz sorun var. Afişlerdeki insanların alt kısımlarını yırtıp, içlerinde kot olduğunu göstermek kısa sürede bir akıl süzgecinden geçerek isteneni anlamayı sağlamıyor. Anlatım çok zeki değil yani. Bu kategoride, dünya markası olma iddian varsa, biraz daha zeki iletişim gerekiyor. ’Hepsinin İçinde’ öyle anlatılmalı ki hepimiz ‘Hakkaten Ha!’ deyip mesajı Colins’le birleştirmeliyiz. Ne diyoruz, ne birleştiriyoruz.Selin olmazsa ben oha olacağımAVRUPA Yakası’nın Selin’ini kim reklamlarında kullanacak diye düşünürken, Bellona’nın Selin’li reklamları çıktı geldi. Önce sulu, sulu bir meraklandırıcı, sonra Bellona mağazasında sıradan bir şekilde ‘oha olan’ Selin. Olacak iş mi bu? Selin gibi bir karakter bu kadar sığ bir şekilde mi kullanılır! Bu reklamda Selin’in sadece dikkat çekmekten daha öte ne görevi var ki? Yok. Ama olmalıydı. Selin Bellona reklamlarında bir oha olmalıydı, bir oha olmalıydı, bütün Türkiye onu konuşmalıydı. Eğer yeni reklamlarda o oha olmazsa ben oha olacağım ona göre...Yılmaz - Taran 'Beyni' üzerineCEM Yılmaz’ın bir zamanların efsanevi reklamcısı Ali Taran’la birlikte ‘Beyin’ isimli bir reklam ajansı kurduğunu bizim gazetede yer alan Tolga Tanış’ın haberinden öğrendim.Cem Yılmaz’ın reklam ajansı kurması benim için sürpriz olmadı. Cem ne zamandır bana da yaptığımız konuşmaların arasında böyle bir oluşumun sinyallerini veriyordu.Hatta Doritos Alaturka’nın son reklamını beğenmediğimi söylediğimde, işlere çok karıştırılmadığından yakınıp ‘Yani sonunda bana da bir reklam ajansı kurduracaklar’ demeye getirmişti. Cem Yılmaz’ın ‘reklam fikri’ üretme açısından beynine çok güvenirim. Ancak reklamcılığı sadece ‘güldür malı götür’ olarak görmezse tabii ki... Cem Yılmaz reklamcılık mesleğini hafife alır, kurumsallaşmaya karşı cephe oluşturursa karşısına en önce ben çıkarım onu da söyleyeyim.Cem Yılmaz’ın kendine ortak olarak Ali Taran gibi ismi ‘yorgun’ olduğunu düşündüğüm birini seçmesi ise benim için sürpriz oldu.Doğru, Ali Taran bir dönem efsaneydi. Ancak kendini Uzanlar'ın hem ticari hem siyasi kampanyalarına adayınca ismi ileri geri çok konuşuldu, yoruldu. Bu nedenle "Beyin" ajansın Cem Yılmaz’ın beynine daha fazla gereksinimi olduğunu düşünüyorum. Yani Cem Yılmaz-Ali Taran birlikteliği daha çok efsane günlerine dönmeyi arzulayan Ali Taran’a yarayacakmış gibi görünüyor. Reklam sektöründeki dedikodulara bakacak olursak Ali Taran’ın gözü Avea’daymış. Taran, Avea’yı müşteri portföyüne katıp eski mutlu Telsim günlerine dönmek istiyormuş... "Beyin Ajans" operasyonu da bu isteğe ulaşmak için geliştirilmiş bir taktikmiş... Biraz bekleyim bakalım, günler ne gösterecekmiş!Mudo'nun gerçek ürün müdürü yok muANKARA’dan Rahsel Paksöz Ariel-Mudo reklamını ince elemiş sık dokumuş:‘Ariel ile Mudo’nun işbirliği yaptığı reklamda bir terslik var. 'Mudo ürünleri Ariel’le yıkanınca yıpranmıyor Ayşe Teyze’ye de gerek kalmıyor' diyen reklamda sevecen bir ürün müdürü rol alıyor. Dananın kuyruğunun koptuğu yer zaten tam burası. Ürün müdürünü, Mudo’nun hedef kitlesi için çok değeri olmayan televizyon programlarından tanıdığımız bir oyuncu oynuyor. Böyle bir kandırmacaya ne gerek var. Niye Mudo gerçek ürün müdürü oynatmıyor. Madem gerçek beyazlıktan bahsediliyor nerde kaldı bu reklamın gerçekliği? Biraz daha özen gösterseler olmaz mı?’Yorum: Mudo’nun ürün müdürü dizilerde oynayan bir oyuncu olmaz mı? Tamam kabul ediyorum saçma bir soru. Tabii ki haklısınız. İknanın başladığı nokta inandırıcılık değil mi?Coca Cola Light neyi reklam ediyorESKİŞEHİR’den okurum Erkan Gürsel gönderdiği e-postada diyor ki:‘Coca Cola Light'ın bir giyim mağazasının önünde geçen reklamını izlemişsinizdir. Mağazada görevli erkek vitrin düzenlemesi yapmakta ve kıyafet çekmektedir. Vitrinin önünden geçen kaldırımdaki kadın ile aralarında sessiz bir diyalog yaşanır. Kadının elinde Coca Cola Light vardır. Erkek gömlekleri düzeltmektedir. Kadının çıplak bir mankeni işaret ettiğini sanır vs. Bayramda annemi ziyarete gitmiştim. Bu reklamı izlerken annem çok güzel bir reklam olduğunu ve çok beğendiğini söyledi. Sordum: 'Anne bu ne reklamı?'. Annem yanıtladı: 'Gömleeeek...' Şaşırdığımı görünce de ekledi: Ne yani, reklamda gömlekleri gösterip durmuyorlar mı?’ Yorum: Televizyon reklamı haddinden fazla aşınır. Aşınınca da bu aşınmanın neye mal olacağı pek belli olmaz!Ayılar kış uykusuna yatmaz mıİSTANBUL’dan Ercan Güre isimli okurumun yeni Opet reklamı ile ilgili düşünceleri şöyle: ‘Tarkan’lı Yeni Opet reklamına 5 yıldız vermiş olduğunuzu görünce bayağı şaşırdığımı belirtmek zorundayım. Bize öğretilenlere göre ayılar karda kışta kütüklerle halter çalışmak yerine inlerinde istirahat etmeyi tercih ederlerlerdi. Bu durumda ya bize öğretilenler yanlış ya da reklamdaki hayvan seçimi! Yazılarınızı her zaman olduğu gibi zevkle okumaya devam edeceğimi belirtir, çalışmalarınızda başarılar dilerim.’ Yorum: Siz sadece insanların uykusunun kaçtığını mı sanıyorsunuz? Reklamda esas oğlan rolünü oynayan ayının uykusu kaçmış olamaz mı?ÇekirgelikBatıl inanç aptalca, çocukça, ilkel ve rasyonel olmayan bir şeydir.. Ama bir tahtaya iki kere vurmak da size ne kadara mal olur ki! (Juidth Viorst)
button