Çok ÅŸey vaat eden ürünlere dikkat edin

Güncelleme Tarihi:

Çok şey vaat eden ürünlere dikkat edin
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 12, 2005 00:00

Dr. Olivier Courtin Clarins (51) 1995’ten beri ailesinin ÅŸirketi olan Clarins’te yönetici olarak çalışıyor. Kozmetik üreticisi Clarins Paris’in Türkiye’de piyasaya yeni sürdüğü inceltici Total Lift Minceur’un tanıtımı için Ä°stanbul’daydı. Kadınlara önerisi, ‘mucizeler vaat eden’ ürünlerden uzak durmaları.n Kozmetik alanında sürekli yeni ve iddialı ürünler piyasaya veriliyor. Bu kadar ürün ve reklam bombardımanı arasında en doÄŸru seçimi yapmak için kadınlara önerileriniz nedir? -En önemlisi bu alanda uzun zaman çalışan firmaların ürünlerini tercih etmeleri. Ve tabii özellikle vücut ürünleri üzerine çalışan firmalarınkini. Bir de çok ÅŸey vaat eden ürünlere dikkat edin derim. Bunların vaat ettiÄŸi mucizeleri bekler durursunuz. n Tercih yaparken nelere dikkat etsinler?-Her ÅŸeyden önce ürünün bir eÅŸantiyonunu denemiÅŸ olsunlar. Bir de sürerken keyif aldığını tercih etmeliler. Çünkü o ürünü sürmekten keyif alırsa düzenli olarak kullanır. Bir de ürüne duydukları güven önemli. n Kadınların kozmetik ürünlerden beklentileri gerçekçi mi? -Ãœrünlerimiz etkili. Ama bunun yetmeyeceÄŸini kadınlar bilmeli. Hayat hijyenine dikkat de ÅŸart. Kremler, losyonlar tek başına yetmeyebilir. n Hayat hijyeni dediÄŸiniz nedir?-Beslenmeye dikkat etmek ve spor yapmak. ÖrneÄŸin bizim inceltici kremimiz lokal. Halbuki hayat hijyeni yani saÄŸlık kurallarına uygun yaÅŸam sürmek tüm vücudu etkiliyor. n Kadınları memnun etmek kolay mı?-Çok kolay olmasa da çok hoÅŸ. Kadınları tatmin etmek keyif veriyor. Sadece Fransa’da günde 300’den fazla kadın bize teÅŸekkür mektubu atıyor. n Plastik cerrahlar, dermatologların çoÄŸunluÄŸu selülite karşı üretilen, inceltici kremlerin çok etkili sonuç vermediÄŸini savunuyor. Bunun bir hastalık olduÄŸunu düşünüyor... -Ben hastalık fikrine katılmıyorum. Selülit lafını da bir hastalık ifade ettiÄŸi için kullanmıyorum. Selülit yerine ‘kapiton’ (yaÄŸ hücrelerinin büyümesi sonucu derinin üst tabakasında oluÅŸan portakal kabuÄŸu görünümü) demeyi tercih ediyorum. Bu sorun, ister ince ister kilolu olsunlar kadınların yüzde 95’inin sorunu. n Hastalık olarak kabul edilmemesi, daha kolay baÅŸ edilebilir anlamına mı geliyor? - Maalesef kadınların yaÄŸ tabakası erkeklerden fazla. DoÄŸum için bu yaÄŸa ihtiyaçları var elbette. Ama gerekenin üzerine çıktığında göze hoÅŸ görünmüyor doÄŸrusu. n Mart ayıyla birlikte firmalar incelticileriyle ilgili tanıtım ataklarına geçiyor. Mayo ve bikini sezonu baÅŸlıyor. Peki bu kadar kısa süre bunları kullanmak sorunlarla baÅŸ etmek için yetiyor mu? - Ben sürekli kullanılmasını isterdim tabii! Kadınlar giyinik oldukları zaman kendilerini çok rahatsız hissetmiyorlar. Denize gidecekleri veya vücutları daha fazla görüneceÄŸi zaman rahatsızlıkları artıyor. Aslında bu kremlerin uzun süre düzenli hatta sürekli kullanılması gerekiyor. n Kozmetiklere baÅŸlama yaşı giderek düşüyor mu?- Evet yaÅŸ giderek düşüyor. ÖrneÄŸin selülit ergenlik dönemiyle baÅŸlıyor. Bu yüzden ilgili ürünlerin daha büluÄŸ çağında baÅŸlaması gerekiyor. n YaÅŸlanmayı yavaÅŸlatan kremlere ne zaman baÅŸlamak gerekiyor? NeÅŸterin pabucu dama atılabilecek mi? - YaÅŸlanmayı yavaÅŸlatmak mümkün. Ama durdurmak mümkün deÄŸil. Ben kadınların estetik ameliyatlar olmalarına, liftinglere karşı deÄŸilim. Ama emin olduÄŸum bir ÅŸey var ki yüz gerdirme ameliyatlarından sonra, bunu muhafaza etmek için eskisinden çok daha fazla kozmetik ürün kullanacaklardır! Ameliyatla elde ettiÄŸi etkiyi mümkün olduÄŸu kadar uzun süre koruyabilmek isteyecekler. 18 yaşından itibaren, çevre kirliliÄŸine, güneÅŸe karşı koruyan, nemlendiren ürünlere baÅŸlamak ÅŸart. Hatta yaÅŸlanmaya karşı olan kremlerin de kullanımına 18 yaşından itibaren baÅŸlamak lazım. Yine aman geç kaldım, denmesin. BaÅŸlansın. Cironun yüzde 3’ü Ar-Ge’yeÃœrünlerimiz 150 ülkede satılıyor. Ciromuz 550 milyon Euro. Bunun yüzde 3’ünü Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. Makyaj ürünlerinin payı yüzde 18, incelticiler yüzde 17, yüz bakımı ürünleri yüzde 50’nin üzerinde. Yüzde 5’i de erkeklere yönelik. Bunun dışında kalanlar güneÅŸ ürünleri, losyonlar vs. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!