Çok mu zenginiz, yoksa hepimiz yarışçı mı olacağız

Güncelleme Tarihi:

Çok mu zenginiz, yoksa hepimiz yarışçı mı olacağız
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2009 00:00

Benzin fiyatları nedeniyle son günlerde büyük hacimli motosiklet kullanıcılarının en fazla yakındıkları konuların başında yakıt sarfiyatı geliyor. Motosikleti ortalama 6 litre yakıt tüketen bir binici olarak, cüzdanımla dost bir motosiklet arayışına girdim ve çarpıcı bir sonuçla karşılaştım. Tüm dünyada satışa sunulan küçük motorlu, ancak büyüklerini aratmayan cazibedeki modeller Türkiye’de yoktu. İnternet olmasaydı varlığından bile haberdar olmayacağımız modelleri araştırdık.

İşte sonuçları:

HONDA’NIN 17 KÜÇÜĞÜ VAR

Türk motosiklet severlerin en fazla ilgi gösterdiği markaların başında Japonların dev motosiklet üreticisi Honda gelir. Honda, anavatanı Japonya’da bizdeki gibi büyük modellere yönelmektense küçük modellere ağırlık vermiş. Örneğin Japonya’da Honda’nın 50 cc altında toplam 17 modeli bulunuyor. Türkiye’de ise bu sayı sadece 1. Honda Japonya 50-125 cc arasında ise 7 modeli satışa sunarken, Honda Türkiye’de bu sayı 3. Japonya’da 125-250 cc arası 15 model, Türkiye’de ise 8 satışta. Her işi görebilen 250-400 kategorisinde Japonya’da 7 model, Türkiye’de ise sadece 1 model bulunuyor. Honda Japonya ve Türkiye 400-750 cc arasında 6 model satışa sunuyor. 750 ve üstü büyüklükte ise Japonya’yı bile solladık. Japonya’da 4, bizde ise 9 model satışta.

KAWASAKİ KÜÇÜK GETİRMİYOR

Bir başka Japon motosikleti Kawasaki’de de durum Honda’dan pek farklı değil. Kawasaki Japonya 125 cc altında 6 modele sahip, bizde ise o segmentte hiç bir model yok. Kawasaki Japonya 124-250 cc arasında 11 model, Kawasaki Türkiye 5 model satışa sunuyor. 251-400 cc arasında 7 modele karşılık, bizde sadece 2 model bulunuyor. Buraya dikkat, Japonya’da 400-700 cc arasında 6 modele karşılık bizde 7 model var. 751 ve üstü büyüklükte Japonya 6 model, biz ise 9 model satıyoruz.

YAMAHA DA BÜYÜK GETİRİYOR

Yamaha Türkiye’de de durum aynı. Yamaha’yı Türkiye’de temsil eden (Mobylette ve Yamaha’nın moped’ini saymazsak) 50 cc ve altında hiç model yokken, Japonya’da 13 farklı model satışta. 50-125 cc arasında Japonya’da 10 model satılıyor, bizde ise 5. 125-250 arası Japonya’da 8, Türkiye’de 6 model var. 400 üstü büyüklükte Japonya 25, biz ise 20 model satıyoruz.

250 CC VE ALTI ÇİNLİLERDE

Japon motosikletlerinin küçük hacimleri terk etmesinin en büyük nedenleri arasında 2006 yılındaki motosiklet fuarı öncesinde patlayan ÖTV bombası yer alıyor. 250 cc altında yüzde 8’den yüzde 22’ye çıkartılan ÖTV nedeniyle motosiklet fiyatları katlanınca, Japonların yerini kısmen ucuz olan Çinli markalar almaya başladı. (ÖTV dün yüzde 11’e düştü) Pazarın Çinliler tarafından işgalinin ardından ise, tanınmış markalar, iş motosikletleri Commuter’ler ve scooter’lar haricindeki modellerde hacim çıtasını iyice yukarı taşıdı. Böylece sadece kendi aralarında yarışır oldular.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!