Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2004 00:00
Park Bravo son dönemde değişti. Döpiyes, tayyör satan yaşlı marka gitti yerine genç bir marka geldi. Kuplar daraldı, tasarımlar modernleşti. Geçen yaz piyasaya çıkardıkları Fizz by Park Bravo markasını genç kızlar beğendi. 1997’den beri ithal ettikleri Nine West marka ayakkabılar tutuldu. Tüm bunlar nasıl oldu? Markanın yaratıcısı Kamil Özçoban’ın kızı Zeynep Özçoban Dinçer (31) tasarım ekibinin başına geçti.Aslında Park Bravo’nun hikayesi 1970’te Ankara’da başladı. Kamil Özçoban, İzmir Caddesi üzerindeki bir pasajda 20 metrekarelik bir dükkan kiraladı, kuaför malzemesi, bijuteri ve parfümeri ürünleri satmaya başladı. Bir yıl geçmeden dükkanı cadde üzerine taşıdı, ürünlerini artırdı. Dolphin adlı mağaza, Ankara’nın en ünlü üç kadın kuaförünün tam arasında olduğu için kısa sürede müşterilerle dolup taştı. 1972’de Bravo adlı yeni bir mağaza açtılar. 1973’te isimler birleşip Bravo Dolphin oldu. 1976’da
Atatürk Bulvarı, MeÅŸrutiyet Caddesi’nin köşesinde beÅŸ katlı bir binaya taşınan Bravo Dolphin, giyim, kaset, hediyelik eÅŸya, parfümeri, kısaca her ÅŸeyi satan bir maÄŸazaya dönüştü. 1984’te de Ä°stanbul’a taşınıp Park Bravo adını aldı. Sonra markalaÅŸmak için aynı isimle üretime de baÅŸladı. Park Bravo, ilk günden beri çalışan kadına hitap ediyordu ve koleksiyonlar tayyör, döpiyes ağırlıklıydı. Hedef, orta yaşın üstündeki kariyer sahibi kadınlardı. Ama 1995’te markanın tasarım ekibinin başına Kamil Bey’in kızı Zeynep Özçoban Dinçer geçti. Hem marka hem de koleksiyonlar gençleÅŸmeye baÅŸladı. Zeynep Özçoban Dinçer bu süreci şöyle anlatıyor: ‘İlk önce tasarım ekibini gençleÅŸtirdik. Yeni mezunlarla çalışıyoruz. Ãœnlü tasarımcılar kendi kiÅŸiliklerini çok ön planda tutuyorlar, kaprisliler. Oysa bizim iÅŸimizde zamana karşı bir yarış var. Daha hızlı, daha genç ve kaprissiz insanlardan daha çok verim alıyoruz.’ Dört yıllık bir çalışma sonucu Park Bravo 2000’de 25 yaşındaki genç kadınlara da hitap eden bir marka haline geldi. Tüketici ise bu deÄŸiÅŸimi ancak ÅŸimdi hissediyor. Ramsey takımları Sofya’da podyuma çıktıTürkiye’de orta sınıfın tercih ettiÄŸi hazır giyim markası Ramsey, Türkiye’de olduÄŸu kadar Bulgaristan’da da tanınıyor. Geçen yıl Sofya’nın en önemli alışveriÅŸ caddesi VitoÅŸka’da açılan iki katlı maÄŸazaya yoÄŸun bir ilgi var. Genel Müdür Yardımcısı Sadettin Üçeyler, Bulgaristan’ın önemli bir pazar olduÄŸunu söylüyor. Ramsey 14 Ekim’de Bulgaristan’daki ilk defilesini düzenledi. Parlamento binasının yanındaki Sofya Askeri Akademi salonunda yapılan defileyi beÅŸ yüz kiÅŸi izledi. Katılımcıların arasında politikacılar da vardı. 40 dakika süren defilede 2004-2005 sonbahar kış koleksiyonu sergilendi. Podyumda çizgili takım elbiselerin hakimiyeti vardı. Geçen yıl baÅŸlayan kaÅŸkol modası bu yıl da gözümüze çarptı. Turuncu ve fuÅŸya gömlekler göz alıyordu. Takımların renkleri klasik gri, siyah ve kahve. Gri takımın içine siyah gömlek giyiliyor. Paçalar bol, kalıplar fit. Tasarım ekibi Londra, New York ve Ä°stanbul’da gece kulüplerindeki nabzı tutuyorPark Bravo tasarım ekibi sekiz kiÅŸi. Tasarım yapmadıkları zaman yurtdışında kumaÅŸ fuarı senin, hazır giyim fuarı benim dolaşıyorlar. Hong Kong, Paris, Ä°talya arasında mekik dokuyorlar. Londra ve New York’a ise sokakta dolaÅŸmak, gece kulübü ve restoranlardaki nabzı tutmak için gidiyorlar. Ä°stanbul’da ise girip çıkmadıkları mekan yok. Müge Alkan: London College of Fashion mezunu, Fizz markasının yaratıcısı. Zeynep Tuncel: BoÄŸaziçi Ekonomi mezunu, LaSalle Moda Okulu’nda okudu, Park Bravo markasının baÅŸ tasarımcısı. Bengü SavaÅŸ: Marmara Güzel Sanatlar mezunu. Firdevs Tekin: Gazi Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve Londra Saint Martins’de moda tasarımı okudu. Ebru Atılgan: Marmara Ãœniversitesi Tekstil mezunu. Daha ucuz olan Parks markasının tasarımcısı. Nilüfer Ayvaz: Sabancı Ãœniversitesi Endüstri Tasarımı mezunu. Park Bravo ve Fizz Girl kız çocuk koleksiyonunun tasarımcısı.Yün oranı en fazla tüvit kumaşı kullanıyoruz Park Bravo 2005 kış koleksiyonu gösteriÅŸli. 40’ların görüntüleri bugüne uyarlandı. Sezonun iki ağır topu tüvit ve leopar deseni sık sık göze çarpıyor. Park Bravo’nun baÅŸ tasarımcısı Zeynep Tuncel şöyle diyor: ‘Her yerde tüvit ceket var. Ama biz yün oranı en fazla olan tüvit kumaşı kullanıyoruz. Detaylarda iddialıyız. Ä°ÅŸlemeli astarlarımız, özel düğmelerimiz var. Bir takım elbisenin ortalama fiyatı 300 ile 600 milyon arasında deÄŸiÅŸiyor.’ Nine West’in gümüş çizmesiyle uyumlu Park Bravo elbise varPark Bravo Grubu 1997’den beri Amerikan ayakkabı markası Nine West’in Türkiye distribütörü. Nine West’in en büyük özelliÄŸi tasarımcıların modellerini birebir yapıp, uygun fiyata satması. MaÄŸazalara iki haftada bir yeni ürün geliyor. Zeynep Özçoban müşterilere ÅŸu tavsiyede bulunuyor: ‘Yazdan kışa, ya da kıştan yaza geçerken moda ürünler maÄŸazaya giriyor. Gucci, Dolce Gabbana gibi markaların modelleri satılıyor.’ Park Bravo ve Nine West maÄŸazalarının bir kısmı yanyana. ‘Çünkü Park Bravo ve Nine West ürünleri çok paralel. Park Bravo’daki sarı ceketin aynı tonunda Nine West’te ayakkabı bulabiliyorsunuz ya da Nine West’in gümüş çizmesi ile uyumlu Park Bravo bir elbise var.’ Nine West’in bu sezon koleksiyonunda yuvarlak burunlu, fiyonklu ayakkabılar, minik topuklu çizmeler, canlı ve kontrast renkler göze çarpıyor. Marjinal marka FizzFizz ilk defa 2004 yaz sezonunda piyasaya çıktı. Park Bravo’nun bu alt markası genç, spor ve marjinal. Fizz’in tasarımcısı Müge Alkan markanın sokak modasını birebir yansıttığını söylüyor. Koleksiyon çok farklı kombinler yapmaya elveriÅŸli. Mesela jean’in üstüne dantel bluz, altına açık ayakkabılar, içine file çorap gibi. Kot ceketin üzerine kemer niyetine mezura takılabiliyor.Â
button