Çok kaprisli oldukları için ünlü tasarımcılarla çalışmıyorum

Güncelleme Tarihi:

Çok kaprisli oldukları için ünlü tasarımcılarla çalışmıyorum
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2004 00:30

Park Bravo son dönemde değişti. Döpiyes, tayyör satan yaşlı marka gitti yerine genç bir marka geldi. Kuplar daraldı, tasarımlar modernleşti. Geçen yaz piyasaya çıkardıkları Fizz by Park Bravo markasını genç kızlar beğendi. 1997’den beri ithal ettikleri Nine West marka ayakkabılar tutuldu. Tüm bunlar nasıl oldu? Markanın yaratıcısı Kamil Özçoban’ın kızı Zeynep Özçoban Dinçer (31) tasarım ekibinin başına geçti.

Aslında Park Bravo’nun hikayesi 1970’te Ankara’da başladı. Kamil Özçoban, İzmir Caddesi üzerindeki bir pasajda 20 metrekarelik bir dükkan kiraladı, kuaför malzemesi, bijuteri ve parfümeri ürünleri satmaya başladı. Bir yıl geçmeden dükkanı cadde üzerine taşıdı, ürünlerini artırdı. Dolphin adlı mağaza, Ankara’nın en ünlü üç kadın kuaförünün tam arasında olduğu için kısa sürede müşterilerle dolup taştı. 1972’de Bravo adlı yeni bir mağaza açtılar. 1973’te isimler birleşip Bravo Dolphin oldu. 1976’da Atatürk Bulvarı, Meşrutiyet Caddesi’nin köşesinde beş katlı bir binaya taşınan Bravo Dolphin, giyim, kaset, hediyelik eşya, parfümeri, kısaca her şeyi satan bir mağazaya dönüştü. 1984’te de İstanbul’a taşınıp Park Bravo adını aldı. Sonra markalaşmak için aynı isimle üretime de başladı.

Park Bravo, ilk günden beri çalışan kadına hitap ediyordu ve koleksiyonlar tayyör, döpiyes ağırlıklıydı. Hedef, orta yaşın üstündeki kariyer sahibi kadınlardı. Ama 1995’te markanın tasarım ekibinin başına Kamil Bey’in kızı Zeynep Özçoban Dinçer geçti. Hem marka hem de koleksiyonlar gençleşmeye başladı. Zeynep Özçoban Dinçer bu süreci şöyle anlatıyor: ‘İlk önce tasarım ekibini gençleştirdik. Yeni mezunlarla çalışıyoruz. Ünlü tasarımcılar kendi kişiliklerini çok ön planda tutuyorlar, kaprisliler. Oysa bizim işimizde zamana karşı bir yarış var. Daha hızlı, daha genç ve kaprissiz insanlardan daha çok verim alıyoruz.’

Dört yıllık bir çalışma sonucu Park Bravo 2000’de 25 yaşındaki genç kadınlara da hitap eden bir marka haline geldi. Tüketici ise bu değişimi ancak şimdi hissediyor.

Ramsey takımları Sofya’da podyuma çıktı

Türkiye’de orta sınıfın tercih ettiği hazır giyim markası Ramsey, Türkiye’de olduğu kadar Bulgaristan’da da tanınıyor. Geçen yıl Sofya’nın en önemli alışveriş caddesi Vitoşka’da açılan iki katlı mağazaya yoğun bir ilgi var. Genel Müdür Yardımcısı Sadettin Üçeyler, Bulgaristan’ın önemli bir pazar olduğunu söylüyor. Ramsey 14 Ekim’de Bulgaristan’daki ilk defilesini düzenledi. Parlamento binasının yanındaki Sofya Askeri Akademi salonunda yapılan defileyi beş yüz kişi izledi. Katılımcıların arasında politikacılar da vardı. 40 dakika süren defilede 2004-2005 sonbahar kış koleksiyonu sergilendi. Podyumda çizgili takım elbiselerin hakimiyeti vardı. Geçen yıl başlayan kaşkol modası bu yıl da gözümüze çarptı. Turuncu ve fuşya gömlekler göz alıyordu. Takımların renkleri klasik gri, siyah ve kahve. Gri takımın içine siyah gömlek giyiliyor. Paçalar bol, kalıplar fit.

Tasarım ekibi Londra, New York ve İstanbul’da gece kulüplerindeki nabzı tutuyor

Park Bravo tasarım ekibi sekiz kişi. Tasarım yapmadıkları zaman yurtdışında kumaş fuarı senin, hazır giyim fuarı benim dolaşıyorlar. Hong Kong, Paris, İtalya arasında mekik dokuyorlar. Londra ve New York’a ise sokakta dolaşmak, gece kulübü ve restoranlardaki nabzı tutmak için gidiyorlar. İstanbul’da ise girip çıkmadıkları mekan yok.

Müge Alkan: London College of Fashion mezunu, Fizz markasının yaratıcısı.

Zeynep Tuncel: Boğaziçi Ekonomi mezunu, LaSalle Moda Okulu’nda okudu, Park Bravo markasının baş tasarımcısı.

Bengü Savaş: Marmara Güzel Sanatlar mezunu.

Firdevs Tekin: Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ve Londra Saint Martins’de moda tasarımı okudu.

Ebru Atılgan: Marmara Üniversitesi Tekstil mezunu. Daha ucuz olan Parks markasının tasarımcısı.

Nilüfer Ayvaz: Sabancı Üniversitesi Endüstri Tasarımı mezunu. Park Bravo ve Fizz Girl kız çocuk koleksiyonunun tasarımcısı.

Yün oranı en fazla tüvit kumaşı kullanıyoruz

Park Bravo 2005 kış koleksiyonu gösterişli. 40’ların görüntüleri bugüne uyarlandı. Sezonun iki ağır topu tüvit ve leopar deseni sık sık göze çarpıyor. Park Bravo’nun baş tasarımcısı Zeynep Tuncel şöyle diyor: ‘Her yerde tüvit ceket var. Ama biz yün oranı en fazla olan tüvit kumaşı kullanıyoruz. Detaylarda iddialıyız. İşlemeli astarlarımız, özel düğmelerimiz var. Bir takım elbisenin ortalama fiyatı 300 ile 600 milyon arasında değişiyor.’

Nine West’in gümüş çizmesiyle uyumlu Park Bravo elbise var

Park Bravo Grubu 1997’den beri Amerikan ayakkabı markası Nine West’in Türkiye distribütörü. Nine West’in en büyük özelliği tasarımcıların modellerini birebir yapıp, uygun fiyata satması. Mağazalara iki haftada bir yeni ürün geliyor. Zeynep Özçoban müşterilere şu tavsiyede bulunuyor: ‘Yazdan kışa, ya da kıştan yaza geçerken moda ürünler mağazaya giriyor. Gucci, Dolce Gabbana gibi markaların modelleri satılıyor.’ Park Bravo ve Nine West mağazalarının bir kısmı yanyana. ‘Çünkü Park Bravo ve Nine West ürünleri çok paralel. Park Bravo’daki sarı ceketin aynı tonunda Nine West’te ayakkabı bulabiliyorsunuz ya da Nine West’in gümüş çizmesi ile uyumlu Park Bravo bir elbise var.’ Nine West’in bu sezon koleksiyonunda yuvarlak burunlu, fiyonklu ayakkabılar, minik topuklu çizmeler, canlı ve kontrast renkler göze çarpıyor.

Marjinal marka Fizz

Fizz ilk defa 2004 yaz sezonunda piyasaya çıktı. Park Bravo’nun bu alt markası genç, spor ve marjinal. Fizz’in tasarımcısı Müge Alkan markanın sokak modasını birebir yansıttığını söylüyor. Koleksiyon çok farklı kombinler yapmaya elverişli. Mesela jean’in üstüne dantel bluz, altına açık ayakkabılar, içine file çorap gibi. Kot ceketin üzerine kemer niyetine mezura takılabiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!