Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2007 00:00
Erkek hazır giyimin Damat, Tween, ADV, D’S gibi markalarını bünyesinde bulunduran Orka Group, 2011 hedeflerini "Çoğu yurtdışında 250 mağaza ve 42 milyon doları ihracat olmak üzere 211 milyon dolar ciro" olarak belirledi.
Orka Group Başkanı Süleyman Orakçıoğlu dünyanın en yaygın erkek giyim markalarını yaratmayı arzuladıklarını söyledi.
ERKEK hazır giyimde Damat, Tween, ADV, D’S gibi markalar yaratan Orka Group, 20 yılı geride bırakırken, 2006’yı 10 milyon dolar ihracat ve 60 milyon dolar ciro ile kapattı. Şu anda 43’ü yurtdışında toplam 102 mağazası bulunan grup, 260’ı yurt dışında toplam 411 satış noktasına ulaşıyor. Orka 25 yılını tamamlayacağı 2011’de yurtdışı mağaza sayısının yurtiçini geçmesini planlıyor ve 127’si yurtdışında 250 mağaza ile 42 milyon doları ihracat 211 milyon dolar ciro hedefliyor. Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu Damat, Tween ve ADV’nin 2008 sonuna kadar Doğu Avrupa, Eski Rus cumhuriyetleri, Ortadoğu, Körfez, Kuzey Afrika ülkeleri ve İran’da en az 25 satış noktasına ulaşacaklarını belirterek, dünyanın en yaygın erkek giyim markalarını yaratacaklarını söyledi.
ÇAKIYLA SAVAŞMAK: Gelecek plan ve startejilerinin paylaşıldığı toplantıda konuşan Süleyman Orakçıoğlu farklı giyim alışkanlıklarına hitap etmek için 4 farklı marka yarattıklarını fiyatla rekabet etmediklerini söyledi. Orka Genel Kordinatörü Osman Arar, düşük fiyatlı alt segmente marka konumlaması yapmadıklarını belirterek, "Bu alan çok kalabalık. Hareket şansı yok. Endüstriyel çöplük haline geldi ve uluslararası rakiplerin lazer silahları var. Bizim elimizdeki silah ancak çakı olur" dedi. Damat markasının, Prada, Armani, Gucci benzeri süper markalar gibi reklam, tanıtım, halkla ilişkiler çalışmaları yaptığını ancak fiyat olarak onlar kadar pahalı olmadığını vurgulayan Arar, böylece başarılı bir konumlama yaptıklarını söyledi.
LOVEMARK OLACAĞIZ: Süleyman Orakçıoğlu, Damat, Tween ve ADV’nin imaj lideri, D’S’in ise pazar lideri marka olarak konumlandığını hatırlatarak, "Dünya markaları çıkarmaya çalışırken erkeğin hayatında bütünüyle yer almak istiyoruz. Marka sadakati yaratıp, lovemark (aşkla bağlanılan marka) olacağız" dedi. Osman Arar ise şunları söyledi: "Damat’ta 2 yıl önce devrim yaptık. En iyi kumaşlar kullanılıyor. Zevk’e hitap eden, lüksün zirvesindeki bir marka. Damat eskidiğinde antika olur. Tween modayı belirleyen bir marka. ADV, rahat giyime ’Royal Causal’ diye yeni bir alan belirledi ve isim verdi. D’S fiyat rekabeti içindeki markamız."
7 BİN YILLIK KÜLTÜR: Yedi bin yıllık Türk kültüründen beslendiklerine değinen Orakçıoğlu, "Dünya artık tek kutuplu kültürü sevmiyor. Biz kebap ve krebi, oryantal ve operayı aynı anda seven bir milletiz. 7 bin yıllık Türk inanışına göre bir yüzü batıya bir yüzü doğuya dönük çitf başlı kartal binlerce yıl önce doğu ve batı sentezini yapmıştı" dedi.
Orsan CK ve Cavalli’ye Giresun’da üretim yapıyor
ORKA Group’un Giresun’da Hayrettin Gümüşkaya ortaklığı ile kurduğu Orsan, Calvin Klein ve Roberto Cavalli dahil pek çok yabancı marka için de üretim yapıyor. 350 kişinin çalıştığı fabrikada 2009’de bin 800 kişinin istihdam edilecek. Onsan bu yıl 5 milyon dolarlık ihracat hedeflerken, yılda 600 bin gömlek, 200 bin pantolon ve 100 bin ceket üretilecek.
Cem Davran: Pembe kravatım kesildi, yenisi kapıma geldi
ÜNLÜ tiyatrocu ve sunucu Cem Davran, Orka Group ve Süleyman Orakçıoğlu ile on yıl önce başlayan dostluk hikayesini şöyle anlattı: "Çok fazla takım elbisemin olmadığı bir dönemdi. Bir televizyon programında hayat hikayem anlatılacaktı. Karım da bana çok özel bir hediye düşünüp, pembe bir kravat aldı. İlk kez o programda taktığım kravatı programın sonunda sunucu kesmek istedi. Uzun bir mücadeleden sonra kesti. Benim için çok anlamlı olduğunu ve karımın hediye ettiğini söyledim. Hayatımda en çok üzüldüğüm anlardan biriydi. Ertesi sabah kapıma bir kurye geldi. Elinde bir kutu, içinde de kesilen pembe kravatımın aynısı vardı."
İç giyimden havlu ve çakmağa ürünler gelecek
SÜLEYMAN Orakçıoğlu, Orka Group iştirakleri olan Orsan Tekstil, RED ve Btürk ile yeni alanlara açılacaklarını açıkladı. RED ile görsel tasarım, iç dekorasyon ve iç-dış mimari gibi yaratıcı çalışmalara yöneldiklerini hatırlatan Orakçıoğlu, Btürk markası ile geleneksel Türk kültürünü kendine özgü ürünlerde kullanacaklarını belirtti. Orka kalitesini her konuda yaşamak isteyen tüketiciler için de yeni kategorilerde çalıştıklarına dikkat çeken Orakçıoğlu, "Damat, Tween ve ADV bundan böyle erkeklerin yaşamlarına ev tekstili, pijama, havlu/bornoz, iç giyim, kişisel bakım ürünleri, parfüm, cüzdan, çanta, gözlük, saat, çakmak gibi ürünlerle de renk katmaya devam edecek" dedi.
Damat gibi delikanlılar Elazığ’ın en popüler mağazasını açtılar
ORKA Group, 1986’da kendi üretim ve markalarıyla faaliyete başlamadan önce Hüseyin, Süleyman ve Haldun Orakçıoğlu kardeşler 1979’da Elazığ’da Damat isminde bir perakende mağazası açmışlardı. Düğün, nişan gibi törenlerin en popüler mağazası olan Damat, Elazığ’da "Damat’da damat gibi yakışıklı gençler çalışıyor" sözlerinin dolaşmasına da sebep oldu. Süleyman Orakçıoğlu’nun öğrenci olduğu yıllarda bu mağazaya verdiği ad, yıllar sonra Orka Group’un en prestijli markasının da ismi oldu. Elazığ’daki Damat mağazası 1990’da kapanmasına rağmen, mağazanın ortağı üç kardeş hálá Elazığ’da konuşuluyor.