Esra OLCAYCAN
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2005 01:04
Çocuklar, özellikle de kız çocukları 2.5-3 yaşına geldiklerinde, ne giyeceklerine kendileri karar vermek istiyor. İngiliz Ulusal Tüketiciler Birliği’nin yaptığı bir araştırmaya göre 10-19 yaşları arasındaki kızların yüzde 94’ü alışverişe çıkmanın bir tutku olduğunu söylüyor.
10 yaşına gelen çocuklar ünlü markaların cazibesine çoktan kapılmış oluyorlar. Markalar da kendilerine daha küçük yaştan sadık müşteri kitlesi yaratmak için çocuk koleksiyonlarına büyük önem veriyor. Sonbahar için hazırlanan çocuk koleksiyonları sonbahar kadın ve erkek koleksiyonlarıyla büyük benzerlik gösteriyor. Ceket, broş, bolero ve dantelli bluzlar kız; bol pantolon, baklava desenli süveter, kareli veya çizgili gömlekler erkek çocuklar için. Kızların favori rengi hálá pembe, erkekler ise maviye eskisi kadar ilgi göstermiyor.
Hem yetişkin hem de çocuk koleksiyonu üreten LC Waikiki, Benetton, Zara, Diesel, Tommy Hilfiger, Nike, Adidas gibi markaların çocuk tasarımları, kadın ve erkek koleksiyonlarının neredeyse aynısı. Bu mağazalarda kızlara pembe, erkeklere mavi giydiren klasik çocuk modellerine rastlamak pek mümkün değil. Yetişkin giyim tarzlarını koruyarak çocuklara uyarlayan markalarda çocuk giyimiyle ilgili her türlü detaya ulaşmak mümkün. Örneğin Zara Kids, çocuk parfümlerinden iç çamaşırlarına ve aksesuvarlara kadar pek çok ürünüyle Zara’nın küçültülmüş bir kopyası gibi.
Çocuk giyiminde de abiye, spor ve günlük kıyafet gibi ayrımlar var. Kanz, Nike, Adidas, Seven Hill gibi markalar spor ağırlıklı ürünler satarken, Goose ve Kids Story; kabarık etekler, pullu, taşlı, dantelli bluzlar, simli ayakkabılardan oluşan abiye giysiler sunuyor. Limited Too, LC Waikiki, Benetton, Mothercare, Wenice Kids, B&G, Bani, Çogisa gibi markalarda ise çoğunlukla günlük giysiler bulunuyor.
KIZLARDA BOL AKSESUVAR VAR
Bu sene kız çocuklarında en çok çiçek desenli modeller tercih ediliyor. Pembe ve mor tonlarının kullanıldığı koleksiyonlarda, mus çorap üstüne farklı kumaş ve desenlerde mini etekler, altına da spor ayakkabı giyiliyor.
Kız çocuk modasında kadın modasının esintilerini görmek mümkün. Kadın ceketleri, bolerolar, dantelli, pul ve boncuk işlemeli, tüy detaylı tişört ve bluzlar bu sonbaharda kızların vazgeçilmezleri arasında. Dantelli tişörtler için Zara Kids, Kids Story, Limited Too, bolerolar için Goose, Zara Kids, LC Waikiki, Limited Too, ceketler için de Benetton, Goose ve LC Waikiki’ye bakabilirsiniz.
Accesorize ve Claire’s gibi aksesuvar markalarında çocuklara ayrılan bölümler oldukça büyük. Kızlar aksesuvar konusunda anneleri kadar iddialı. Sonbaharda en çok tercih edilen aksesuvarlar ise çiçekli detaylar, fiyonklar, yaka iğneleri ve tüyler.
ERKEKLERE MAVİ YERİNE KIRMIZI
Erkek çocuk giysilerinde gri-kırmızı, turuncu-kahverengi tonlarıyla yapılan kontrastlara ilgi büyük. Pamuklu kumaştan boğazlılar, hırkalar bu sezonun favorileri arasında. Çizgili, üst üste giyilen sweatshirtler, bol kesimli jeanler ve yakası kürklü kot ceketler de çok moda.
Babalarının izinden giden erkek çocukları bu sonbaharda çizgili, kareli gömleklerin üzerine baklava desenli süveterleri tercih ediyor. Hemen hemen tüm markaların koleksiyonlarında bu ürünlere rastlamak mümkün. Ayrıca erkeklerdeki asker modasının bir yansıması olan çok cepli, bol kesimli pantolonlar da var.
Kemer, şapka, atkı, bere gibi aksesuvarları erkekler de en az kızlar kadar kullanacak. Her yerde bulabileceğiniz bu ürünlerden Benetton, LC Waikiki, Mothercare gibi mağazalarda çok çeşit var.
EN MODA 5
Kızlarda pembe
Erkeklerde kırmızı
Kızlarda çiçek motifleri
Erkeklerde baklava desenli süveterler
Üst üste giyilen sweatshirtler