Güncelleme Tarihi:
Reklamın amacı nedir? İlgiyi çekip, ürünü sattırmak değil mi? Eh, bunu için de her yol geçerli dercesine, milenuym reklamları daha bir açık saçık olmaya başladı. Özellikle dergilerde gördüğümüz reklamlar, tamamen soyunuk kadın ve erkeklerden oluşuyor. Ne reklamı olduğu da pek farketmiyor açıkcası... Alışveriş için web sitesi reklamından tutun da, bakım malzemelerine, çantaya, ayakkabıya, parfüme kadar uzanıyor bu liste. İnsanların çıplak reklam görünce, ilk zamanlarda ‘‘Aman, bu da ne’’ şeklindeki tepkileri yerini doğal bir kabullenmeye bırakmış durumda... Aslında, çıplaklık konusunda en çok başı çeken de parfüm reklamları.
Parfümde patlama durumu
Çıkan her çıplak parfüm reklamının ardından o parfümün satışında gözle görülür bir artma olduğu kesin. Soyunuk halde zıplayan kadınlar veya çıplak sırtını objektife dönen bir erkek herhalde bir hayli ilgi çekici oluyordur. Tabii bu arada kadın ve erkek parfümlerinin üniseks olmaya başlamasıyla birlikte, hem kadın hem de erkeğin birarada kullanıldığı reklamlar da piyasaya girdi. Mesela Gucci'nin Envy isimli parfümü...
Bir kadın ve bir erkeğin birarada görüldüğü bu reklam, Envy'nin satış grafiğini bir hayli etkiledi. Öte yandan, Dolce&Gabbana parfümünün reklamı da son derece ilgi çekici. Bir grup çıplak kadın ve erkeğin elele ve kolkola girerek acayip şekillerde ve havada durdukları bu reklamla, Dolce&Gabbana'nın üniseks kokusu dünyaca tanındı. Tabii parfüm reklamları bu kadarla sınırlı kalmıyor. Yves Saint Laurent'in parfüm reklamı da bir kayaya oturup profilden alınan bir erkekten oluşuyor. Tabii ki çıplak. İlgi çekici tek tarafı da o zaten.
Herşeyin çıplağı var
Bu çıplak reklamlar arasında en çok ilgi çeken de, internette bir alışveriş sayfasının reklamı. Biri hafif toplu, biri de oldukça biçimli vücut hatlarına sahip ince bir kadının alışveriş torbalarıyla çekilen fotoğraflarından ibaret reklam. Ama bu kadınların tek giysisi de, bu alışveriş torbaları. Birininki mayo, birininki bikini halinde.
Tabii çıplak reklamların tahmin edersiniz ki, en çok kullanıldığı alanlardan biri de, vücut ve cilt bakımı ürünleri. Ürünün cildi ne kadar pürüzsüz ve ne kadar duru bir hale soktuğunu gösteren bu tanıtımlar için, doğal olarak çıplak kadınlar ve adamlar kullanılıyor. Ya bir havluya kısmen sarınmış, ya görünmemesi gereken yerleri hafifçe birşeyle kapatmış. Ama tamamen çıplak. İşte çıplak reklamlar olayı... Bundan sonra hiçbiryeri kapanmamış, tamamen çıplak mankenleri görürseniz, hiç şaşırmayın yani.
Bakımlı olmaya özendiriyor
Çıplak reklamların bir taraftan, gözle görülür bir de yararı var: Kadınları da, erkekleri de bakımlı olmaya özendiriyor. Özellikle kadın bakım ürünlerinin reklamlarında görülen çıplak kadın bedenleri...
Birçok kadın, bu reklamları gördükten sonra diyete başlayıp spor salonlarının kapılarını aşındırıyor. Kimisi de, bu reklamları dergilerden koparıp buzdolaplarının üzerine asıyor. Bu vesileyle de kendine küçük bir hatırlatma yapıyor. Kadınların ince ve biçimli vücutlara olan düşkünlüğü zaten malum... Böyle resimler de, açıkçası üstüne tuz biber ekiyor...
Tabii olayın bir de erkekler kısmı var. Şöyle ki, erkeklerin de son yıllarda kendilerine bakmak için çok çaba gösterdikleri biliniyor. Bu çabanın büyük bir kısmı da, gördükleri reklamlardan ileri geliyor. Bir parfüm reklamında görünen ince ve kaslı vücutlu, gayet seksi bir erkek, onların kendilerine bakmaya başlamaları için yeterli sebep oluyor. Tabii o parfümü almaları için de... Ama sonuç ne olursa olsun, çıplak reklamlar gündemi meşgul ediyor. Ve tabii çıplak reklam veren her türlü piyasanın da yolunu açıyor...
Reklamlar artık hayatın vazgeçilmez bir parçası halinde. Hergün program aralarında izlemeye mecbur kaldığımız televizyon reklamları bir yana, bir de yazılı basında yer alan reklamlar var ki, onlarda bu aralar çıplaklık hakim. Ürün farketmiyor, mühim olan giyinik olmamak...
Özellikle bakım ürünlerinin tanıtıldığı reklamlar kadınlar tarafından yoğun ilgi görüyor. İdeal ölçülere kavuşmak için güzellik salonlarına koşuyor; bu ilan fotoğraflarını örnek olarak gösteriyorlar.