Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2007 00:00
Bulunması zor şaraplar için açılan açık artırmalara ilgi giderek artıyor. Bu açık artırmalardan biri de bu haftasonu Paris’te gerçekleşiyor.
2 milyon Euro gelir beklenen bu açık artırma özellikle Çin ve Rus zenginlerden büyük ilgi görüyor. Bu ilgi de Fransa’da gerçekleşen bu açık artırmaların 3 yılda iki kat artmasına yol açtı. 2003 yılında 9.9 milyon Euro olan açık artırma satışları 2006’da 23.7 milyon Euro’ya kadar ulaştı. Ağırlıklı olarak Fransızların talep ettiği bu açıkartırmalarda, satış sırası pahalı şaraplara gelince Fransızlar çekilmek zorunda kalıyor.
ÇİNLİLERENPAHALISINIALIYOR: Bu şaraplara en büyük ilgi uluslararası zenginlerden geliyor. En pahalı ürünleri alan da genellikle Çinliler oluyor. Bu tip pahalı şarapları alanların birçoğunun bu şarapları yeniden satışa sunarak kár edebildiğini belirten bağımsız açıkartırma eksperi Claude Maratier, "Bu alıp satanların müşterileri de uluslararası boyutlarda oluyor" dedi. Christies France’de alıcıların sadece yarısını Fransızlar oluşturuyor. Bunların da yarısı üretici, diğer yarısı içici oluyor. Her açıkartırma şirketinin kendi özel müşterileri de bulunuyor.
GENÇLER İLGİLİ: Müşteri profiline bakıldığında genellikle gençlerin ilgisi dikkat çekiyor. Bu ay 10 bin şişe şarabı satışa sunmaya hazırlanan Maratier bu satışlara olan ilginin artmasını iki faktöre bağlıyor. Bunlardan birincisi az bulunurluk olurken diğerini de prestik oluşturuyor. Genç alıcılar genellikle daha yüğksek teklifler vermeyi tercih ediyor. İnternette yapılan satışlara da ilgi giderek büyüyor. Örneğin geçtiğimiz yıl bir açıkartırma 1990 yapımı Cristal de Roederer şampanyanın 13 bin Euro’luk fiyatırla internette içki satış rekoru kırdığı belirtiliyor.