Ayda KAYAR
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2006 00:00
Bu yıl 19’uncusu düzenlenen Avrupa Reklamcılık Ödülleri "EPICA 2005" ödülleri 20 Ocak’ta İstanbul’da Ritz Carlton Oteli’nde dağıtıldı. Basın, TV ve İnteraktif olmak üzere üç ana dal ve bunların altında 32 kategoride verilen ödüller için 45 ülkeden 625 ajansın hazırladığı beş bin iş yarıştı. Toplam 34 ülkeden 64 esere ödül, 379 işe de finalist sertifikası verildi.
Hürriyet Gazetesi’nin de sponsor olduğu yarışmada basın dalındaki büyük ödülü "Flags -Bayraklar", isimli proje kazandı. Türkiye’den TBWA/İstanbul ajansının YKM için hazırladığı "Atlama İpi" adlı alışveriş torbası reklamı Doğrudan Pazarlama kategorisinde altın madalya aldı. Ödül alan tüm ürünler Paris’te Louvre Müzesi’nde sergilenecek.
Büyük ödülü kazanan Flag reklamı Portekiz’de yayınlanan Grande Reportagem Dergisi’nin haberciliğindeki ciddiyete dikkat çekmek için hazırlanmıştı.
Araştırmacı haberleri ve dikkat çekici fotoğraflarıyla tanınan aylık dergi, 2004 yılında günlük Diario de Noticas
Gazetesi tarafından satın alınmış ve cumartesi günleri, gazetenin eki olarak dağıtılmaya başlamıştı. Grande Reportagem, değişmeyen ciddi haberciliğini hatırlatmak istiyordu.
Merkezi Portekiz’in başkenti Lizbon’da bulunan Foote Cone & Belding Ajansı’ya anlaşıldı. Ajans, dergi için "Meet te World" yani "Dünyayla Buluş" başlıklı bir konsept oluşturdu. "Flags-Bayraklar" başlıklı kampanyanın ana sembolü çeşitli ülkelerin bayraklarıydı. Her ilanda bayraklarda yer alan renkler bir sosyal ya da politik sorunu sembolize ediyordu.
Çin bayrağının kırmızısı, bu ülkede 14 yaşındaki çalıştırılan çocuk işçileri, sarı yıldızlar ise 14 yaşında okula giden çocukları temsil ediyordu.
Amerikan bayrağının kullanıldığı ilanda ise kırmızı çizgiler Irak savaşını doğru bulanları sembolize ederken, beyaz çizgiler savaşa karşı olanları, mavi alan ise Irak’ın nerede olduğunu bilmeyenleri gösteriyordu.
Kampanyada çocuk işçiler ve Irak Savaşı haricinde altı konu daha işlendi. Brezilya’daki gelir dağılımı, Burkina Faso’daki çocuk ölümleri, Kolombiya’daki uyuşturucu trafiği, Somali’deki kadınlara tecavüz, AB’deki enerji israfı. Ajans, ilanları, tüm verileri Birleşmiş Milletler ya da diğer ulusal enstitülerden alarak hazırladı. Grande Reportagem kampanyası, jüri karşısında Stockholm Stadtsmission için hazırlanan İsveçli kampanya ile mücadele etti. Son oylama sonucunda Portekiz ilk kez Epica’nın büyük ödülüne layık görüldü.
ÖDÜLLÜ REKLAMIN KÜNYESİAdı: Grande Reportagem Dergisi "Flags-Bayraklar" kampanyası
Ajans: Foote Cone & Belding-Lizbon
Kreatif Direktör: Luis Silva Dias, Duarte Pinheiro de Melo
Metin yazarı: Ícaro Doria
Sanat Direktörü: Joan Roque
Account Director: Müşteri direktörü
Müşteri: Grande Reportagem Magazine
FİLM ÖDÜLÜ İNGİLİZLEREEPICA’nın iki büyük ödülünden film dalında olanı ise İngiliz Abbott Mead Vickers BBDO kazandı. Diageo şirketinin Guinness marka birası için hazırlanan reklam, "Good things come to those who wait" yani "İyi şeyler bekleyenlere gelir" temasıyla hazırlandı. Birebir Türkçesi olmasa da kampanyanın sloganı için "Bekleyen derviş muradına ermiş" de denebilir. "Evrim" başlıklı kampanya, üç arkadaşın evrimsel olarak 500 yıl geriye gidişini ve Guinness’e gelinen yolu anlatıyor. İlk tattıkları çamurdan hiç hoşlanmamışlardı, Guinness lezzeti için 500 yıl beklediler.