Çikolatadan yüzük çıktı

Güncelleme Tarihi:

Çikolatadan yüzük çıktı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2007 00:00

Müşteri memnuniyetine önem veren Ülker, tüketicilerden gelen ilginç taleplere de cevap veriyor.

Haberin Devamı

Ülker Çikolata Grup Müdürü İrfan Demirkol, bir müşterilerinin kız arkadaşına evlilik teklifi etmek için sürpriz yumurta Toto'nun içine evlilik yüzüğü koyma teklifini kabul ettiklerini belirterek ' Biz de müşterimizin isteğine olumlu cevap verdik. Ona özel bir Toto yaptık' dedi.

ÇİKOLATA MARKAMIZ GOLDEN OLDU

Ülker Grubu, çikolatada kendi adını ’çatı ve güvenin kanıtı’ gibi kullanarak, doğrudan markaları öne çıkaracak. Yeni strateji kapsamında Golden markasını bünyesine katan grup, çikolatasına artık "Ülker Golden" diyecek. Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, "Ülker artık ana, garantör marka olacak. Diğer markalarımız kendi başına ayakta duracak" dedi.

Çikolatadan gofrete, sakızdan şekerlemeye pek çok ürünü bulunan Ülker Grubu, benimsediği yeni strateji gereği ismini, garantör ve çatı marka olarak kullanmaya başlıyor. Ürünlerin markalarının ise kendi ayakları üzerinde durması hedefleniyor. Yeni strateji kapsamında Ülker Çikolata’nın ismi ’Ülker Golden’ olarak değiştirildi. Ülker bu yıl satın adığı Golden markasını yaşatmak amacıyla da ürünlerine ’Ülker Golden’ adını verdi.

MARKA KİMLİĞİ VERİLDİ:

Ülker Çikolata’nın bir isimden, marka kimliğinden yoksun olduğunu söyleyen Ülker Grubu (Bisküvi, Çikolata, Şekerleme) Başkanı Ali Ülker, ’Golden’ ile bu açığın kapatıldığını belirtti. Ali Ülker, ’Alpella, Chewy, Biskrem, Bizim, İçim’ gibi farklı ve güçlü markalar yarattıklarını, sıranın ’Ülker Golden’e geldiğini vurgulayarak "Ülker ile anılan pek çok çikolata, gofret var. İsimler artık jenerik hale geldi. Artık çikolatanın geleceğine yatırım yapmaya başladık. Pazarlama bölümündeki arkadaşlara daha rahat oynayabilecekleri bir alan yarattık" dedi.

ÜLKER’İ TÜKETİCİ ÖLDÜRMEZ:

Ali Ülker, "Ülker ismini öldürecek misiniz?" sorusunu ise şöyle yanıtladı: "Ülker artık ana, garantör marka olacak. Pazarlama faaliyetlerimiz arttı. Daha da artacak. Ülker kurumsal iletişim yapan bir konuma gelecek. Ülker farklı bir konuma gelirken, markalar kendi başlarına ayakta duracak. Hızlı büyümenin getirdiği sorunlar böylece aşılacak. Ülker’i biz öldürsek de tüketici öldürmez. Ülker ismi ürünlerin en tepesinde olmasa da altta, akada yer almaya devam edecek."

GOLDEN’E İYİ PARA VERDİK:

1951 yılında kurulan Golden’in sahibi Ali Galip Çehreli’nin 2001 yılında fabrikayı kapatırken verdiği bir demeçte söylediği, "Ülker piyasaya girdiğinde onu ciddiye almadık. En büyük hatayıböylece yaptık. Ülker bizi bitirdi" sözerinin hatırlatılması üzerine Ali Ülker şunları söyledi: "1950’li yıllardan beri var olan Golden’de işler iyi gitmedi. Kapattılar. Biz 2007’de markanın isim hakkını satın aldık. Markayı yaşatacağız. Yeniliklere kendini adapte edemediği için mali sıkıntılar sebebiyle kapanmıştı. O yıllarda Golden gündemimize girmemişti. Nestle gibi yabancılar dikkatimizi çekiyordu. Golden için iyi bir miktar verdik. Üç ortağın borçlarını rahat kapayabileceği bir miktar ödedik. Golden’i kulağa hoş gelen ve kolay söylenen bir isim olduğu için seçtik. Ayrıca pazarlamada üzerinde çokça oynanabilir. Ülker ismi hep altın varakla yazılıyor. Zamanla çikolata üzerindeki Ülker küçülecek, Golden büyüyecek. Bu bir kaç yılı alabilir."

GÜÇLÜ PAZARLAMA ŞİRKETİ:


Paketten ambalaja ve lezzete tüketicinin görüşüne çok önem verdiklerinin altını çizen Ali Ülker, çok farklı şeylere yoğunlaşırken, bazı şeyleri ihmal ettiklerini gördüklerini söyledi. Artık daha dikkatli olduklarını anlatan Ali Ülker, "Ülker hep güçlü bir üretim ve dağıtım şirketi oldu. Bundan sonra güçlü bir pazarlama şirketine de dönüştük. Geçmiş yıllarda az olan marka sayımızı artırdık. Artık güçlü markalarımız var" diye konuştu.

YENİ TESİS YATIRIMI:

2010 yılı planlarını yaparken çikolatada yeni bir tesis yatırımınında söz konusu olduğunu vurgulayan Ali Ülker, Topkapı’daki üretimi yeni bir bina ile genişleteceklerini söyledi. Ali Ülker, "Yüzde 30 kapasite artışı olacak. 120 bin ton olan yıllık üretim kapasitesi 190 bin tona çıkacak. Sonbahar gibi üretime başlayacak. Böylece son yıllarda yaşanan tüketimdeki artışı karşılamayı umuyoruz" dedi.

İhracat Trinidad Tobago’ya uzandı, gelirimiz 250 milyon dolara çıktı

ALİ Ülker, çikolata ve bisküvi ihracatlarının 250 milyon dolara çıktığını, pek çok ülkeye çikolata sattıklarını belirterek şöyle konuştu: "Trinidod Tobago’ya 3 milyon dolarlık çikolata ihraç ettik. Haritada yerini bulmak bile güç. Kazakistan, Özbekistan, Ukrayna, Romanya, İran, Suudi Arabistan ve Cezayir’de toplam 7 ülkede 10 tesisimiz var. Bu ufak yatırımlar piyasanın talebine göre büyüyebilir. İkisi daha yıl sonuna kadar devreye giriyor."

Çikolata lüks olmaktan çıktı, tüketim patladı

SON yıllarda artan refah seviyesiyle çikolata tüketiminin arttığını vurgulayan Ali Ülker, "Ayrıca çikolata ucuz hale geldi. Bunda serbest ekonomiye geçmenin, kakao çekirdeği ithalatının kolaylaması ve YTL’nin değerli hale gelmesi da etkili oldu" dedi. Ülker İstişare Konseyi Üyesi ve Grup Sözcüsü Metin Yurdagül ise çikolatanın lüks olmaktan çıktığını söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!