Cem’in gülsuyu partisi

Güncelleme Tarihi:

Cem’in gülsuyu partisi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2002 19:42

İsmail Cem’in Yeni Türkiye’si birçok kararsızlık sonucu şekillendi. İsmi, amblemi, politikası, hatta kurucuları... İlk amblem değişti, bu yenisi de bana birşeyler hatırlatıyor. Ama artık o gülsuyu şişeleri yok galiba!

Haberin Devamı


Eskiden tatillerde Bursa – Balıkesir yolundan geçip Ayvalık’a, İzmir’e giderdik.


Henüz “bilbord” kelimesini işitmemiştik. Reklam panoları da azdı yol kenarlarında. Dağlara taşlara, kayalara duvarlara yazılırdı ilanlar eskiden...

Bu yoldan geçenlerin beynine kazınmış iki marka vardır : Esmen Kolonyaları ve Akçora Gömlekleri... Hâlâ (tatil özlemiyle karışık) nostaljiyle hatırladığım.

*

“Yeni Oluşum” dedik onlara önce. Kendileri de benimsediler bu ismi.

Sonra durdular durdular (ve muhtemelen reklam danışmanlarına avuçla para verdiler) ve çok orijinal (!) bir isim buldular hareketlerine : Yeni Türkiye. 

Aaa bir de fark ettiler ki bu isim Ekrem Alican’ın ta 1961’de kurduğu bir partinin adıdır. Ama artık çok geçti... Değiştirmek hukuken çok zordu.

Sonra, siyasetin neresinde durduklarını da tam bilemediler. Merkezde miyiz, liberal sol muyuz, yahut demokratik sol veya sosyal demokrat mıyız? “Galiba sosyal demokratız” diye karar verdi genel başkanları.

Peşinden bir amblem buldular partilerine ve debdebeyle basına tanıttılar.

Milliyet gazetesi bulup çıkardı bu sefer de : bu amblem, ABD’deki bir dernekten apartmadır.

Pardon dediler, onu da değiştirdiler, yerine bir gül koydular amblem olarak. Pek barışın ve solun sembolüne benzemeyen bir gül.

Benim yine aklıma takıldı.

Bu güllü amblemi de bir yerlerden hatırlıyorum ama... İşte bunu düşünürken, aklıma Akçora Gömlekleri ve Esmen Kolonyaları geldi. (Yeni Türkiye ile bir işilkisi olmadığını bile bile...)


Nedense bu güllü amblem bana, (hâlâ var mı bilmem) eskiden tuhafiyecilerde satılan, küçük kahverengi gülsuyu şişelerinin etiketini çağrıştırdı.

İster misiniz, birisi bulup çıkarsın da, amblemlerini bir kere daha yenilesinler...

Not : Yayını yasak olan anketler, Türkiye’de % 20 ilâ 30 arasında bir “kararsız” kitlenin mevcudiyetini gösteriyor. Bir de bakarsınız “tencere yuvarlanır kapağını bulur”, kararsız seçmenler kararsız politikacılarla buluşuverirler... Yeni Türkiye’cilerin kararsızlığı da oya dönüşür.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!