Hakan GENCE
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 01, 2010 00:00
Cem Batu, hayallerindeki arabaya bir organizasyon sırasında rastladı. O otomobile sahip olmayı kafaya koydu. Ama ne mümkün! Çünkü hamile olan karısı ondan sorumluluk ve bebeğe yönelik yatırım bekliyordu. Cem Batu pes etmedi, zekasını kullandı. Farklı bir proje tasarladı. www.lagunacoupebenimolacak.com isimli internet sitesinden projesini duyurdu. Şimdi iki ayı var. Önüne konan hedefleri yerine getirirse firma ona arabayı hediye edecek.
Bu hedeflerinden biri de lider gazetelerden birinde projeyle ilgili röportaj yapmaktı. Biz ona yardımcı olduk ve hikayesini dinledik. Şimdi sizden yardım bekliyor.
Cem Batu, bir Toyota Auris kullanıcısı. Laguna’yı ilk kez Renault için düzenlediği bir organizasyon sırasında gördü. Ve o an arabaya çarpıldı: “Bazı görüntüler hani yavaş çekim akar ya, işte öyle bir andı benim için. Gördüğüm anda buna sahip olmalıyım dedim” diyor. Arabanın önce tasarımından etkilendi. Test sürüşü yapma imkanını elde ettikten sonra da bu etki büyük bir aşka dönüştü.
Bir an önce eve gidip bunu eşiyle paylaşmak istiyordu. Eşine gece konuyu açtı: “Ben bir otomobile aşık oldum”. Haziran ayında ailelerine katılacak bebeği de düşününce eşi fikre sıcak bakmadı. Böyle bir yatırım yapamayacaklarını ve zamansız bir harcama olduğunu söyledi. Cem Batu’ya göre kadınsı tepkiler verdi: “Ne yapacaksın spor arabayı, çoluk çocuk sahibi oluyorsun, sorumluluk sahibi ol” dedi.
HERKESİ MACERAYA SÜRÜKLEDİ
Kariyeri boyunca çeşitli reklam ve interaktif ajanslarda çeşitli pozisyonlarda çalışan Cem Batu, deneyimlerinden yola çıkarak düşünmeye, o arzu nesnesini elde etmeye kafa yormaya başladı. Ve aklına ilginç bir proje geldi.
Kendisiyle birlikte ajansını, arkadaşlarını ve eşini yepyeni bir maceranın içine sürükleyecekti. Projesi gerçek bir kişi üzerinden ilerleyecek, online dizi formatında videolardan oluşacak, tamamen gerilla hatta e-gerilla diyebileceğimiz bir yapıya sahip olacaktı. Tüm bunlarla birlikte bu projeyi diğerlerinden farklı kılan en önemli özelliklerinden biri de projenin başarısının tamamen diğer insanların elinde oluşuydu.
Renault projeye çok inandığını görünce aracı olaya pozitif yaklaştı. Hemen ardından Cem Batu’nun hediye arabayı kazanması için iki aylık hedefleri belirlendi. Aslında istedikleri hedeflerin mantığı da çok basitti; aracın satış değeri miktarında medya değeri yaratabilmek.
Batu kendine www.lagunacoupebenimolacak.com isimli bir site kurdu. Artık hayaliyle Cem arasında yalnızca hedefler vardı. Bu hedeflerden bazıları şöyle belirlendi; Facebook’ta yer alan Renault Turkey FanPage’inin hayran sayısını 25 bine çıkarmak, iki ay içersinde, projeye ait internet sitesine en az 40 bin tekil ziyaretçinin gelmesini sağlamak... Hiç bir medya yatırımı yapmadan 40 bin üzerinde tekil ziyaretçi sitesini ziyaret etti. Videoları 160 bin üzerinde seyredildi.
YA REZİL YA VEZİR OLACAĞIMCem Batu’ya diğer hedefleri yerine getirmek konusunda umudu olup olmadığını soruyoruz: “Bu projede kaybetmeyi de göze aldım. O yüzden çıkış mottomuz ‘ya rezil olacağım, ya vezir’. Sonuçta işin bir de eğlence kısmı var ki, hayatımda ilk defa bir projeden bu kadar keyif aldığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Tek beklentimiz de ister destekçi, ister köstekçi olsun, herkesin bu heyecanımızı paylaşması ve projeden keyif alması. Koyulan hedeflerin hiç biri kolay değil, ama proje sonuna kadar gerçekleştirebileceğime inancım tam. Olmazsa da canım sağolsun” diye cevaplıyor.
Bundan sonra oluşabilecek isteklerine karşı bir daha böyle bir yol izlemeyi düşünmüyor. Şirketinin reklamı için bu işi yaptığını söyleyenlere de cevap veriyor: “Şu an Prximity İstanbul’da Genel Müdür Yardımcısıyım. Bu da gerçek bir kişi üzerinden yürüyen bir proje. Bu açıdan baktığınızda çalıştığım ajansın ismi tabii ki benimle birlikte anılacak. Zaten hikayenin içerisinde en önemli rollerden biri de ajansın ve çalışma arkadaşlarımın. Ancak fikrin çıkış anından bugüne kadar aklımızdan hiç bir şekilde ajansın reklamını yapalım düşüncesi geçmedi.”
NEDEN YARDIM EDELİM?Neden Batu’ya yardımcı olalım? diyebilirsiniz. Bu ona da en çok sorulan soru: “Bu köstekçilerim tarafından da çok gündeme getiriliyor. Fikrin bencil olduğunu savunuyorlar. Benim de bir cevabım var onlara; bilgisayarınız başında, en fazla iki tıklamayla bir insanı hayallerinin otomobiline ulaştırabilme gücünüz ve hayatta bir insanı mutlu edebilme şansınız varken, bunu yapmak için bir karşılık beklemek bencilce değil mi? Ama yine de bir şeyler kazanmak isteyenler için ufak bir kampanya başlattık. Destekçi veya köstekçi temalı video çekip gönderenlere tişört hediye ediyoruz. En beğendiğim iki videonun sahibine iyi bir yerde
yemek ısmarlayacağım.”
ŞİMDİ ALAMAZSA ASLA ALAMAZCem Batu’nun eşi Senem, öncelikli ihtiyaçlarının araba olmadığı görüşünde: “Bu dönemde böyle bir yatırıma gerek olmadığını düşünüyorum. Üstelik bu spor bir araba ve aile babası olacak biri için uygun değil bence. Ama projenin keyifli olduğunu itiraf etmeliyim, zaten bu yüzden sitede yer alan online dizi bölümlerine ben de dahil oldum. Site üzerinden gelen yorumlarda ve internette yer alan farklı platformlarda Cem’i destekleyenler kadar beni de destekleyenlerin olması hoşuma gitmiyor değil. Bu projeyle arabayı alabilecek mi bilmiyorum ama arabayı bu projeyle alamazsa asla alamayacak.”
BUNLARI YAPMALI
- Facebook’ta yer alan Renault Turkey FanPage’inin hayran sayısını 25 bine çıkarmak
- İki ay içersinde, projeye ait internet sitesine en az 40 bin tekil ziyaretçinin gelmesi
- Lider gazetelerden birinde projeyle röportaj konusu olmak
- Disko Kralı ya da Beyaz Show’a çıkmak
- ATV, Show, Kanal D veya Star’da, en az bir kez ana
haber programına çıkmak
- Beş internet sitesinin ekonomi veya otomotiv sayfalarında haber olmak
- Üç sektör dergisinde haber olmak
- Üç radyo programına konu olmak