Çantalarım tıpkı Amerika gibi BASİT

Güncelleme Tarihi:

Çantalarım tıpkı Amerika gibi BASİT
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2007 00:00

Bir zamanlar Gucci için Tom Ford ne ise Coach markası için Reed Krakoff o. 10 yıl önce markanın tasarım ekibinin lideri oldu. 10 yılda 500 milyon dolar olan ciroyu beşe katladı. Business Week Dergisi bu yıl Coach’u, Google’dan sonra dünyanın en iyi performans gösteren ikinci şirketi ilan etti. Krakoff, 1997’de Coach’a katıldığı zaman Coach ürünleri, sadece ABD ve Japonya’da vardı. Şimdi Coach, 400 butikle 18 ülkede faaliyet gösteriyor. Ve nihayet Türkiye’ye de geldi. Dün İstanbul’da açılan İstinye Park’ta 250 metrekarelik dubleks bir mağaza hizmete girdi. Mağaza açılmadan önce New York’a gittik ve Reed Krakoff’la röportaj yaptık.

"Çocukluğumu düşününce New York’un taşrası aklıma geliyor. Ben oralarda büyüdüm. Kardeşimle beyzbol, buz hokeyi, futbol ve tenis oynuyoruz. Durmadan resim çizdiğim günler aklıma geliyor. Annem iç mimardı. Onunla işe giderdim. Çocukluğumdan beri modayla ilgili bir iş yapmak istiyordum. Tek aşkım buydu. Ben bu kariyeri beş yaşında planladım." Reed Krakoff çocukluğunu ve tasarım ile tanıştığı yılları böyle anlatıyor.

MARKAYI BEYZBOL ELDİVENİ YARATTI

Çocukken tasarladığı ilk şeyi soruyorum. 10-12 yaşlarında kendi odasını dekore ettiğini anlatıyor. Spor malzemeleri kullanmış. Beyzbol sopaları duvarları, beyzbol tişörtleri tavanları süslüyormuş. Hem tasarım hem işletme eğitimi almış. "Eğer kendinize ait küçük bir marka yaratıp bununla yetinmek istiyorsanız tasarım eğitimi almasanız da olur" diyor. "Ama benim gibi büyük bir marka için tasarım yapacaksanız eğitim gerekiyor. İş büyüdükçe eğitime olan ihtiyaç artıyor."

Deri, Reed Krakoff için özel bir materyal. Çocukken beyzbol eldivenlerinin derisine hayranlıkla bakar, onu saatlerce koklarmış. Deriyi çok kaliteli, zamanı geçmeyen bir malzeme olarak görüyor. Coach’ın tasarımcısı olması tesadüf değil: "Coach’ın kurucusu bu markayı yaratırken beyzbol eldivenlerinden ilham aldı. O zamanlar beyzbol eldiveninde kullanılan deriyi daha yumuşak bir hale getirdi ve çanta yaptı. Ben de beyzbol eldivenlerinin derisine duyduğum hayranlık yüzünden tasarımcı oldum."
/images/100/0x0/55ea0c21f018fbb8f86704f8

Nasıl insanlar için tasarım yaptığını şöyle anlatıyor: "Tasarımlarım detaycı ve zor değil. Her şey çok basit ve anlaşılır. Tıpkı Amerika gibi. Bu marka her şeyiyle Amerikan yaşam tarzını yansıtıyor. Moda ve trend bağımlısı insanlara hitap etmiyoruz ama klasikten yana olanlar da bizim müşterimiz değil." Reed Krakoff satış yaptıkları diğer ülkelerin insanları için özel tasarım yapmadıklarını söylüyor: "Biz Amerikan tarzını satıyoruz. Bizi isteyenler, biz olduğumuz için istiyorlar."

Reed Krakoff son 10 yılda satışları beşe katladığı için tüm dünya basınında Coach’ı uçuran adam olarak tanınıyor. Tasarımcı neyi iyi yaptığını şöyle anlatıyor: "Ben gelmeden önce çok az çeşit çanta yapıyorlardı. Coach çok heyecanlı bir marka değildi. Şimdi daha hızlı değişen, daha trendy bir markayız. 6 haftada bir koleksiyon yeniliyoruz. Reklam kampanyalarına çok önem veriyoruz. Çoğunu da ben çekiyorum."

ÇANTADA BAŞARININ ÜÇ SIRRI

Çantada üç unsur önemli: Kalite, fiyat ve heyecan. Aksesuvar işi rekabete çok açık olduğu için farklılaşmanız ve heyecan yaratmanız şart. Fiyat derken de kastettiğim, adil fiyat. Ne çok yüksek, ne çok düşük. Kalite de çok önemli. Çünkü el çantası her gün elinizde. Kullanışlı ve ergonomik olmalı.

GİYSİ HARİÇ DERİYLE YAPILABİLECEKHER ŞEYİ ÜRETİYORLAR

Coach koleksiyonlarında doğal deri ile üretilen, el çantalarından sırt çantalarına, cüzdandan anahtarlığa kadar uzanan geniş ürün yelpazesi var. İş hayatı için tasarlanmış koleksiyonda evrak çantası, ajanda, diz üstü bilgisayar çantaları ve cep telefonu kapları var. Seyahat koleksiyonunda ise bavul ve seyahat aksesuvarları, ağırlıklı olarak deri malzeme kullanılarak üretiliyor.

COACH’IN LOGOSU TÜRK SERAMİKLERİNDEN İLHAM ALINARAK TASARLANDI

1941’de Manhattan’da bir aile şirketi olarak kurulan Coach, 6 sanatçının el emeğiyle ürettiği çanta koleksiyonunu satan bir marka olarak doğdu. Yıllar sonra Reed Krakoff baş tasarımcı olunca, Coach’ın logosunu değiştirmeye karar verdi. Yeni logoyu ilk kez 2001’de kullandı. İç içe geçen C’leri tasarlarken bir iç mimar olan David Heck’den ilham aldı. Peki o kimden esinlendi? "Türk fayanslarından. Türk fayanslarında şekiller iç içe geçer ve döner ya, Heck o geometrik şekilleri halılara ve duvar kağıtlarına uygulamıştı. Ben de Coach’ın logosuna uyguladım."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!