OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 30, 2005 00:00
Arzu Kaprol’ün 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonunun ismi Su. ‘Su gibi duru, su gibi dingin ama aynı zamanda su gibi hırçın’ diye tarif ediyor. Arzu Kaprol bu koleksiyonla ‘Genç Couture’ yaptığını söylüyor. UçuÅŸan abiye elbiselerin spor ayakkabıyla giyilmesini öneriyor.Koleksiyonunun renkleri de suyu çaÄŸrıştırıyor. Tasarımcı ağırlıklı olarak köpük beyazı, gök mavisi, mercan ve sedef kullanmış. Su koleksiyonu ilk kez 4 Mayıs PerÅŸembe günü podyuma çıkacak. 21 Mart’ta Cengiz AbazoÄŸlu ile baÅŸlayan, sosyetenin ünlü isimlerinin boy gösterdiÄŸi ‘Moda olan sensin’ konseptli partilerin ikinci ayağı Arzu Kaprol ile devam edecek. ‘Suyun formu beni çok heyecanlandırıyor. Su çok güçlü ve çok dingin bir form. Zen halinden deÄŸil de damla damla büyüyen, geliÅŸen, hırçın halinden ilham aldım. Sonunda ortaya çok uçuÅŸan, çok hacimli, çok organik bir koleksiyon çıktı. Ama bir o kadar da ÅŸeffaf...’ Arzu Kaprol yeni koleksiyonu Su’yu bu sözlerle anlatıyor. Koleksiyon oldukça genç. Hatta tasarımcı tarzının ‘Genç Couture’ olduÄŸunu söylüyor. Abiye giysilerin altına spor ayakkabı giyiliyor. Kaprol’e ‘Böyle giyinirsek üstü kaval altı ÅžiÅŸhane demezler mi’ diye soruyoruz. ‘Demezler’ diyor ve modanın tam da bu yöne doÄŸru gittiÄŸini anlatıyor: ‘Artık gece çıkarken hiç birimiz annelerimiz gibi giyinmek istemiyoruz. Çünkü bizim yaÅŸadığımız gece hayatı biraz daha efor istiyor. Sanki koÅŸuya gidiyormuÅŸuz gibi giyinmek gerekiyor. Böylesi hırçın ve iddialı oluyor.’ BEDEN KÜÇÜLTEN KUMAÅž KULLANDIKoleksiyon bu kadar genç olunca haliyle mezuniyet törenlerine de uygun düşüyor. Arzu Kaprol bu yıl mezun olacak genç kızları siyah saplantısından kurtaracağını söylüyor: ‘Genç kızlar ince görünmek uÄŸruna en renkli giyinecekleri yaÅŸlarda siyah giyiyorlardı. Biz bu sorunu kökten çözdük. Çok özel bir teknoloji kullandık. Elbiseler iki beden ince gösteriyor. Korseli gibi ama korse gibi de durmuyor.’ Arzu Kaprol ilkbahar-yaz koleksiyonu uçuÅŸ uçuÅŸ ve romantik bir koleksiyon. Genele baktığımızda sade diye tanımlayabiliriz. Ama bu tasarımcının kristal taÅŸ ve iÅŸleme kullanmadığı anlamına da gelmiyor. Arzu Kaprol ‘İşlemeli giyinmek istiyorum ama Yıldırım Mayruk’un yaptıkları kadar da ağır olsun istemiyorum diyenler bunları tercih edebilir’ diyor. Arzu Kaprol ‘Su’ koleksiyonunu ilk kez 4 Mayıs akÅŸamı Vouge’da görücüye çıkaracak. ‘Moda olan sensin’ konseptli bir partide 16 manken, 16 kıyafeti sergileyecek. Geceye 300’ü aÅŸkın özel davetli katılacak. Mankenlerin hepsi Adidas ayakkabı giyecek. ‘Mankenler hiç olmadıkları kadar rahat yürüyecekler. Ayaklarını burkma ya da düşme riskleri olmayacak’ diyen Kaprol abiye altına spor ayakkabı trendinin çok tutacağını söylüyor. Swarovski kristallerinin Türkiye’deki en önemli müşterisiÄ°smini ilk duyduÄŸunuzda bir Ä°talyan markası zannedebilirsiniz. Oysa Balizza bir Arap ismi olan Baliz’in türetilmesinden oluÅŸmuÅŸ yani uydurulmuÅŸ bir isim. Ama Ä°spanya ile bir bağı var. Altı yıl önce kurulan firma bugün Ä°spanya’da 200 noktada satılıyor. Ayrıca Rus pazarında da beÄŸeniliyor. Türkiye’deki ilk maÄŸazasını altı ay önce Akmerkez’de açtı. Ä°ki hafta önce ise ‘Bohem de Lux’ adlı bir defile yaptı. Kadınlara mümkün olduÄŸunca göz alıcı kıyafetler yapan Balizza’nın tasarımcısı Merve Tengiz ‘Swarovski kristallerinin de Türkiye’deki en önemli müşterisi biziz’ diyor. Paris’te Esmode’da Haute Couture eÄŸitimi alan tasarımcı Merve Tengiz, Balizza’nın kurulduÄŸu ilk günden beri marka için çalışıyor. Yani markanın kimliÄŸini yaratanlardan biri de o. Merve Hanım Balizza’nın nasıl bir marka olduÄŸunu şöyle anlatıyor: ‘Yola çıkarken ilk hedefimiz farklı ve herkesten şık bir marka yaratmaktı. Dünyanın en iyi kumaÅŸ ve aksesuvarlarını kullanıyoruz. Dantellerimizin tamamı Fransız. Limitli üretim yapıyoruz. Bir elbiseden en fazla 10 tane.’Balizza için ‘Her gittiÄŸi yerde bütün bakışlar bana çevrilsin diyen kadınların markası’ desek, abartmış olmayız. Kıyafetlerin hepsi göz alıyor. Kadınları alabildiÄŸine seksi gösteriyor. Pul, payet, iÅŸleme, dantel kısacası iç gıcıklayacak ne kadar malzeme varsa kullanıyorlar. Jean de yapıyorlar ama tasarımcı Merve Tengiz ‘Bizim ürettiÄŸimiz jean ile düğüne bile gidebilirsiniz’ diyor.Balizza Ä°spanya ve Rusya baÅŸta olmak üzere tüm dünyada 400’ü aÅŸkın satış noktasında satılmasına raÄŸmen Ä°stanbul’da bir tek maÄŸazası var; o da altı ay önce Akmerkez’de açıldı. Merve Hanım ilk önce yurtdışında baÅŸarılı olmayı hedeflediklerini söylüyor. Ama yakın zamanda Türkiye’de de yayılacaklarmış. MEZUNÄ°YETE HAZIRLANANLAR VÃœCUTLARINI Ä°YÄ° TANISIN Balizza markasını tercih edenlerin yaÅŸları 25 ile 40 arasında deÄŸiÅŸiyor. Ama tabii istisnalar kuralı bozmuyor. Mesela son günlerde mezuniyet alışveriÅŸi yapan genç kızlar Akmerkez maÄŸazasını talan ediyormuÅŸ. Merve Tengiz’in mezuniyet için hazırlananlara önerileri şöyle: ‘Vücutlarını iyi tanısınlar. Kalçaları büyük olanlar asla üzerlerine yapışan elbiseler tercih etmesinler. Makyaj yaparken abartıya kaçmasınlar. YaÅŸlarını göstermeyi hedeflesinler. UçuÅŸan elbiseler tam onlara göre.’Balizza’nın ilkbahar-yaz koleksiyonu tam 400 parça. Tasarımcı Merve Hanım modayı ve trendi çok fazla takip etmediklerini söylüyor. ‘Bu sezon bizim tarzımız moda oldu. Malum her yerde iÅŸleme, pul, payet ve altın rengi var. Ama bunlar bizde daima var. Moda oldu diye yapmadık’ diyor. Malumunuz Ä°spanya hazır giyim konusunda hayli geliÅŸmiÅŸ bir ülke. Mango ve Zara gibi markaları Türkiye dahil tüm dünyada kapışılıyor. Merve Hanım’a böyle bir ülkede nasıl baÅŸarılı olduklarını sorduk. Cevabı çok netti: ‘Çünkü boÅŸluk doldurduk. Balizza gibi bir marka yoktu. Biz Mango ve Zara ile kıyaslandığımızda daha şık, daha kaliteli ve daha iddialıyız. NeÅŸeli ve hareketliyiz. Balizza vitrininin önünden geçerken kayıtsız kalabilen kadınların sayısı çok az.’Â
button