Güncelleme Tarihi:
23 yılın heybetine bakıp Murat Türkili’nin sıkıcı bir işi olduğunu düşünmeyin. Her şeyden önemlisi yaptığı işe tutkulu ve “Eşim” dediği Beymen markasını çok seviyor. “Ben hayat arkadaşımı 23 yıl önce buldum. Aşk duygusu bir tür bağımlılığa dönüştü. Birlikte olgunlaştık. Bizimkisi her iki tarafın birbirini sevdiği saydığı kıymetli bir birliktelik” diyor. Beymen Home, Beymen Academia derken yaz sezonu için ‘Beymen Collection’ adında bir sürpriz hazırladılar. Sürprizin kimliğini şöyle anlatıyor: “Beymen Collection kadın koleksiyonu, sahibiyle birlikte yaşayan bir koleksiyon. Klasikleşmiş ikon olmuş kadınların güncel yorumları. Kendi içinde kolay kombinlenebildiği gibi evdeki herhangi bir ürünle de birlikte giyilebilen parçalar var. Sakin, belli bir kültür düzeyine ulaşmış, hayatı o olgunluk seviyesine taşıyabilmiş kadınlar benim kadınlarım.” Beymen Collection kadın koleksiyonunda şehirli kadın kimliği yeniden tanımlanıyor: Makyajı belli belirsiz, saçı yapılı gibi durmayan, modayı takip etse de tutsağı olmayan, küçük şeylerden zevk alan, hırs duygusunu rafa kaldırmış, güzelliğin peşinde koşan bir kadın...
KUM SAATİ GİBİ SİLUETLER
Türkili’ye göre bu ‘yeni kadın’ partilerde masa tepelerinde dans eden bir tip değil. “Bir mekâna girdiğinde kıyafeti yüzünden fark edilmese de kesinlikle seksi bir dişi. Gizli bir seksapele sahip. Gayet enetelektüel. İşte de aşkta da başarılı. Aşka âşık ve aşkı bulacak kadar şanslı. Çünkü hayatındaki erkeğin ona verdiği değerin fazlasını o erkeğine veriyor.”
Koleksiyonun bütününe bakınca aklınıza Marilyn Monroe, Grace Kelly, Maria Callas geliyor ama hiçbir tasarım sandıktan çıkmış gibi görünmüyor. Her parça güncel. Şifon kumaşlar ve romantik sütlü kahve tonları ağırlıkta. Koleksiyonun iki anahtar deseni var: Küçük yaban gülleri ve meltem rüzgârlarını çağrıştıran dalgalar. Bu yazın mühim trendlerinden siyah-beyaz bu koleksiyonda da baskın. Beyaz kumaşın üzerine siyah fırça darbeleri atılmış bir desen, Japon fırça sanatına gönderme yapıyor ve kesinlikle mutluluğu çağrıştırıyor. Kadın silueti kum saati gibi: Etekler, pantolonlar hep bele oturuyor, kalçalar vurgulanıyor.
İLHAM KAYNAĞI KİM?
Murat Türkili’nin beş yıldır hayatında çok özel bir ilham kaynağı var. Aslında sadece ilham almıyor hayata dair birçok şey öğreniyor: “Çok kıskanç biri olduğum için ismini paylaşmayacağım. Birbirimizi yukarı çektiğimiz bir arkadaşlık bizimki. O öyle bir kadın ki tanıdığım günden beri hayata farklı bakıyorum. Bu koleksiyonu yaparken de tamamen onun dolabından ve kimliğinden ilham aldım. İnsan vücudunda hem kadın var hem de erkek. Kişiye göre bunların yüzdeleri değişiyor. Bu yüzdeliği birlikte olduğun kişiyle tamamlıyorsun. Arkadaşlıklar da sevgililer de böyle kuruluyor. Benim arkadaşlığım sevgiliden ve aşktan öte bir şey.”
Marjinal stajyerin kreatif direktörlüğe giden yolu
Karadeniz Ereğli’de doğdu. Bir yaşına basmadan annesiyle babası boşandı. Babasını hiç tanımadı. Annesi Ereğli’nin en önemli terzilerinden biriydi. Yedi yaşına geldiğinde kendi kendine pantolon kalıbı çıkarabiliyordu. Farklı bir estetik duyarlılığı vardı. Klasik olanı pek sevmezdi. Ankara Atatürk Anadolu Lisesi’ne başladığı yıl gitti ilk kez Ankara’ya. Lise ikinci sınıftayken çocukluk arkadaşına yazdığı mektupta şöyle demişti: “Sevgili Ahmet, bugün ilk defa Kızılay’daki Beymen mağazasından içeri girdim. Ankara’ya yerleştiğimde beş metre boyundaki devasa vitrinleriyle ilgimi çeken bu mağazaya olan hayranlığım bir kat daha arttı. Günün birinde Beymen gibi bir yerde çalışmayı ne çok isterim. Benim için dua et olur mu?” ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü birinci sınıfta okurken, atık malzemelerden bir defile yapması gerekti. Soluğu Beymen’de aldı. Kendini tanıttı, tasarım öğrencisi olduğunu, 80-90 tane Beymen poşete ihtiyacı olduğunu söyledi. Nitekim o kâğıt poşetler defilede ceket, etek, elbise olarak form buldu. İzleyiciler arasında Beymen Ankara Mağaza Müdürü Betigül Selçuk da vardı. Gördüğü şeylerden çok etkilenmiş, defile sonrasında Murat’ın yanına giderek, “Beymen’in İstanbul’da yaptığı beyin fırtınası toplantılarına katılmak ister misin?” diye sormuştu. İstanbul’a gitti, görüşme sonunda Beymen’den iş teklifi aldı. Ankara mağazasının yarı zamanlı elemanı olmuştu. Görev tanımı yoktu. Aradan 23 yıl geçti, görev tanımı kreatif direktörlük ama yaptığı iş her sezon değişiyor.